Toon posts:

Uitbreiding filters voor externe HDD's

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:20
Met het oog op Black Friday keek ik naar geschikte aanbiedingen om een externe HDD te combineren met mijn Playstation 4 en/of mijn mediaspeler. Toen viel het me op dat ik totaal niet op rpm kan filteren. Iets wat me juist wel van belang lijkt. Zo is een tragere schijf prima geschikt als backupmedium, maar wil je voor een vloeiende game of filmervaring wel een snellere schijf gebruiken. Als het toerental toegevoegd kan worden aan de specificaties/filters, lijkt mij dat erg nuttig.

Om daarop voort te borduren, zou een "geschikt voor" tag wellicht handig kunnen zijn. Op basis van de soort verbinding met het apparaat (Thunderbolt, eSata, USB 3.1 C Gen 2, etc) in combinatie met de snelheid van de schijf zelf, zou een algoritme redelijk eenvoudig moeten kunnen bepalen of de doorvoersnelheid geschikt is voor backup, games afspelen, 4k HDR video, etc. In het Black Friday topic kwamen er namelijk geregeld vragen voorbij of een externe HDD geschikt was voor een bepaald type gebruik, of ze werden hiervoor juist aan-/afgeraden.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Jorgen schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:31:
Met het oog op Black Friday keek ik naar geschikte aanbiedingen om een externe HDD te combineren met mijn Playstation 4 en/of mijn mediaspeler. Toen viel het me op dat ik totaal niet op rpm kan filteren. Iets wat me juist wel van belang lijkt. Zo is een tragere schijf prima geschikt als backupmedium, maar wil je voor een vloeiende game of filmervaring wel een snellere schijf gebruiken. Als het toerental toegevoegd kan worden aan de specificaties/filters, lijkt mij dat erg nuttig.
RPM hebben we laten vervallen omdat het in de meeste gevallen niet (goed) wordt opgegeven door de fabrikant, waardoor je dus een nutteloos filter overhoudt.
Om daarop voort te borduren, zou een "geschikt voor" tag wellicht handig kunnen zijn. Op basis van de soort verbinding met het apparaat (Thunderbolt, eSata, USB 3.1 C Gen 2, etc) in combinatie met de snelheid van de schijf zelf, zou een algoritme redelijk eenvoudig moeten kunnen bepalen of de doorvoersnelheid geschikt is voor backup, games afspelen, 4k HDR video, etc. In het Black Friday topic kwamen er namelijk geregeld vragen voorbij of een externe HDD geschikt was voor een bepaald type gebruik, of ze werden hiervoor juist aan-/afgeraden.
De snelheid van de schijf tonen wij ook niet, om dezelfde reden als hierboven: te slecht gespecificeerd vanuit de fabrikant. Dus we hebben dus niks om uit af te leiden of een schijf geschikt zou zijn voor een bepaald doeleinde, want de aansluitingen op zich zeggen helemaal niks.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:20
@Glaanie De aansluiting op zich zegt misschien niet veel, maar de combinatie RPM + thunderbolt 2 of USB C Gen 2 10 GB/s zou natuurlijk wel iets moeten zeggen.

Ik las echter al ergens anders dat verschillende fabrikanten het niet meer aangeven, dus dat begrijp ik dan wel dat je dan niks aan dat filter hebt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee