Toon posts:

Upgrade of Nieuw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aethegwyn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In principe een werkcomputer, geschikt om af en toe een spel als Far Cry of Fifa te spelen. Wel graag op fatsoenlijke instellingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In principe geen limiet op het budget, ben meer nieuwsgierig naar wat er aangeraden wordt dan dat ik een harde prijs in mijn hoofd heb. Liever iets meer betalen voor kwaliteit in ieder geval.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Dit is wat ik momenteel er in heb zitten, en de vraag is voornamelijk wat hiervan vervangen moet worden. Is de aanschaf van een nieuwe videokaart (welke?) al voldoende, of zal de rest mee moeten upgraden?

Gigabyte Z87X-UD4H
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz
Kingston HyperX blu DDR3 - 1600 MHz (4x 4GB)
Gigabyte GTX 770 OC Windforce 3X (2x)
Crucial 512GB SSD
Seagate Barracuda ST2000DM001
Sea Sonic X-750 v2
1x WQHD en 2x Full HD beeldschermen (Dell)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop op alleen een upgrade van een videokaart, maar ik verwacht een bottleneck in processor/geheugen/of iets anders.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet zo merk vast. Voorkeur voor Intel over AMD (ervaringen uit het verleden...).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik merk dat mijn 5,5 jaar oude PC nu af en toe enigszins beginnen te haperen. Recente games gaan nog net op minimale instellingen. Ik kan het naar mijzelf niet verantwoorden om gewoon €2500 er tegen aan te gooien en te gaan voor een high-end game pc, of mijn oude pc moet niet meer te redden zijn, dus vandaar mijn vraag hier. Is een upgrade van deze pc (alleen videokaart of meer?) nog mogelijk, of is het handiger te gaan kijken naar alles nieuw.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee