Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Instabiel netwerk. Waar kan dit aan liggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bahega
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 27-11-2018
Goedemorgen allen,

Ik heb nu al een tijdje te maken met een instabiel netwerk. Wat ik hiermee precies bedoel is dat ik de ene keer wel de snelheid haal die de provider beloofd en de andere keer misschien maar 10% van die beloofde snelheid. Op precies dezelfde locatie, met precies dezelfde omstandigheden.

Zelf heb ik e.e.a. al getest maar voor mij blijft het een raadsel waar het nu mee te maken heeft. Ik zit ongeveer 5 meter van het modem af (Ziggo) en het enige wat ik doe qua positie is dat ik de hoek om ga.
Ik heb het volgende getest:

- met de kabel haalt de laptop de snelheid wel.

- als ik dichterbij ga zitten dan haalt die in ieder geval een acceptabele snelheid die je kunt verwachten van een draadloze verbinding.

- heb 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS geprobeerd. Heeft geen effect.

- mijn telefoon haalt op dezelfde positie WEL een degelijke snelheid.

Ik zou 40 Mbit/s moeten halen, met de kabel haalt die deze snelheid. Draadloos haal ik doorgaans (dichtbij en met de telefoon zoals eerder gezegd) rond de 30. Ga ik de hoek om: 3 Mbit/s.

Ik hoop dat jullie een idee hebben waar dit aan kan liggen? Moet ik zoeken in de hardware? De wifi adapter bv? Het modem? Of is dit iets waar je gewoon mee krijgt te maken en moet je jezelf altijd maar dichtbij positioneren of met een kabel gaan zitten werken?

Ben benieuwd.

Groet,

Cris

Alle reacties

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Oké. Je telefoon heeft geen last met de hoek om gaan, tenminste zo lees ik het.

Op welke band zitten de telefoon en laptop. 2.4 of 5?

Dus probleem laptop. Misschien een brakke wifi antenne? Slechte wifi kaart. Wat voorn laptop? Oud nieuw?

• Bahega
Beide zitten op 2.4 De laptop ondersteunt geen 5.

Laptop is toch al 3 jaar oud. Maar de ene keer haalt de machine de snelheid wel, de andere keer weer niet. Vaker niet dan wel. Het is in ieder geval zeer instabiel.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Oké. Stel je leent even een 2de laptop van wie dan ook.
En test deze eens op de zelfde manier

Als het via de kabel goed gaat.
En via de wifi op jou telefoon en een geleende laptop.

Dan lijkt mij dat het probleem laptop side ontstaat

• Bahega
Ik wil inderdaad zoveel mogelijk uitsluiten voordat ik ga kijken om de antenne te vervangen. Zal het eens testen met de nieuwe laptop van mijn werk. Bedankt.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Heb je al wel eens het wifi kanaal gebruik bekeken bij jouw in de omgeving? Verander anders eens je wifi kanaal. Duidelijk is wel dat er interferentie van iets waar je laptop veel last van heeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Bahega
Frogmen schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:02:
Heb je al wel eens het wifi kanaal gebruik bekeken bij jouw in de omgeving? Verander anders eens je wifi kanaal. Duidelijk is wel dat er interferentie van iets waar je laptop veel last van heeft.
Gewisseld van kanaal. Direct een enorme verbetering. Stom dat ik er zelf niet aan had gedacht. Bedankt!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True