In mijn bouwplannen voor een woonhuis komt een wtw systeem, verse lucht wordt door 2 of 3 roosters of ventielen in het plafond van de woonkamer in geblazen en geheel aan de andere kant van de ruimte boven de keukenkastjes weer afgezogen.
Er is een grote keuze aan afzuigventielen of roosters, maar de 'keuze' aan inblaas ventielen met de volgende eigenschappen is nihil:
1) het debiet is ruim (3 ventielen of roosters op één 300 m3/ uur WTW).
2) inblaas hoek is instelbaar (lucht mag niet tegen zijmuur of plafond blazen)
3) passend design voor in de woonkamer.
4) de uitgeblazen lucht mag niet tot voelbare tocht en/ of neven-geluiden leiden.
Ik heb welgeteld één verstelbare inblaasventiel gevonden die veel te klein is voor het gewenste debiet (luchtsnelheid wordt dan veel te groot wat ook tot neven geluiden kan leiden) daarbij is dit ventiel een uitloop artikel; namelijk één van J.E. Stork.
Heb ik nu onmogelijke ideeën/ eisen dat er nagenoeg niets wordt aangeboden?
Roosters in de zijmuren is geen optie; dan komt er dus aanvoer buizen in de spouw wat al niet handig is,
en bij gesloten gordijnen blokkeert dit de luchtstroom...
Er is een grote keuze aan afzuigventielen of roosters, maar de 'keuze' aan inblaas ventielen met de volgende eigenschappen is nihil:
1) het debiet is ruim (3 ventielen of roosters op één 300 m3/ uur WTW).
2) inblaas hoek is instelbaar (lucht mag niet tegen zijmuur of plafond blazen)
3) passend design voor in de woonkamer.
4) de uitgeblazen lucht mag niet tot voelbare tocht en/ of neven-geluiden leiden.
Ik heb welgeteld één verstelbare inblaasventiel gevonden die veel te klein is voor het gewenste debiet (luchtsnelheid wordt dan veel te groot wat ook tot neven geluiden kan leiden) daarbij is dit ventiel een uitloop artikel; namelijk één van J.E. Stork.
Heb ik nu onmogelijke ideeën/ eisen dat er nagenoeg niets wordt aangeboden?
Roosters in de zijmuren is geen optie; dan komt er dus aanvoer buizen in de spouw wat al niet handig is,
en bij gesloten gordijnen blokkeert dit de luchtstroom...
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3