Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uitbreiding filters voor externe HDD's

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:01
Met het oog op Black Friday keek ik naar geschikte aanbiedingen om een externe HDD te combineren met mijn Playstation 4 en/of mijn mediaspeler. Toen viel het me op dat ik totaal niet op rpm kan filteren. Iets wat me juist wel van belang lijkt. Zo is een tragere schijf prima geschikt als backupmedium, maar wil je voor een vloeiende game of filmervaring wel een snellere schijf gebruiken. Als het toerental toegevoegd kan worden aan de specificaties/filters, lijkt mij dat erg nuttig.

Om daarop voort te borduren, zou een "geschikt voor" tag wellicht handig kunnen zijn. Op basis van de soort verbinding met het apparaat (Thunderbolt, eSata, USB 3.1 C Gen 2, etc) in combinatie met de snelheid van de schijf zelf, zou een algoritme redelijk eenvoudig moeten kunnen bepalen of de doorvoersnelheid geschikt is voor backup, games afspelen, 4k HDR video, etc. In het Black Friday topic kwamen er namelijk geregeld vragen voorbij of een externe HDD geschikt was voor een bepaald type gebruik, of ze werden hiervoor juist aan-/afgeraden.

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:43

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

Jorgen schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:31:
Met het oog op Black Friday keek ik naar geschikte aanbiedingen om een externe HDD te combineren met mijn Playstation 4 en/of mijn mediaspeler. Toen viel het me op dat ik totaal niet op rpm kan filteren. Iets wat me juist wel van belang lijkt. Zo is een tragere schijf prima geschikt als backupmedium, maar wil je voor een vloeiende game of filmervaring wel een snellere schijf gebruiken. Als het toerental toegevoegd kan worden aan de specificaties/filters, lijkt mij dat erg nuttig.
RPM hebben we laten vervallen omdat het in de meeste gevallen niet (goed) wordt opgegeven door de fabrikant, waardoor je dus een nutteloos filter overhoudt.
Om daarop voort te borduren, zou een "geschikt voor" tag wellicht handig kunnen zijn. Op basis van de soort verbinding met het apparaat (Thunderbolt, eSata, USB 3.1 C Gen 2, etc) in combinatie met de snelheid van de schijf zelf, zou een algoritme redelijk eenvoudig moeten kunnen bepalen of de doorvoersnelheid geschikt is voor backup, games afspelen, 4k HDR video, etc. In het Black Friday topic kwamen er namelijk geregeld vragen voorbij of een externe HDD geschikt was voor een bepaald type gebruik, of ze werden hiervoor juist aan-/afgeraden.
De snelheid van de schijf tonen wij ook niet, om dezelfde reden als hierboven: te slecht gespecificeerd vanuit de fabrikant. Dus we hebben dus niks om uit af te leiden of een schijf geschikt zou zijn voor een bepaald doeleinde, want de aansluitingen op zich zeggen helemaal niks.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:01
@Glaanie De aansluiting op zich zegt misschien niet veel, maar de combinatie RPM + thunderbolt 2 of USB C Gen 2 10 GB/s zou natuurlijk wel iets moeten zeggen.

Ik las echter al ergens anders dat verschillende fabrikanten het niet meer aangeven, dus dat begrijp ik dan wel dat je dan niks aan dat filter hebt.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True