Wat is een goede Bluetooth USB Adapter (APTX + LDAC)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-04 16:18
Mijn vraag
Ik zoek een goede bluetooth usb adapter voor mijn pc, ik heb nu een Sony WH-1000XM2. Hiervoor wil ik een bluetooth adapter voor mijn pc. Ik heb gezocht naar adapterse die APTX & LDAC ondersteunen, maar ik kan er geen vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nu een Avantree Leaf, helaas ondersteunt deze geen AptX HD en geen LDAC, wel normaal AptX.

Ik zou graag hulp willen bij deze zoektocht, aangezien ik er gewoon geen één kan vinden online...

Beste antwoord (via RemyB op 26-11-2018 16:49)

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:10
RemyB schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:09:
[...]

Had laatst op mijn mobiel even een testje gedaan, via developer settings de LDAC kwaliteit tussen 330kbps en 990kbps gewisseld. Je merkt het verschil alleen als je er echt goed naar luistert, dat klopt.

Ik denk dat ik gewoon een Avantree TC418 of een Avantree Oasis+, maar dat laatste gaat vrees ik niet lukken wegens mijn slechte audiokaart.. (PC niet geäard, daardoor gekraak bijv. Netflix e.d.)
Klopt zelfs op mijn Etymotic ER4 XR hoor ik weinig verschil en dat zijn oordopjes met extreem veel detail :P

Volgens mij kan de Fiio btr3 als dac dienen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
https://www.amazon.de/Blu...s=apt-x+transmitter&psc=1

LDAC ondersteuning? geen idee of deze dit wel of niet heeft maar wel AptX HD.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemyB
BenEco schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:37:
https://www.amazon.de/Blu...s=apt-x+transmitter&psc=1

LDAC ondersteuning? geen idee of deze dit wel of niet heeft maar wel AptX HD.
LDAC is een codering van Sony voor 3x de kwaliteit van SBC over bluetooth. Hier heb ik helaas niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Precies wat je zegt, het is een codering van Sony die je alleen in Sony producten terug vind zoals Walkman en Xperia phones.

Er is geen bluetooth transmitter met Sony's proprietary formaat.
Het verschil in kwaliteit tov AptX HD maar even achterwege gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Mikayu schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:21:
Precies wat je zegt, het is een codering van Sony die je alleen in Sony producten terug vind zoals Walkman en Xperia phones.

Er is geen bluetooth transmitter met Sony's proprietary formaat.
Het verschil in kwaliteit tov AptX HD maar even achterwege gelaten
Ik heb wel meerdere receivers gezien met deze codec, de codec wordt ook buiten Sony gebruikt. Ik denk wel dat er een paar zijn maar ik denk gewoon dat ze nauwelijks te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Android 8.0 ondersteunt tegenwoordig ook LDAC maar ik zou wat minder naar codecs kijken verschil is echt niet zo groot als beweert wordt alleen aptX HD heeft minder latency

Ldac is net zo onzin als High resolutie audio notabene ook van Sony zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10
Waarom zou de BT transmitter de encoding moeten doen? dat gebeurt toch in de BT stack in je OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Amdwarrior schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:04:
Android 8.0 ondersteunt tegenwoordig ook LDAC maar ik zou wat minder naar codecs kijken verschil is echt niet zo groot als beweert wordt alleen aptX HD heeft minder latency

Ldac is net zo onzin als High resolutie audio notabene ook van Sony zelf
Had laatst op mijn mobiel even een testje gedaan, via developer settings de LDAC kwaliteit tussen 330kbps en 990kbps gewisseld. Je merkt het verschil alleen als je er echt goed naar luistert, dat klopt.

Ik denk dat ik gewoon een Avantree TC418 of een Avantree Oasis+, maar dat laatste gaat vrees ik niet lukken wegens mijn slechte audiokaart.. (PC niet geäard, daardoor gekraak bijv. Netflix e.d.)
borft schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:06:
Waarom zou de BT transmitter de encoding moeten doen? dat gebeurt toch in de BT stack in je OS?
De gemiddelde PC heeft niet een hele goede Bluetooth adapter ingebouwd, in mijn desktop zit er niet eens één. Daaardoor moet ik een aparte bluetooth adapter hebben (het liefst één speciaal voor audio), die hebben zover ik weet bijna altijd een ingebouwde transmitter waar het niet via de OS gaat..

[ Voor 25% gewijzigd door RemyB op 26-11-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

De gemiddelde PC heeft niet een hele goede Bluetooth adapter ingebouwd, in mijn desktop zit er niet eens één. Daaardoor moet ik een aparte bluetooth adapter hebben (het liefst één speciaal voor audio), die hebben zover ik weet bijna altijd een ingebouwde transmitter waar het niet via de OS gaat..
Bluetooth is digitaal, ik zou werkelijk niet weten hoe er verschil in kwaliteit kan zitten (behalve allicht bereik). Wat je bedoelt met een BT audio adapter begrijp ik niet, dat is net zoiets als een USB controller specifiek voor audio.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
[...]

Klopt zelfs op mijn Etymotic ER4 XR hoor ik weinig verschil en dat zijn oordopjes met extreem veel detail :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
borft schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:14:
[...]

Bluetooth is digitaal, ik zou werkelijk niet weten hoe er verschil in kwaliteit kan zitten (behalve allicht bereik). Wat je bedoelt met een BT adapter begrijp ik niet, dat is net zoiets als een USB controller specifiek voor audio.
Ik bedoel bereik sorry. Met een Bluetooth adapter bedoel ik eigenlijk een simpele Bluetooth USB transmitter (zoek bijv. Avantree Leaf). Het is meer het feit dat ik geen bluetooth ingebouwd heb en daardoor vastzit aan een externe Bluetooth USB, ik heb al gemerkt dat je met een gemiddelde Bluetooth usb dongle er niet mee weg komt, die zijn ook totaal niet bedoeld voor audio maar vooral voor muizen etc.
Amdwarrior schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:16:
[...]

Is dit zo? Ik heb 'm wel voorbij zien komen, ziet er wel erg goed uit, alleen wel weer 75 euries. Maar harstikke bedankt! _/-\o_

Als iemand nog (goedkopere) alternatieven heeft voor de Fiio Btr3 hoor ik het graag btw. In ieder geval bedankt voor alle antwoorden ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Fiio is wel kwaliteit AliExpress is altijd maar afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:21
Dezelfde headset is onderweg dus ik zit met dezelfde vraag. In aanvulling op de topictitel, de headset ondersteunt APTX HD en LDAC. Gewoon APTX bestaat ook, daar zijn zat adapters voor maar het gaat dus om APTX HD. Omdat LDAC sony specifiek is heb ik die opgegeven en kom ik op APTX HD uit.

Het kastje hierboven heeft APTX HD maar een optische ingang. PC moet dus optisch uit, naar kastje, en wordt dan pas verzonden. Dongle zou eenvoudiger zijn.

Als fallback zie ik wel AAC dongles. Minder goed dan APTX HD/LDAC (ik laat even in het midden of je dat verschil hoort, het is in elk geval beter dan SBC). Maar zou dus het liefst een APTX HD dongle vinden. Tips welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30
RemyB schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:41:
[...]

Ik bedoel bereik sorry. Met een Bluetooth adapter bedoel ik eigenlijk een simpele Bluetooth USB transmitter (zoek bijv. Avantree Leaf). Het is meer het feit dat ik geen bluetooth ingebouwd heb en daardoor vastzit aan een externe Bluetooth USB, ik heb al gemerkt dat je met een gemiddelde Bluetooth usb dongle er niet mee weg komt, die zijn ook totaal niet bedoeld voor audio maar vooral voor muizen etc.
Ik gebruik er eentje van Ugreen al sinds de mdr-1000x. Werkt ook goed met de M2 en M3. Met aptx geen lipsync problemen.
https://nl.aliexpress.com....8148356.2.43844589t56qdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
luckyjan schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Ik gebruik er eentje van Ugreen al sinds de mdr-1000x. Werkt ook goed met de M2 en M3. Met aptx geen lipsync problemen.
https://nl.aliexpress.com....8148356.2.43844589t56qdk
Voor 4 euro zou ik het natuurlijk altijd kunnen proberen, en Ugreen is een redelijk betrouwbaar merk ;) Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:26

MsG

Forumzwerver

RemyB schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Voor 4 euro zou ik het natuurlijk altijd kunnen proberen, en Ugreen is een redelijk betrouwbaar merk ;) Bedankt
Even een kick, maar heb dezelfde vraag voor mijn Sony WH-1000XM3. Had de door jou gekochte Ugreen uiteindelijk AptX en LDAC?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Hi MsG, die ugreen zou ik niet aanraden haha, het bereik was niet top. Ik ben toen zelf uiteindelijk voor een Avanteee Leaf gegaan, deze werkte goed. Alhoewel ik terug ben gegaan naar bedraad wegens audiokwaliteit. Ik heb nog een Avantree Leaf liggen mocht je die over willen nemen ;)
Pagina: 1