Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-11-2024
Na wekenlang rondstruinen op internet en in winkels dacht ik er eindelijk uit te zijn: ik wil een Chromebook.
Ik ga vanaf januari dagelijks 2 uur in de trein zitten en ik wil een handzaam, sexy apparaat om met Office te werken en films te kijken. Budget ongeveer € 600.

Na weer een nieuwe zoektocht, nu binnen de Chromebook-range, kwam ik op de Asus Flip C302.
Online overal fantastische reviews, maar ik wilde hem ook even zien. Ik vond dat de Mediamarkt om de hoek hem had, dus ik snel gaan kijken. Hij voelde heerlijk aan, zag er prachtig uit en precies het formaat dat ik wilde.
Wilde ik hem vanochtend online bestellen, is ie uitverkocht bij de Mediamarkt. En ik zie aan de reviews daar dat ie rond september/oktober ook lange tijd uitverkocht was. En verder is ie nergens anders in Nederland te koop!

Hoe kan dat? Een hardlopend, uitstekend beoordeeld apparaat is nergens te koop? What happened to marktwerking, vraag en aanbod?

Dus ik dan maar even gekeken naar optie 2, de Samsung Chromebook Pro: ook nergens te koop in Nederland!

Natuurlijk, ik kan wel naar Amazon UK gaan, en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik snap er gewoon helemaal niks van. Iemand een idee waarom dit is?

Is het omdat Nederland nog niet toe is aan dure Chromebooks?
Goedkope types zijn wel overal te krijgen, maar de high-ends niet.

[ Voor 5% gewijzigd door adwim op 24-11-2018 09:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:08

SeatRider

Hips don't lie

Let wel op dat als je een laptop in de UK koopt, je een UK Engels toetsenbord krijgt (zonder $ maar met pond-teken, onder andere).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Dank je, had ik nog niet aan gedacht. Wel aan een verkeerde power plug, maar dat is te verhelpen.

Dan nog blijf ik het ongelooflijk vinden dat die dingen niet gewoon in Nederland te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
chromeit heeft er nog 4 op voorraad.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
ferdw schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:56:
chromeit heeft er nog 4 op voorraad.
Thanks, maar importeren die niet ook uit het buitenland, dus krijg je daar ook een UK of US versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Inkoppertje, ik weet het, maar wat hield je tegen om fysiek terug te gaan naar de Mediamarkt en hem daar te kopen? Desnoods korting op demo model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Red-Front schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:41:
Inkoppertje, ik weet het, maar wat hield je tegen om fysiek terug te gaan naar de Mediamarkt en hem daar te kopen? Desnoods korting op demo model?
Ze hadden hem daar niet meer nieuw in doos, maar ik ga zo idd even kijken of ik het demo-model nog kan krijgen met korting.

Twitter van Mediamarkt geeft een onbekende levertijd, ik blijf het raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Chromeit levert US-modellen, en dat is waarschijnlijk hetzelfde toetsenbord als de MM. Ik heb er iig nog geen vreemde indeling op kunnen vinden tov al mijn andere devices, en ik ben erg allergisch voor de Uk indeling (krijg regelmatig spul van UK-collega's onder mijn vingers en zit er dan altijd weer naast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Maar dan wel met een US-stekker? Ik vind het altijd zo zonde als je zo'n mooi slick ding hebt, dat je dan met een lompe adapter moet werken aan die oplader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
laad met usb-c, dus past alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwim
Maar ik kan er toch niet zomaar, bijvoorbeeld, mijn oplader van een Samsung Galaxy S8 op aansluiten?
Lukt dat met voltages en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
Daarom is het een "standaard" dus ja, je kan die adapter ook gebruiken. Zal alleen een stuk langzamer laden. Chromeit levert trouwens gewoon een mooie compacte adapter mee om over de US pinnen te schuiven: https://www.chromeit.nl/a...ker-adapter-zwart-of-wit/
Voegt dus helemaal geen "bulk " toe aan de originele adapter.

Een goede snellader kan je iig gewoon gebruiken, uiteraard wel met een usb-c kabel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falastir
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 21:43
Grappig, inmiddels zo’n 3 maanden verder en ik ben sinds enkele weken ook op zoek naar een Chromebook. Ook ik kom tot de ontdekking dat veel modellen niet in NLD te koop zijn. Importeren vind ik niet zo fijn, en ik kom ook tot de twee genoemde modellen: C302 of de Pro van Samsung.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falastir
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 21:43
Inmiddels, tot grote tevredenheid, een 1,5 jaar oude Chromebook Plus C302 aangeschaft.
Pagina: 1