Ik wil een nieuw systeem gaan bouwen (i3-8100 of Ryzen 2600) met een MSI Radeon RX480 4GB Gaming X en 8GB geheugen op een ITX MB (wordt een soort gaming HTPC voor in de huiskamer, aangesloten op een HD-TV). Ik heb nog een Seasonic X-Series Fanless 460W voeding. Mijn vraag nu is of ik deze voeding nog volstaat voor een meer moderne set-up of dat die ook vervangen moet worden door bijv. de Seasonic Focus Plus Gold 550W?
De reden van het nieuwe systeem is dat hij er ineens mee ophield en ik geen idee heb of de processor (i5-3570K) of het MB (Asus P8Z77-M) stuk is. Voeding en geheugen (Kingston DDR3) werkte op een ander systeem prima; helaas kan ik niet bepalen of MB of CPU stuk is dus dan maar nieuwe spullen (mag ook wel eens
.
Edit: Welke processor (i3-8100 of Ryzen 2600) zouden jullie aanraden voor zo een systeem? Primair dus een HTPC/Game PC gericht op HD.
Super bedankt voor jullie input!
De reden van het nieuwe systeem is dat hij er ineens mee ophield en ik geen idee heb of de processor (i5-3570K) of het MB (Asus P8Z77-M) stuk is. Voeding en geheugen (Kingston DDR3) werkte op een ander systeem prima; helaas kan ik niet bepalen of MB of CPU stuk is dus dan maar nieuwe spullen (mag ook wel eens

Edit: Welke processor (i3-8100 of Ryzen 2600) zouden jullie aanraden voor zo een systeem? Primair dus een HTPC/Game PC gericht op HD.
Super bedankt voor jullie input!
[Voor 9% gewijzigd door ferryc op 24-11-2018 09:42]