Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Externe harde schijf compabiliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lelie44
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12-03-2019
Ik sta op het punt om een MacBook air 2017 te kopen. Ik heb altijd een Windows laptop gebruikt, met 2 externe harde schijven. De data die hierop staat wil ik graag kunnen gebruiken en kunnen bewerken op de MacBook maar nu begrijp ik dat dit niet altijd mogelijk is?

Wie heeft hierin advies? De externe harde schijven die ik heb zijn:

Samsung g2 portable 320 gb
WD elements

Alle reacties

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-06 17:22
Het hangt van het filesystem op de schijven af. Op een Mac kun je ntfs alleen lezen. Voor volledige suppport moet je ze formatteren naar fat32 of exfat , nadeel van fat32 is de maximale filesize van 4GB.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je NTFS wilt kunnen schrijven heb je extra software nodig, zoals bijvoorbeeld Paragon. Als je de schijven enkel op een Mac wilt gebruiken zou je ze naar APFS kunnen formatteren. Voor maximale comptabiliteit tussen macOS en Windows is exFAT of FAT32 handiger.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Lelie44
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12-03-2019
Als ik het goed begrijp dan kan ik mijn bestaande schijf op de MacBook dus formatteren naar Fat32. Ik zie in diverse stappenplannen online dat je dan je data gaat wissen. Hoe behoud ik dan mijn data?

Stel dat ik gebruik maak van Paragon, dan kost me dit eenmalig 20eu (of is dit abo? Kon ik zo snel niet vinden). Hoef ik dan verder niks te formatteren en kan ik gewoon lezen en schrijven op die schijven?

Het maakt het er niet aantrekkelijk op om over te stappen op Apple :(

• binbero
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 02:39
Paragon is eenmalig aanschaf geen abo
Daarna kun je schijven en lezen naar de hd
moet gewoon werken.
Ik gebruik zelf.
https://www.tuxera.com/products/tuxera-ntfs-for-mac/
Kan je 15 dagen uitproberen.

[Voor 33% gewijzigd door binbero op 24-11-2018 12:29]

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Lelie44 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:18:

Het maakt het er niet aantrekkelijk op om over te stappen op Apple :(
NTFS is even onvriendelijk als APFS. Het zijn allebei losse bestandssystemen die door de ontwikkelaar zijn gepatenteerd. Gebruik ervan moet in licentie worden genomen, dat kost geld. Daarom zit wederzijdse ondersteuning niet in besturingssystemen ingebakken.

Er zal nooit een volledige makkelijke overstap zijn. Je moet immers programma's opnieuw aanschaffen, sommige zijn simpelweg niet beschikbaar op elk platform etc.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True