Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem gebruiken voor gaming op 1440P (Battlefield V en hopelijk de opvolgers), naast een beetje beeldbewerking (foto's) en de standaard huis-tuin en keuken activiteiten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2000 euro maar dat mag ietsjes uitlopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja. Ik ben van plan mijn oude computer uit elkaar te halen en de volgende componenten te hergebruiken:
Het systeem hoeft van mij niet mooi te zijn, maar wel goed werkend.
De harde schijven trek ik dan uit mijn oude systeem en bouw ik na de installatie op de nieuwe SSD in.
(Die schijven ga ik toch niet verkopen en de opslag gebruik ik voor foto's, Video's, een backup, etc.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Totaal kom ik voor het systeem dan uit op de volgende build:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, niet gebaseerd op hele harde feiten maar onderbuikgevoel. Ivm BF5 en toekomstige ontwikkelingen kies ik daarbij voor de RTX 2080.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Ik hecht geen waarde aan hoe de computer er uitziet (de oude kast vind ik ok, als het goed kan werken)
* Stil is een voordeel, maar een beetje geluid vind ik niet hinderlijk.
* Energieverbruik vind ik minder belangrijk
* Ik wil nog jaren met het systeem verder kunnen, zogezegd de volgende Battlefield game in 2020 nog lachend kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag aan de lui die er verstand van hebben hier op het forum is om deze combinatie zo goed werkt (integriteitscheck). Bijvoorbeeld op het gebied van de afmetingen, combinaties, voeding en bitjes dan wel bytjes. Een houdbaar, degelijk systeem wat jaren mee kan en een beetje probleemloos is vind ik belangrijker dan de meeste bang voor mijn buck.
In mijn huidige opzet kom ik dan op een systeem wat mij netto circa 1900,- kost en waar ik nog lang mee verder mee hoop te kunnen.
Bij voorbaat dank voor jullie advies!
Ik ga het systeem gebruiken voor gaming op 1440P (Battlefield V en hopelijk de opvolgers), naast een beetje beeldbewerking (foto's) en de standaard huis-tuin en keuken activiteiten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 2000 euro maar dat mag ietsjes uitlopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja. Ik ben van plan mijn oude computer uit elkaar te halen en de volgende componenten te hergebruiken:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 98,- | € 98,- |
1 | Samsung SH-224DB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 149,83 | € 149,83 |
1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 209,- | € 209,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € |
Het systeem hoeft van mij niet mooi te zijn, maar wel goed werkend.
De harde schijven trek ik dan uit mijn oude systeem en bouw ik na de installatie op de nieuwe SSD in.
(Die schijven ga ik toch niet verkopen en de opslag gebruik ik voor foto's, Video's, een backup, etc.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Totaal kom ik voor het systeem dan uit op de volgende build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 369,97 | € 369,97 |
1 | Gigabyte Z390 Aorus Pro | € 189,05 | € 189,05 |
1 | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 838,95 | € 838,95 |
1 | Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 98,- | € 98,- |
1 | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 48,95 | € 48,95 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 131,50 | € 131,50 |
1 | Samsung SH-224DB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 149,83 | € 149,83 |
1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 209,- | € 209,- |
1 | Samsung 970 Evo 1TB | € 199,99 | € 199,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.355,19 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, niet gebaseerd op hele harde feiten maar onderbuikgevoel. Ivm BF5 en toekomstige ontwikkelingen kies ik daarbij voor de RTX 2080.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Ik hecht geen waarde aan hoe de computer er uitziet (de oude kast vind ik ok, als het goed kan werken)
* Stil is een voordeel, maar een beetje geluid vind ik niet hinderlijk.
* Energieverbruik vind ik minder belangrijk
* Ik wil nog jaren met het systeem verder kunnen, zogezegd de volgende Battlefield game in 2020 nog lachend kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag aan de lui die er verstand van hebben hier op het forum is om deze combinatie zo goed werkt (integriteitscheck). Bijvoorbeeld op het gebied van de afmetingen, combinaties, voeding en bitjes dan wel bytjes. Een houdbaar, degelijk systeem wat jaren mee kan en een beetje probleemloos is vind ik belangrijker dan de meeste bang voor mijn buck.
In mijn huidige opzet kom ik dan op een systeem wat mij netto circa 1900,- kost en waar ik nog lang mee verder mee hoop te kunnen.
Bij voorbaat dank voor jullie advies!