Toon posts:

Upgrade (game) systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-06 16:41
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe processor. De voornaamste reden dat ik tegen de grenzen van mijn huidige CPU aanloop is het spel Planet Coaster, waarin naar mate het park groter wordt de game steeds meer cpu heavy wordt. De laatste tijd wordt het spel steeds onspeelbaarder, met vrijwel permanent 100% cpu load. De grafische kaart in mijn computer voldoet nog ruim, als ik het spel pauzeer is het weer goed speelbaar.

Wat is je budget?
Een vast budget heb ik niet echt (Sinterklaastijd :9 ). Processoren zijn duur maar een bedrag van boven de 400€ wordt wel heel gortig. (Liefste minder dan dat) Het gaat me vooral om 'bang for buck' en iets te kopen wat weer een leuk tijdje meegaat.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien mijn moederbord moet het eigenlijk wel Intel zijn. Maar als overstappen naar een ander moederbord erg aantrekkelijk is (en dus naar amd gaan) sta ik daar natuurlijk voor open.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel heb ik een moederbord met een socket 1150 (intel). De processor die ik nu heb is een Intel Core i5 4690k. De videokaart is een Geforce GTX 970. Op de processor heb ik een aantal jaar geleden een torenkoeler gezet van cooler master

Het 'probleem' is dat ik al een tijd niet meer bezig met met computer hardware en ik nu eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen met zoeken. Dus als iemand een goede suggestie heeft van een snelle, goede processor in deze tijd, hoor ik het graag :) (En het dus mogelijk maakt planet coaster weer soepel te spelen)

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:43
Je hebt voornamelijk single core prestaties nodig, heb je de processor al overgeklokt?

Op dit moment iets nieuws kopen zou ik eigenlijk niet doen, op je moederbord kan hooguit een 4790k, maar die zijn schaars (en duur).
Nieuw is Intel is 'onbetaalbaar' en AMD gaat je weinig voordeel bieden ten opzichte van je huidige processor wat betreft single core prestaties.

PS: koeler zit goed vast? temperaturen niet te hoog?

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-06 16:41
Temperaturen zijn nog dik in orde. Overklokken heb ik met de ingebouwde feauture op mijn moederbord al gedaan (tot aan 100% 'base overlock' zoals ze het noemen maar dat is te kort. Echt overklokken (dus ook spanning enzo aanpassen) wil ik eigenlijk niet aan, deels omdat ik geen ervaring heb en deels omdat ik weet dat je er hooguit 10 a 15% prestatiewinst mee gaat halen wat denk ik nog niet genoeg is.

Overstappen naar een ander moederbord is natuurlijk zeker een optie

[Voor 8% gewijzigd door unreal0 op 24-11-2018 11:56]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:43
Dan denk ik dat het een lastig verhaal wordt, de game is gewoon slecht geprogrammeerd :|
Een 8400 is bijvoorbeeld langzamer dan een 4690k met lichte OC.
Een 8600k is maar marginaal sneller, al kun je die ook overklokken.
Een 9600k/8700k is wel iets sneller (en net zo goed overklokbaar), maar over heel grote verschillen praat je alsnog niet. Een 8086k/9700k is nog weer iets sneller.

https://tweakers.net/pric...;1236457;1182355;1236455/
Gerangschikt op Turbo.

En dan moet je er nog een moederbord en geheugen bij van 200-300 euro.

[Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 24-11-2018 12:09]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee