ik probeer mijn Homewizard te koppelen aan een Google Home Mini. In setup selecteer ik Homewizard, log in op Homewizard, klik op Authorize maar vervolgens gebeurt er niets. Iemand enig idee?
Vraag
Alle reacties
Same here. Ik heb het op mijn android telefoon en op een ipad geprobeerd. Zelfde gedrag.
Ook opvallend dat er helemaal niets te vinden is over de combinatie google home en de homewizard.
Ook opvallend dat er helemaal niets te vinden is over de combinatie google home en de homewizard.
Zelfde hier, ben benieuwd of dit nog aangepast gaat worden.
Wel vreemd dat de integratie wel in de google home applicatie zit, maar er vrijwel niets over te vinden is.
Wel vreemd dat de integratie wel in de google home applicatie zit, maar er vrijwel niets over te vinden is.
Hier ook geen verbinding te maken met homewizard en Google home mini
Heb de homewizard en de homewizard link en voor zo ver ik weet werkt het alleen op de link. Volgens mij komt de verwarring door de homewizard service in GH, deze is dus voor de link.
Mogelijk gerelateerd: de dienst conradconnect.de (saas domotica koppelaar) wil ook niet met een Nederlandse Google Home samenwerken, de taal moet per se Engels of Duits zijn. Lekker handig.
En een LG OLED televisie van 2018 die met Google Home zou moeten kunnen koppelen, doet dat ook niet met een Nederlandse.
Probeer je Google Home eens op Engels te zetten?
En een LG OLED televisie van 2018 die met Google Home zou moeten kunnen koppelen, doet dat ook niet met een Nederlandse.
Probeer je Google Home eens op Engels te zetten?
Ik heb Homewizard gebeld vrijdag. Ze zeggen er hard mee bezig te zijn en verwachten dat het voor het eind van het jaar moet gaan werken. Klik aan klik uit ICS 2000 werkt wel al met Google Home zag ik.
Reactie van Homewizard:
"Wij zijn in overleg met Google om de HomeWizard beschikbaar te maken met Google Assistant. Echter door de gedeeltelijke technische beperkingen (433Mhz) van de HomeWizard voldoet hij niet aan de eisen Google: tweewegs-communicatie.
De kans is aannemelijk dat de HomeWizard hierdoor niet gecertificeerd gaat worden voor gebruik met Google Assistant. Maar we doen ons best!
De HomeWizard Link werkt op moment wel met Google Assistant omdat deze wel aan hun eis voldoet, dit is ook hetgeen dat u bij Google Home van HomeWizard bent tegen gekomen.".
Vraag me trouwens af of andere KAKU systemen dan wel een koppeling kunnen hebben als two-way communication een vereiste is.
dus: Fingers crossed!
"Wij zijn in overleg met Google om de HomeWizard beschikbaar te maken met Google Assistant. Echter door de gedeeltelijke technische beperkingen (433Mhz) van de HomeWizard voldoet hij niet aan de eisen Google: tweewegs-communicatie.
De kans is aannemelijk dat de HomeWizard hierdoor niet gecertificeerd gaat worden voor gebruik met Google Assistant. Maar we doen ons best!
De HomeWizard Link werkt op moment wel met Google Assistant omdat deze wel aan hun eis voldoet, dit is ook hetgeen dat u bij Google Home van HomeWizard bent tegen gekomen.".
Vraag me trouwens af of andere KAKU systemen dan wel een koppeling kunnen hebben als two-way communication een vereiste is.
dus: Fingers crossed!
[ Voor 9% gewijzigd door arno.stolk op 26-11-2018 12:28 ]
Gekke is dat Klikaanklikuit.nl ICS 2000 wel Google goedgekeurd is want dat werkt ook middels 433Mhz.
Update 2-12-2018
Toch maar een ICS 2000 gehaald en moet zeggen werkt erg goed en de app is ook net even wat mooier.
Update 2-12-2018
Toch maar een ICS 2000 gehaald en moet zeggen werkt erg goed en de app is ook net even wat mooier.
[ Voor 37% gewijzigd door RobinStn op 02-12-2018 15:02 ]
Werkt deze ook met smartwares producten of alleen KAKU ?RobinStn schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:52:
Gekke is dat Klikaanklikuit.nl ICS 2000 wel Google goedgekeurd is want dat werkt ook middels 433Mhz.
Update 2-12-2018
Ik heb afgelopen week ook hierover gebeld met Homewizard.
Google heeft inderdaad de koppeling afgekeurd wegens de 433 Mhz frequentie. Maar omdat Klik-aan-klik-uit inmiddels wel is goedgekeurd, heeft Homewizard bezwaar gemaakt tegen de reden van afkeuring.
Homewizard acht de kans zeer groot dat op korte termijn de koppeling wordt goedgekeurd. Omdat de koppeling verder helemaal klaar is, zou deze dan ook per direct actief kunnen zetten.
Maar het het is nog even wachten op een reactie (en goedkeuring) van Google.
Google heeft inderdaad de koppeling afgekeurd wegens de 433 Mhz frequentie. Maar omdat Klik-aan-klik-uit inmiddels wel is goedgekeurd, heeft Homewizard bezwaar gemaakt tegen de reden van afkeuring.
Homewizard acht de kans zeer groot dat op korte termijn de koppeling wordt goedgekeurd. Omdat de koppeling verder helemaal klaar is, zou deze dan ook per direct actief kunnen zetten.
Maar het het is nog even wachten op een reactie (en goedkeuring) van Google.
Ik ben erg benieuwd, zit er met smart op te wachten.
Ik kon weinig vinden over compatibiliteit met Smartwares producten maar ik had al klik aan klik uit dimmers dus daar maakte ik me weinig zorgen over. Ik heb 1 Smartwares stekker (SH5-RPS-36A) die ook via 433 Mhz werkt en die kon ik koppelen als zijnde een Klik aan klik uit schakelaar. Onder menu Start Lijn werkte aan/uit schakelaar koppeling niet, maar wel onder submenu Inbouw modules->Aan/uit schakelaar. Of andere Smartwares producten ook werken weet ik niet zeker maar lijkt me van wel.Cliors40 schreef op maandag 3 december 2018 @ 03:25:
[...]
Werkt deze ook met smartwares producten of alleen KAKU ?
Reactie van homewizard.
Lijkt erop dat het niet gaat werken...;
De kans is aannemelijk dat de HomeWizard hierdoor niet gecertificeerd gaat worden voor gebruik met Google Assistant. De apps zijn af, maar we wachten op certificering vanuit Google. De bal ligt nu bij hen.
De HomeWizard Link werkt op moment wel met Google Assistant omdat deze wel aan hun eis voldoet, dit is ook hetgeen dat u bij Google Home van HomeWizard bent tegen gekomen.
De nieuwe generatie ICS-2000 van KaKu werkt wel, omdat deze gebruikt maakt van het Zigbee-protocol en dit volstaat wel volgens Google.
Met vriendelijke groet, / Kind regards, / 以此致敬意
Lijkt erop dat het niet gaat werken...;
De kans is aannemelijk dat de HomeWizard hierdoor niet gecertificeerd gaat worden voor gebruik met Google Assistant. De apps zijn af, maar we wachten op certificering vanuit Google. De bal ligt nu bij hen.
De HomeWizard Link werkt op moment wel met Google Assistant omdat deze wel aan hun eis voldoet, dit is ook hetgeen dat u bij Google Home van HomeWizard bent tegen gekomen.
De nieuwe generatie ICS-2000 van KaKu werkt wel, omdat deze gebruikt maakt van het Zigbee-protocol en dit volstaat wel volgens Google.
Met vriendelijke groet, / Kind regards, / 以此致敬意
de ICS 2000 werkt ook met 433, en niet enkel zigbee, je kan er uw kaku ook mee aansturen...
De Homewizard heeft ook 2weg ondersteuning voor bepaalde devices. Kunnen ze het dan ook niet zo forceren dat ze goedgekeurd raken daarmee, en dan de rest achteraf gewoon toevoegen...
de RM PRO3 werkt ook met 433 en kaku, en die is ook goedgekeurd bij google... Erg hun best doen ze blijkbaar toch niet.
De Homewizard heeft ook 2weg ondersteuning voor bepaalde devices. Kunnen ze het dan ook niet zo forceren dat ze goedgekeurd raken daarmee, en dan de rest achteraf gewoon toevoegen...
de RM PRO3 werkt ook met 433 en kaku, en die is ook goedgekeurd bij google... Erg hun best doen ze blijkbaar toch niet.
Ik denk eigenlijk wel dat ze hun best doen. Ze hebben investeringen gedaan om de koppeling te ontwikkelen en bovendien verlengt het de levensvatbaarheid van de homewizard met een paar jaar. Dat lijkt me toch wel de moeite waard.telenut schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:46:
... Erg hun best doen ze blijkbaar toch niet.
Ben benieuwd of het ze lukt anders ga ik een ics-2000 halen...
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Zelfde probleem, dit gaat ze echt heel veel klanten kosten.
Wil graag een Google home halen, maar zolang de Homewizard niet gecertificeerd is sta ik in een spagaat.
Homewizard vervangen met een ICS-2000 of nog even wachten en hopen dat Homewizard het wel voor elkaar krijgt bij Google.
Alleen weet ik niet of ik alles wat ik nu met de Homewizard doe ook met de ICS-2000 kan, wie kan mij helpen?
Ik heb naast het KAKU spul:
- Homewizard EnergyLink (868Mhz)
- Smartwarez rookmelder (868Mhz)
- Foscam camera welke een snapshot stuurd als de deurbel wordt ingedrukt (Gekoppeld op LAN)
- Smartwarez draadloze plug-in schakelaars SH5-RPS-36A (433Mhz)
- Somfy RTS rolluiken (433Mhz)
- Smartwarez thermo-hygrometer (868Mhz)
- Smartwarez bewegingssensor SH5-TSO-A (433Mhz)
Alvast dank voor de reacties.
Wil graag een Google home halen, maar zolang de Homewizard niet gecertificeerd is sta ik in een spagaat.
Homewizard vervangen met een ICS-2000 of nog even wachten en hopen dat Homewizard het wel voor elkaar krijgt bij Google.
Alleen weet ik niet of ik alles wat ik nu met de Homewizard doe ook met de ICS-2000 kan, wie kan mij helpen?
- Foscam camera welke een snapshot stuurd als de deurbel wordt ingedrukt (Gekoppeld op LAN)
ICS-2000 werkt helaas niet samen met het Smartwares 868Mhz-spul, wel met de meeste andere 433Mhz-apparatuur. Eigenlijk is het 868Mhz-spul ontwikkeld voor de Link en pikt de oude HomeWizard er een graantje van mee omdat-ie ook een 868Mhz antenne heeft. Q1 en Q2 van 2019 komt er vrij veel nieuw spul uit voor de HW en de Link. Laten we hopen dat Google over de brug komt met hun support.FotoArnold schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:03:toon volledige bericht
Zelfde probleem, dit gaat ze echt heel veel klanten kosten.
Vraagje voor de ICS-2000-gebruikers. Werken de 433Mhz schakelaars ook via spraakcommando's, of geldt dat alleen voor het zigbee-spul?
Anoniem: 1156868
Mag ik vragen waar jij dat vandaan hebt dat er in 2019 een hoop nieuw spul uit komt voor de hw en link? Zelf namelijk ook in het bezit van de hw.Revan88 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:46:
[...]
ICS-2000 werkt helaas niet samen met het Smartwares 868Mhz-spul, wel met de meeste andere 433Mhz-apparatuur. Eigenlijk is het 868Mhz-spul ontwikkeld voor de Link en pikt de oude HomeWizard er een graantje van mee omdat-ie ook een 868Mhz antenne heeft. Q1 en Q2 van 2019 komt er vrij veel nieuw spul uit voor de HW en de Link. Laten we hopen dat Google over de brug komt met hun support.
Vraagje voor de ICS-2000-gebruikers. Werken de 433Mhz schakelaars ook via spraakcommando's, of geldt dat alleen voor het zigbee-spul?
Overigens ook naast de hw de ics2000 in huis en deze werkt inderdaad met google home(via mijn android toestel) ook de 433Mhz werken met spraak besturing
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1156868 op 19-12-2018 18:44 ]
Laten we het er op houden dat ik insiders-informatie hebAnoniem: 1156868 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:56:
[...]
Mag ik vragen waar jij dat vandaan hebt dat er in 2019 een hoop nieuw spul uit komt voor de hw en link? Zelf namelijk ook in het bezit van de hw.
Overigens ook naast de hw de ics2000 in huis en deze werkt inderdaad met google home(via mijn android toestel) ook de 433Mhz werken met spraak besturing
Ik heb ondertussen een mailwisseling gehad met HW. Ik zal het proberen samen te vatten:
Er is op dit moment nog geen nieuws over de HW certificering voor de Google Home maar dit wordt wel nog steeds gepoogd.
Wel is het dat het geen top-prio heeft bij HW omdat er ook hard gewerkt wordt aan ondersteuning voor o.a Apple HomeKit en een groot aantal IoT-projecten. Hiernaast is 't het plan om de Link binnen een jaar of anderhalf te presenteren als een volwaardige opvolger van de HomeWizard.
Ze zetten dus vol in op de Link ook omdat de HW (hoe je het ook went of keert) een design is uit 2010 en dus langzamerhand tegen beperkingen aan gaat lopen. Op dit moment is de Link eerder nog een tegenhanger van Philips Hue dan een gelijkwaardig domotica-station, maar dit gaat dus snel veranderen.
Zoals ze zelf zeggen "Kortom, we doen ons best om alles zo goed, zo lang en met zoveel mogelijk te laten werken. Maar de HomeWizard is een senior, en er lonken ontzettend veel nieuwe ontwikkeling aan de horizon die volop de aandacht vragen. 2019-2020 worden erg goede jaren!"
Op mijn vraag wat dan de roadmap is van de Link, Kan ik daar uiteindelijk mijn Somfy RTS rolluiken mee aansturen en de EnergyLink gewoon blijven gebruiken, zei men het volgende:
"ik heb wel opgevangen dat het goed mogelijk is dat er enkele 433Mhz-producten (zoals o,a gordijnen) mee gaan werken (door de Smart Switch softwarematig te koppelen aan de Link-app) en dat de Energy- en heatlink mee worden genomen." Alleen een tijdsplanning kon niet worden aangegeven.
Voor mij gaat de zoektocht dus nog even verder want een jaar moeten wachten tot de Link wel in aanmerking komt om de HW te vervangen vind ik persoonlijk vrij lang. Of de certificering met GH moet toch in eens rond komen, dan is het uiteraard ook goed.
Er is op dit moment nog geen nieuws over de HW certificering voor de Google Home maar dit wordt wel nog steeds gepoogd.
Wel is het dat het geen top-prio heeft bij HW omdat er ook hard gewerkt wordt aan ondersteuning voor o.a Apple HomeKit en een groot aantal IoT-projecten. Hiernaast is 't het plan om de Link binnen een jaar of anderhalf te presenteren als een volwaardige opvolger van de HomeWizard.
Ze zetten dus vol in op de Link ook omdat de HW (hoe je het ook went of keert) een design is uit 2010 en dus langzamerhand tegen beperkingen aan gaat lopen. Op dit moment is de Link eerder nog een tegenhanger van Philips Hue dan een gelijkwaardig domotica-station, maar dit gaat dus snel veranderen.
Zoals ze zelf zeggen "Kortom, we doen ons best om alles zo goed, zo lang en met zoveel mogelijk te laten werken. Maar de HomeWizard is een senior, en er lonken ontzettend veel nieuwe ontwikkeling aan de horizon die volop de aandacht vragen. 2019-2020 worden erg goede jaren!"
Op mijn vraag wat dan de roadmap is van de Link, Kan ik daar uiteindelijk mijn Somfy RTS rolluiken mee aansturen en de EnergyLink gewoon blijven gebruiken, zei men het volgende:
"ik heb wel opgevangen dat het goed mogelijk is dat er enkele 433Mhz-producten (zoals o,a gordijnen) mee gaan werken (door de Smart Switch softwarematig te koppelen aan de Link-app) en dat de Energy- en heatlink mee worden genomen." Alleen een tijdsplanning kon niet worden aangegeven.
Voor mij gaat de zoektocht dus nog even verder want een jaar moeten wachten tot de Link wel in aanmerking komt om de HW te vervangen vind ik persoonlijk vrij lang. Of de certificering met GH moet toch in eens rond komen, dan is het uiteraard ook goed.
Jammer dat ze op dit moment dan nog steeds op de site het volgende hebben staan over de Homewizard:FotoArnold schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:53:
Ze zetten dus vol in op de Link ook omdat de HW (hoe je het ook went of keert) een design is uit 2010 en dus langzamerhand tegen beperkingen aan gaat lopen.
"HomeWizard is ons meest uitgebreide Smarthome basisstation."
Als je nu hier op af gaat en dus een Homewizard koopt, en vervolgens de Link meer gaat kunnen vind ik het in ieder geval misleidend.
Zelf heb ik de Homewizard al lang, en als deze niet door Google Home ondersteund gaat worden (waar wel de hoop heb dat dit gaat gebeuren natuurlijk!) vrees ik dat ik toch verder ga kijken op het gebied van alternatieven.
Wat doet de z1! Van kaku meer of minder dan de ics 200 met Google home? Prijsverschil is aanzienlijk.
Wat ik zo snel lees doet de Z1 alleen maar Zigbee en geen 433 en 868. Dus al het 'standaard' KAKU spul zoals de schakelaars en dimmers die bij de bouwmarkt liggen werken dan niet met de Z1
Oh en zoek wel even naar beste prijs voor de ICS-2000 want er zit nogal verschil in: 129,99 op de KAKU site tegen 92,50 bij de Media Markt.
Ben zelf voor de ICS-2000 gegaan om te kijken of ik daar mee mijn Homewizard kan vervangen. Aangezien deze een ingebouwde P1 poort heeft voor de energie meter kan ik mijn EnergyLink te koop zetten en zo een heel groot deel van de aanschaf van de ICS weer terug verdienen.
Daarnaast de Harman/Karbon Citation One met Google Assistant aangeschaft. Erg fijn speakertje en te combineren met andere Citation speakers in huis. Hij stuurt de lampen via de ICS-2000 nu prima aan. Verdere ervaringen moet ik nog opdoen. Maar weet niet of dit de juiste plek is want het gaat nu redelijk off-topic.
Ben zelf voor de ICS-2000 gegaan om te kijken of ik daar mee mijn Homewizard kan vervangen. Aangezien deze een ingebouwde P1 poort heeft voor de energie meter kan ik mijn EnergyLink te koop zetten en zo een heel groot deel van de aanschaf van de ICS weer terug verdienen.
Daarnaast de Harman/Karbon Citation One met Google Assistant aangeschaft. Erg fijn speakertje en te combineren met andere Citation speakers in huis. Hij stuurt de lampen via de ICS-2000 nu prima aan. Verdere ervaringen moet ik nog opdoen. Maar weet niet of dit de juiste plek is want het gaat nu redelijk off-topic.
Mijn Homey is wel goed gekoppeld aan GH. Werkt prima. Homey werkt ook met KAKU, maar ik kan dat niet uitproberen omdat ik van KAKU's afscheid heb genomen.
RobinStn schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:52:
Update 2-12-2018
Anoniem: 1159508
Zwaar frustrerend heb ongeveer de hele collectie van HW en nu werkt het niet met GH
Wanneer komt er iets definitiefs uit HW want ik baal van mijn slechtste investering ooit.
Nieuw vraagje voor de wizkids hier :
Wat is compatible met GH en is wel inventief genoeg om met de tijd mee te gaan?
Tijd voor overstap want dit gaat HW echt een berg klanten kosten.
Wanneer komt er iets definitiefs uit HW want ik baal van mijn slechtste investering ooit.

Mijn ICS heeft nu voor 90% de HW overgenomen. Alle schakelaars, dimmers en Somfy RTS rolluiken werken. De P1 poort van de ICS werkt ook prima dus de EnergyLink gaan op Marktplaats. Alleen de deurbel, rookmelder en IP camera's heb ik nog niet getest/werkend.
Aangezien de deurbel van KAKU is zal die wel werken. De andere 2 worden een uitdaging gok ik.
Aangezien de deurbel van KAKU is zal die wel werken. De andere 2 worden een uitdaging gok ik.
Net nog maar eens geprobeerd om de HW als apparaat toe te voegen aan GH. Nu is er een HW item toegevoegd genaamd Homewizard Climate. Zonder verdere info lijkt me dat iets van connectiviteit met de heatlink. Iemand al ervaring met deze verbinding, want ik heb geen heatlink.
Mocht je beetje handig zijn en een oud Android toestel (geen sim nodig) over hebben, kun je alles aansturen met Autovoice en Tasker.Anoniem: 1159508 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:54:
Zwaar frustrerend heb ongeveer de hele collectie van HW en nu werkt het niet met GH
Gebruik dit ook icm GH en HW, geeft je meteen veel meer mogelijkheden (o.a. macro's).
Ik gebruik daarnaast ook nog een Link maar die is nog niet zover als de originele HW qua comptabiliteit.
Tasker is inderdaad een fantastische app voor Android. Er is nog niets wat ik niet heb kunnen automatiseren op de telefoon. De combi met de Google Assistent had ik nog niet bedacht maar is wel leuk om eens mee te gaan spelen.
De Homewizard Climate zegt me zo niets. De Heatlink hang je tussen de thermostaat en de ketel en praat alleen met de HW zelf en heeft verder geen eigen interface.
De Homewizard Climate zegt me zo niets. De Heatlink hang je tussen de thermostaat en de ketel en praat alleen met de HW zelf en heeft verder geen eigen interface.
ICS-2000 werkt prima met spraakcommando via google assistant op de 433MHZ schakelaars.
Daarbij komt dat de ICS-2000 ook nog een prima werkt met de 433MHZ schakelaars van smartwares.
Deze kun je weer voor 10 euro kopen bij action, dan heb je 3 binnenhuis schakelaars of 2 buitenhuis schakelaars
ICS-2000 werkt prima met spraakcommando via google assistant op de 433MHZ schakelaars.
Daarbij komt dat de ICS-2000 ook nog een prima werkt met de 433MHZ schakelaars van smartwares.
Deze kun je weer voor 10 euro kopen bij action, dan heb je 3 binnenhuis schakelaars of 2 buitenhuis schakelaars
Ik gebruik de ICS 2000 i.c.m. Alexa en KaKu. Je kunt gewoon spraakcommando’s geven voor je verlichting, ook op 433mhz, zelfs dimmen werkt prima.
Ik gebruik de ICS 2000 ook met stekker adapters van de Action (3 voor €10,-) werkt ook prima!
Ik gebruik de ICS 2000 ook met stekker adapters van de Action (3 voor €10,-) werkt ook prima!
Anoniem: 1163020
Zag het hier niet staan maar je kunt de homewizzard wel aan Google home koppelen en zodoende alle kaku spullen stemgestuurd bedienen. Dit doe je met IFTT in combinatie met Webhooks. Via iftt koppel je een stemcommando aan een specifieke URL die de HW gebruikt. Even google gebruiken voor de details. Werkt al meer dan een jaar hier.
Ook ik zou graag vernemen dat de homewizard werkt met Google home mini. Heb alles in huis op de homewizard (rolluiken, zonnescherm, lampen, en diverse andere apparaten die in en uitschakelen) om zomaar over te gaan op iets anders is me te kostbaar. Ben daarnaast ook nog a-technisch. Hoop op een oplossing van homewizard.
Ik lees dit hier net allemaal ik dacht dat ik gek werd was er zo lang mee aan het rommelen maar kreeg het niet werkend heb de kastjes van de action en de Smart hub alles werkt wel met de app maar krijg het ook niet aan de praat met mijn google home . Al paar keer op geklikt maar er gebeurt niks
Eerlijk is eerlijk moet je HomeWizard wel wat credit geven. Het ding is dit jaar 9(!) jaar oud en draait nog steeds mee. Op het gebied van smart home is het een stokoude senior. Dit speelt ook mee in het moeilijk krijgen van de certificering voor GH.
De bedoeling is dat de Link binnen nu en een jaar of anderhalf een volwaardige opvolger gaat worden, maar op momen is ie nog niet on-par met de HW. De Link werkt op moment prima met Alexa, GH en later dit jaar ook met Apple HomeKit (mark my words). Ik denk dat de HW stilletjes gaat verdwijnen en over gaat naar de Link.
Wat betreft 433Mhz, de Smart Switch (HW Lite) is al te koppelen met de Link (softwarematig). Ik kan me voorstellen dat dit assortiment aan koppelbare 433Mhz-spul alleen maar groter wordt.
De bedoeling is dat de Link binnen nu en een jaar of anderhalf een volwaardige opvolger gaat worden, maar op momen is ie nog niet on-par met de HW. De Link werkt op moment prima met Alexa, GH en later dit jaar ook met Apple HomeKit (mark my words). Ik denk dat de HW stilletjes gaat verdwijnen en over gaat naar de Link.
Wat betreft 433Mhz, de Smart Switch (HW Lite) is al te koppelen met de Link (softwarematig). Ik kan me voorstellen dat dit assortiment aan koppelbare 433Mhz-spul alleen maar groter wordt.
Goede morgen,
Ik heb een aanzienlijke base aan KAKU, een HW, een EL, een weerstation aan de HW en ik ben op zoek naar een manier om dat met GH te kunnen koppelen. Ik schrik er van dat Google het blijkbaar niet wil.
Natuurlijk, HW is een oud design maar het moet toch mogelijk zijn om die link te bouwen. Kan prima denkbaar zijn dat HW op een goed bod van Trust wacht om overgenomen te worden en dat er helemaal niets gebeurt op dat gebied.
Dat brengt me tot de vraag: wat is voor de komende jaren het platform waarop ik moet gokken om KAKU uit te faseren naar een 2-weg-systeem dat tegelijk met GH gekoppeld kan worden?
Ik heb een aanzienlijke base aan KAKU, een HW, een EL, een weerstation aan de HW en ik ben op zoek naar een manier om dat met GH te kunnen koppelen. Ik schrik er van dat Google het blijkbaar niet wil.
Natuurlijk, HW is een oud design maar het moet toch mogelijk zijn om die link te bouwen. Kan prima denkbaar zijn dat HW op een goed bod van Trust wacht om overgenomen te worden en dat er helemaal niets gebeurt op dat gebied.
Dat brengt me tot de vraag: wat is voor de komende jaren het platform waarop ik moet gokken om KAKU uit te faseren naar een 2-weg-systeem dat tegelijk met GH gekoppeld kan worden?
Heb zitten zoeken en kom op dit product uit: https://www.homematic-ip.com/en/smart-home.html
Met de garantie dat dit tot 2030 aangeboden blijft (voor wat het waard is)
Met de garantie dat dit tot 2030 aangeboden blijft (voor wat het waard is)
Google is nog niet van standpunt veranderd (reactie HW 11 feb 2019) . De connectie tussen HW - Google Home is dus nog afgewezen op basis van de 1 weg communicatie support (Google wil alles 2 weg). De mensen van HW blijven er achteraan zitten maar of dat iets gaat opleveren snel? Alexa schijnt wel te werken met een regio hack, maar Alexa is in het Nederlands niet beschikbaar voor dit doel en slecht in onze taal.
Met Yonomi en IFTT kan ik direct aardig wat dingen koppelen. Maar voor vele andere HW onderdelen waaronder Somfy, KaKu, Smartwares etc. heb ik nog niet een snelle oplossing voor gevonden
Heb Homey wel eens overwogen maar geen idee of die wel Google Home support?
Met Yonomi en IFTT kan ik direct aardig wat dingen koppelen. Maar voor vele andere HW onderdelen waaronder Somfy, KaKu, Smartwares etc. heb ik nog niet een snelle oplossing voor gevonden
Anoniem: 382797
Ja Google Home werkt wel met Homey. Momenteel kun je alleen nog niet rechtstreeks Google vragen om lampen etc aan te zetten, maar je moet eerst "vraag homey om" ervoor uitspreken.
Ik ben nu bijna van de HW af en heb geen moment spijt gehad van de Homey. Kost wel weer een aardige duit, zeker als je gelijk e.e.a. aan 433 spul vervangt voor Fibaro of Zigbee, maar werkt top.
Ik ben nu bijna van de HW af en heb geen moment spijt gehad van de Homey. Kost wel weer een aardige duit, zeker als je gelijk e.e.a. aan 433 spul vervangt voor Fibaro of Zigbee, maar werkt top.
Ik heb heeel veel Smartwares en KaKu spul (eigenlijk bijna alles van Homewizard store) en het werkt op zich prima. Ander voordeel is dat het relatief niet duur is. Zag dat een Fibaro deurcontact (50 euro) veel duurer is dan een Smartwares/KaKu dingetje (10-20 euro). En ik heb er dan heeeel veel te vervangen. Is dat het echt waard?
Lees ook veel dat Homey zendbereik niet beter is dan HW, soms zelfs minder. Als ik overstap hoop ik dit ook op te lossen. Ik heb nu de inbouw HW antennes al gemodificeerd en iets sterker gemaakt zoals velen al deden.
Alternatief is dat meer mensen Google direct emailen (support) met de vraag/klacht voor full HW support bij Google Home. Hoe meer mensen klagen hoe meer prio dit onderwerp krijgt en mogelijk gaat Google dan heroverwegen in plaats van weigeren? Als de ICS-2000 wel kan waarom HW niet?
groeten en dank voor alle tips en info.
Dennis
Lees ook veel dat Homey zendbereik niet beter is dan HW, soms zelfs minder. Als ik overstap hoop ik dit ook op te lossen. Ik heb nu de inbouw HW antennes al gemodificeerd en iets sterker gemaakt zoals velen al deden.
Alternatief is dat meer mensen Google direct emailen (support) met de vraag/klacht voor full HW support bij Google Home. Hoe meer mensen klagen hoe meer prio dit onderwerp krijgt en mogelijk gaat Google dan heroverwegen in plaats van weigeren? Als de ICS-2000 wel kan waarom HW niet?
Dennis
Ik zelf ben trouwe en tevreden gebruiker van Hw. Heb na jaren toen ook als early bird de Homey. Beiden in gebruik, ook gekoppeld.Maar vwb 433 zendbereik; die is van de Homey minder goed, dus lager, minder ver dan de gemodificeerde HW!
De ICS-2000 is een jonkie vergeleken met de HW. Zoals ik al zei speelt ook de leeftijd een rol. De HomeWizard is op moment helemaal "vol". Voor iedere nieuwe functie moet er een andere functie het veld ruimen. Ik denk zelf dat ze bij HW zelf ook niet hadden geanticipeerd dat de HW gateway de 10 jaar aan zou tikken. Wat betreft de Link, er gaat in de nabije toekomst heel veel spul uitkomen op de nieuwe 868Mhz-frequentie, waarvan alles een mesh-functie heeft.doffied schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:02:
Ik heb heeel veel Smartwares en KaKu spul (eigenlijk bijna alles van Homewizard store) en het werkt op zich prima. Ander voordeel is dat het relatief niet duur is. Zag dat een Fibaro deurcontact (50 euro) veel duurer is dan een Smartwares/KaKu dingetje (10-20 euro). En ik heb er dan heeeel veel te vervangen. Is dat het echt waard?
