Toon posts:

[Illustrator]Clipping mask van strokes en niet als hele vorm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ilsevdw
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-12-2018
Mijn vraag
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik ben bezig met het ontwerpen van een logo in Illustrator cs6 en ik wil graag in een vormtekening die ik met de pen tool heb overgetrokken een clipping mask toepassen. Ik wil graag dat de lijnen goud zijn door een gouden afbeelding erachetr te plaatsen. Ik heb er een compound path van gemaakt, een group, join... niks werkt. Ook wil ik graag een gouden cirkel waarbij alleen de lijnen van de cirkel goud zijn dmv de clipping mask en niet een compleet gevulde cirkel. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb verwoord en dat iemand me kan helpen :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Illustrator cs6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Making a compound path, group, join etc
...

Alle reacties

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-03 13:49
Het gebruik van een compound path zou geen probleem mogen zijn voor het maken van een clipping mask.
Wanneer je een clipping mask probeert te maken van verschillende niet overlappende vormen, levert dat wel vaak onverwachte resultaten op en moet je dit soms per individuele vorm instellen.

Kan je iets specifieker omschrijven welke stappen je uitvoert en wat het resultaat is?
De cirkel met gouden rand die je omschrijft zou een mooi eenvoudig voorbeeld zijn.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03 11:54
Wat heb je dan als gouden ondergrond? En kloppen je vormen wel?

De te volgens stappen:
plaats een afbeelding van goud
teken een cirkel
teken een inner circle en via pathfinder haal je deze van de grotere cirkel af of ...
geef de cirkel een dikke omlijning en expand het object
Selecteer afbeelding en cirkel beiden
Ctrl (CMD voor mac) - 7

[Video: https://eenpersoonscommissie.nl/Tweek/Goldcircle.m4v]

[Voor 189% gewijzigd door Savantas op 27-11-2018 22:58. Reden: film deed het niet]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Ilsevdw
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-12-2018
@Savantas , super bedankt! Het is me nu met zowel de cirkel als de vorm gelukt! Super bedankt voor de moeite :) @_NooT_ Ik ben dus inmiddels geholpen met de video van Savantas, bedankt voor je reactie:)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee