Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vervanger voor NetBook 9"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jan Olieslagers
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 02-12-2018
Mijn oude NetBook is nu echt wel aan het einde van zijn dagen. Het is een Asus Eee PC900 en hij heeft jarenlang trouw gediend. Nu zoek ik een vervanger en dat lijkt niet zo simpel.

* scherm 9", iets kleiner mag, groter niet
* cpu en memory niet al te belangrijk
* wel belangrijk: fysieke ethernetconnectie
* minstens een full-size USB-poort
* moet Ubuntu kunnen draaien

Is bedoeld om mobiel te gebruiken, in de auto en in een klein vliegtuigje, met de toepassingen die ik nu ook al draai; daarvan zijn sommige standaard, bv. Navit, andere zelfgeschreven, in C en python.

Het laatste criterium was de showstopper bij mijn laatste poging: ik kocht me een mooie nieuwe tablet, een Asus T101HA; met veel moeite kreeg ik de meest recente Ubuntu erop, v. 18, nog in beta toen!) maar deze heeft de energiehuishouding ontregeld en nu boot het ding zelfs niet meer. Wie daar iets zou kunnen aan doen mag me graag een privebericht sturen! Maar niet in dit draadje discuteren aub, dat is nl. de vraag niet.

De vraag is "wat koop ik me wel". Mijn PC-boer krijgt regelmatig aanbod tweedehands laptops maar die beginnen maar aan 12", dat is echt te groot; en ze zijn nog behoorlijk aan de prijs ook. Ik heb al overwogen om een Raspberry in een kastje te timmeren, met een los schermpje erbij; maar dan heb ik geen batterijvoeding, en bovendien is de rekenkracht maar amper voldoende.

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-06 23:14
Wat is het budget?

https://m.gearbest.com/la...08871989.html?wid=1433363

https://m.gearbest.com/ta...613003.html?lkid=11170746

Zijn wat duurdere, maar wel prima oplossingen denk ik.

• Jan Olieslagers
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 02-12-2018
Budget werd zeer welbewust niet vermeld, omdat het geen primair criterium is. Ik zal al best tevreden zijn als ik iets bruikbaars vind, de prijs bekijk ik later wel.

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-06 23:14
Dan zouden beide gelinkte devices een optie kunnen zijn.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True