Dennis
Op moment is Athom van Homey wel een hele agressieve campagne begonnen tegen HW. Feitelijk klopt het wel, maar het is harde taal en riekt naar "wij van WC-eend..". Hopelijk volgt er snel een reactie van HW.
Waar kunnen we met z'n allen heen mailen. Ik ben er wel voor. Mijn homewizard werkt als een zonnetje. En de support afdeling van Homewizard is altijd goed. Met andere woorden ik wil mijn HomeWizard wel houden.doffied schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:02:
...
Dennis
...
Het enige wat ik "mis" is Google Home support.
Dit is toch wel de meest leuke vraagdoffied schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:02:
Als de ICS-2000 wel kan waarom HW niet?
Homewizard is gelukkig met een oplossing gekomen rond Google Home intergratie ... HOMEWIZARD stopt met ontwikkeling (ofwel einde oefening), we werken er druk aan was dus we werken nergens meer aan
Bron Homewizard Event Email 11 juli 2019 : "Hoe ziet HomeWizard de toekomst van Smarthome?"
Blabla bla ... wij van smartwares verkopen het liefst alleen smartwares .... er is krachtige hardware nodig. Wij zien in Link een goede oplossing door de grotere verbeteringen ten opzichte van het originele HomeWizard basisstation. Voor het originele HomeWizard basisstation betekend dat dat deze niet meer geproduceerd zal worden. Ook zullen er geen nieuwe producten en functionaliteiten worden toegevoegd"
Kortom Homewizard HW basisstation stopt ... einde oefening
--> alle KaKu spullen werken perfect met de ICS 1000 .. en die werkt weer perfect het Google Home
ICS 1000 heeft ook scenes en basis regels (als - dan). Spullen zijn verdeeld in kamers
ICS 1000 ondersteunt KaKu (startline en premium zigbee) / Trust Smart Home / Somfy / Gamma (TrenDIY-Brel / Zigbee
Wil je op de "smartwares" tour dan kun je mogelijk straks overstappen op Link.. anders aflopende zaak
Bron Homewizard Event Email 11 juli 2019 : "Hoe ziet HomeWizard de toekomst van Smarthome?"
Blabla bla ... wij van smartwares verkopen het liefst alleen smartwares .... er is krachtige hardware nodig. Wij zien in Link een goede oplossing door de grotere verbeteringen ten opzichte van het originele HomeWizard basisstation. Voor het originele HomeWizard basisstation betekend dat dat deze niet meer geproduceerd zal worden. Ook zullen er geen nieuwe producten en functionaliteiten worden toegevoegd"
Kortom Homewizard HW basisstation stopt ... einde oefening
--> alle KaKu spullen werken perfect met de ICS 1000 .. en die werkt weer perfect het Google Home
ICS 1000 heeft ook scenes en basis regels (als - dan). Spullen zijn verdeeld in kamers
ICS 1000 ondersteunt KaKu (startline en premium zigbee) / Trust Smart Home / Somfy / Gamma (TrenDIY-Brel / Zigbee
Wil je op de "smartwares" tour dan kun je mogelijk straks overstappen op Link.. anders aflopende zaak
Beetje laat maar misschien heeft iemand er nog iets aan:
Ik ben aan het kijken voor een alternatieve route,
raspberry pi (of een NAS met Docker) +
https://www.domoticz.com/ +
https://github.com/rvdvoorde/domoticz-homewizard
De homewizard via de plugin in domoticz werkt bij mij prima, de koppeling met google home moet ik nog maken
Ik ben aan het kijken voor een alternatieve route,
raspberry pi (of een NAS met Docker) +
https://www.domoticz.com/ +
https://github.com/rvdvoorde/domoticz-homewizard
De homewizard via de plugin in domoticz werkt bij mij prima, de koppeling met google home moet ik nog maken
Kwam dit topic tegen omdat ik ook graag de HW Energy wilde koppelen met GoogleHome.
Heeft niemand aan hen gevraagd of ze niet zelf iets willen/kunnen maken zodat we meer controle krijgen over het apparaat, dus een eigen ding in de App waarmee je op bepaalde tijden het apparaat aan of uit kan zetten ?
Heeft niemand aan hen gevraagd of ze niet zelf iets willen/kunnen maken zodat we meer controle krijgen over het apparaat, dus een eigen ding in de App waarmee je op bepaalde tijden het apparaat aan of uit kan zetten ?
Pagina: 1