Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Forum] Vinyl topic rendert URL in een LIST niet in de TS

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:24

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Mrs Redhawk in "Het Grote Vinyl Topic Deel 3"

In de topic start staan een aantal lijstjes met platen winkels (H3 Adressen retail winkels)

Bij de plaatsen waar er meerdere winkels per plaats zijn, zijn deze in een LIST geplaatst maar dat rendert niet.
(FF en IE).
Kopieer ik dat stuk uit de source en plak ik het in een reactie, dan werkt het wel. In notepad kom ik er niet uit en @Mrs Redhawk weet ook zo 123 wat er fout gaat. Niet noodzakelijk een bug maar een tot nu toe niet begrepen eigenschap door een typefout oid maar toch, waar te zoeken?

[Voor 250% gewijzigd door franssie op 24-11-2018 16:15]

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 18:03

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Het heeft even geduurd met testen, maar het komt omdat je er boven bullet items gebruikt zonder list. Dan gaat het om een of andere reden stuk. Zet de opsomming eens in een list en kijk of het dan wel werkt.

Ik kan het zo even snel niet in een reactie reproduceren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Laatst online: 00:33

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt inderdaad alsof de parser op enig moment probeert alles in een enkel list-item te renderen. Dat effect komt waarschijnlijk door het inconsistent gebruik van list-items binnen en buiten [list]-tags. Ik heb nu alles binnen [list]-tags geplaatst en dan gaat het in ieder geval goed. Je moet alleen nog even een paar linkjes naar platomania fixen ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit is overigens de kleinste testcase die ik kan maken waarbij het fout gaat:
code:
1
2
3
[*]Not in a list
[list][*]In a list[/list] 
[*]Not in a list

Ik zal eens kijken wat daar nu precies fout gaat in de parser :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het probleem in de parser weten te fixen. Komt met de volgende release mee :)

Intentionally left blank

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Dan even de tweaker vraag, waarom werkte het niet in de topic start, maar ging het wel goed in een reactie?
Snel opgepakt en opgelost voor iets wat ik rond half twee in de nacht plaatste _/-\o_

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

franssie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:25:
Dan even de tweaker vraag, waarom werkte het niet in de topic start, maar ging het wel goed in een reactie?
Snel opgepakt en opgelost voor iets wat ik rond half twee in de nacht plaatste _/-\o_
Het ging om de combinatie van delen van de post. Eea heeft te maken met de afwijkende nesting-rules wanneer een list-item binnen of buiten een [list]-tag wordt gebruikt.

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

franssie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:25:
In je reactie deed je niet <bullet><list><bullet>, wat de trigger is voor de fout, zoals Crisp al liet zien hierboven. Doe je <bullet><list> dan gaat het nog, draai je het om, dan werkt het ook nog. Maar de specifieke combinatie dus niet.

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Ik deed het overigens niet, dat MrsRedhawk.

Maar wat ik niet snapte (of ik begrijp jullie antwoorden verkeerd) is wat @Hero of Time ook opmerkte dat het niet reproduceerbaar leek in een reactie. Maar ik merk dat als ik de code nu in deze TS stop het wel werkt. Er leek dus een inconsequentie te zitten tussen het parsen van code in het eerste bericht en een reply.
Dus het is al opgelost of er zat al een rafetje in de code voor de sectie van fysieke winkels (ik had niet de hele TS getest).

Hoe dan ook het lijkt te werken, top. Mede namens de Vinyl fans <3

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Om er een voorbeeld voor te maken:
• Dit is een bullet buiten een list tag.
  • [*]En dit is dus met een list. [*][url=https://tweakers.net]Tweakers homepage link[/url]
• En om de bug te triggeren nog een bullet buiten de list.

De link in de list zou nu dus niet moeten werken. Zou een van de bullets voor of na de list er niet staan, dan gaat het wel goed.

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Dat deel was me al duidelijk maar dank!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

franssie schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:47:
Dat deel was me al duidelijk maar dank!
Nee, je snapte niet waarom het in een reactie wel gewoon werkte. En dat heb ik juist aangetoond dat het daar ook gewoon gebeurt. ;)

Toen ik zei het niet zo snel te kunnen reproduceren was omdat ik niet de volledige omstandigheden om de bug te triggeren uitvoerde. Ik had een bullet voor een list en meer niet. Ik had nog een bullet erna moeten doen, maar tijdens het testen lette ik meer op wat er voor stond dan erna. :)

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Ah zo, dus in mijn test had ik een te klein stukje code gebruikt, duidelijk dank!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zojuist is ook de fix voor de onderliggende issue online gekomen. Probleem zou dus niet meer voor mogen komen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True