Toon posts:

Advies voor ombouw naar 1440P gaming build, circa € 2000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LAGMK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 12:03
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem gebruiken voor gaming op 1440P (Battlefield V en hopelijk de opvolgers), naast een beetje beeldbewerking (foto's) en de standaard huis-tuin en keuken activiteiten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2000 euro maar dat mag ietsjes uitlopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja. Ik ben van plan mijn oude computer uit elkaar te halen en de volgende componenten te hergebruiken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 98,-€ 98,-
1Samsung SH-224DB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 149,83€ 149,83
1Samsung 840 EVO 500GB€ 209,-€ 209,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal

Het systeem hoeft van mij niet mooi te zijn, maar wel goed werkend.
De harde schijven trek ik dan uit mijn oude systeem en bouw ik na de installatie op de nieuwe SSD in.
(Die schijven ga ik toch niet verkopen en de opslag gebruik ik voor foto's, Video's, een backup, etc.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Totaal kom ik voor het systeem dan uit op de volgende build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 369,97€ 369,97
1Gigabyte Z390 Aorus Pro€ 189,05€ 189,05
1MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 838,95€ 838,95
1Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 98,-€ 98,-
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 119,95€ 119,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 131,50€ 131,50
1Samsung SH-224DB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 149,83€ 149,83
1Samsung 840 EVO 500GB€ 209,-€ 209,-
1Samsung 970 Evo 1TB€ 199,99€ 199,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.355,19

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, niet gebaseerd op hele harde feiten maar onderbuikgevoel. Ivm BF5 en toekomstige ontwikkelingen kies ik daarbij voor de RTX 2080.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Ik hecht geen waarde aan hoe de computer er uitziet (de oude kast vind ik ok, als het goed kan werken)
* Stil is een voordeel, maar een beetje geluid vind ik niet hinderlijk.
* Energieverbruik vind ik minder belangrijk
* Ik wil nog jaren met het systeem verder kunnen, zogezegd de volgende Battlefield game in 2020 nog lachend kunnen spelen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag aan de lui die er verstand van hebben hier op het forum is om deze combinatie zo goed werkt (integriteitscheck). Bijvoorbeeld op het gebied van de afmetingen, combinaties, voeding en bitjes dan wel bytjes. Een houdbaar, degelijk systeem wat jaren mee kan en een beetje probleemloos is vind ik belangrijker dan de meeste bang voor mijn buck.

In mijn huidige opzet kom ik dan op een systeem wat mij netto circa 1900,- kost en waar ik nog lang mee verder mee hoop te kunnen.

Bij voorbaat dank voor jullie advies!

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je niet gaat overklokken is dit MB voldoende pricewatch: MSI Z370-A PRO of met kleurtjes pricewatch: MSI Z370 Gaming Plus deze koeler voldoet ook prima pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• LAGMK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 12:03
Is dat MB in combinatie met een i7 wel een goede keuze? Lijkt me namelijk dat die processsor mogelijk iets meer vraagt?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LAGMK schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 07:56:
Is dat MB in combinatie met een i7 wel een goede keuze? Lijkt me namelijk dat die processsor mogelijk iets meer vraagt?
Nee, waarom denk je dat ?
Je kunt al uit met een B360. je gaat niet overklokken, want dat kan niet met een i7-8700.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee