Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hosting bij Neostrada - klopt dit wel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:58
Vandaag, dankzij Black Friday, eens ter oriëntatie een hosting account gestart bij Neostrada. Had goede dingen gehoord en de specs zagen er zeer concurrerend uit. Ik heb al meerdere hosting accounts, maar wil wat sites verplaatsen (o.a. vanaf een hoster in de VS, maar heb ook diverse hosting accounts in NL). Dus maar eens in de praktijk kijken wat Neostrada biedt.

Dus, aangemeld, een domeinnaam gekozen en betaald en vrij snel daarna de gegevens ontvangen. Tot zover alles oké, maar:
1) C-Panel is te bereiken via domeinnaam.nl/c-panel (is dat niet vragen om problemen?)
2) Het betreffende domein krijgt direct een waarschuwing dat de verbinding niet veilig is (SSL nog niet actief?)
3) Het kale domein had geen place holder (index.html)! Je kwam dus direct in de root terecht als je het domein intypte. Dit komt een beetje amateuristisch over. Zou niet moeten gebeuren, want een beveiligingsrisico.

Misschien is het nog wat vroeg voor conclusies (zie (2)), maar de alarmbellen gaan hier direct af. Beveiliging zou de hoogste prioriteit moeten hebben. Hoe zijn de ervaringen van anderen, in vergelijking met andere hosters (zoals Antagonist)?

Alle reacties

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12-05 01:10
Ben zelf erg tevreden met mn hosting bij Neostrada. Snelle support en nauwelijks downtime. Het cpanel is ook te bereiken op cpanel.domeinnaam.nl. Een waarschuwing van Chrome dat de website niet veilig is heb ik ook gehad, wordt meestal binnen een paar dagen opgelost, anders moet je contact op nemen met support@neostrada.nl.

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-06 15:17
1) dit maakt niet uit, mits je login en wachtwoord maar veilig genoeg zijn.
2) Komt doordat Google non-ssl niet meer als veilig beschouwd. Niks aan de hand, maar wel ff SSL activeren met Lets Encrypt in Cpanel.
3) Normaliter zou je er een standaard index.html moeten komen. Als er geen index.php of html is, kom je zover ik weet altijd in de root terecht.

Oja, zorg wel voor je eigen backups, die van Neostrada is niet volledig te vertrouwen.

[Voor 11% gewijzigd door WeHoDo op 24-11-2018 00:48]

PSN: plexforce (ps4)

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Het (Neostrada) is in ieder geval zo'n naar bedrijf dat zich niet aan de wet houdt door enkel prijzen Excl. BTW te vermelden (terwijl ze wel degelijk aan consumenten verkopen) en dat niet eens duidelijk vermelden. Slechts een klein zinnetje helemaal onderaan de site. :')

Dan sta je bij mij al op de blacklist. :w

[Voor 21% gewijzigd door u34186 op 24-11-2018 00:59]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12-06 15:52

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

2) Komt doordat Google non-ssl niet meer als veilig beschouwd. Niks aan de hand, maar wel ff SSL activeren met Lets Encrypt in Cpanel.
En daarna wel je wachtwoord veranderen want Google heeft helemaal gelijk dat het niet veilig is.
Ik vind het maar een vreemd ontwerp, het zou beter zijn als je je domein (een SSL) kan configureren via een veilig pagina. Net als jij vind ik dit een grote rode vlag.

[Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 24-11-2018 10:48]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:58
WeHoDo schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:46:
[..]
Ah, ik had verwacht dat SSL automatisch geactiveerd zou worden (zoals bij bijvoorbeeld Antagonist).
Oja, zorg wel voor je eigen backups, die van Neostrada is niet volledig te vertrouwen.
Hmmm... goede tip.

• BliXem
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-06 10:01
Evanescent schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:57:
Het (Neostrada) is in ieder geval zo'n naar bedrijf dat zich niet aan de wet houdt door enkel prijzen Excl. BTW te vermelden (terwijl ze wel degelijk aan consumenten verkopen) en dat niet eens duidelijk vermelden. Slechts een klein zinnetje helemaal onderaan de site. :')

Dan sta je bij mij al op de blacklist. :w
Antagonist had het voorheen altijd in inclusief btw, maar ze hebben dit wel leuk bedacht:

Alle prijzen zijn excl. btw en incl. ondersteuning

• WeHoDo
BliXem schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:21:
[...]

Antagonist had het voorheen altijd in inclusief btw, maar ze hebben dit wel leuk bedacht:

Alle prijzen zijn excl. btw en incl. ondersteuning
Zo te zien zijn bij de vele hosters prijzen excl btw.
Transip, Versio, Hostnet en nog tal van anderen.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
WeHoDo schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:58:
[...]

Zo te zien zijn bij de vele hosters prijzen excl btw.
Transip, Versio, Hostnet en nog tal van anderen.
Bizar, hè? Waarom komen die lui daarmee weg? 8)7

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• WeHoDo
Evanescent schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:24:
[...]

Bizar, hè? Waarom komen die lui daarmee weg? 8)7
Heb geen flauw idee.
Transip kan ik miss nog begrijpen, omdat zij wellicht meer zakelijk doen, maar Versio zie ik veel prive inschrijvingen. Zouden gewoon wettelijk moeten verplichten om prijzen incl en excl btw te vermelden.
Iedereen blij. En ook beter de actie prijzen bekend maken. Vaak zie je, ohh goedkope hosting en dan geldt het maar voor 1 maand en betaal je daarna nog de hoofdprijs.

Strato doet het wel heel goed en duidelijk.

[Voor 3% gewijzigd door WeHoDo op 24-11-2018 20:52]

• BliXem
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-06 10:01
WeHoDo schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:47:
[...]

Heb geen flauw idee.
Transip kan ik miss nog begrijpen, omdat zij wellicht meer zakelijk doen, maar Versio zie ik veel prive inschrijvingen. Zouden gewoon wettelijk moeten verplichten om prijzen incl en excl btw te vermelden.
Iedereen blij. En ook beter de actie prijzen bekend maken. Vaak zie je, ohh goedkope hosting en dan geldt het maar voor 1 maand en betaal je daarna nog de hoofdprijs.

Strato doet het wel heel goed en duidelijk.
Wmah, die mogen het dan wel goed doen, maar Strato is gebaseerd op lokkertjes.

• WeHoDo
BliXem schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:18:
[...]

Wmah, die mogen het dan wel goed doen, maar Strato is gebaseerd op lokkertjes.
Op welke lokkertjes doel jij?
Als ik het zo zie, is alles heel duidelijk, ook wat je betaald na actie periode.

• WeHoDo
Overigens heb je voor 10 euro per maand ook een leuke VPS.
Ok, je moet hem zelf updaten en je hebt dan soms geen mooie beheersconsole, maar Webmin voldoet ook prima.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True