Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC kopen/ bouwen om voornamelijk Sims4 op te kunnen spelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MelissaB
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 28-12-2018
Hallo allemaal,

Ik speel momenteel Sims 4 op mijn PS4, hartstikke leuk maar Sims 4 ondersteunt geen toetsenbord en muis. Soms dus frustrerend omdat er dan een misklik wordt gemaakt. Kort gezegd ik kan niet alles op PS4 en dat kan wel op PC. Ik heb alleen niet veel verstand van hardware en ik snap de taal niet, het is voor mij een onduidelijke code.

Graag advies en een duidelijke uitleg waarom ik een bepaalt onderdeel moet hebben.
Mochten er fanatiekelingen tussen zitten en denken van; hey dat wil ik wel even uitzoeken. Dan wordt dat zeer gewaardeerd.

Heb al eens met een medewerker gechat, maar ja het blijven verkopers..

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is voornamelijk bedoelt om Sims 4 te kunnen spelen, ik heb zelf al een wat oudere laptop waar Sims 4 niet op te spelen is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600 en 700 euro. Inclusief windows 10

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een beeldscherm, 27inch AOC G2778VQ. Ik gebruik dit beeldscherm ook voor mijn PS4.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik echt een leek ben qua hardware heb ik het één en ander uitproberen te zoeken, ik heb een overzicht van de systeemeisen opgezocht, geprobeerd zelf een PC samen te stellen om vervolgens een Game prestatie van lik me vessie te krijgen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf geen voorkeur, al vraag ik me wel af wat het verschil is tussen Intel en AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zonder lag te kunnen spelen, geen traag gedoe.

Ga je overklokken?
Standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal sites bezocht en ik werd er niet wijzer van. Het klinkt misschien heel stom maar het moet mij in jip en janneke taal worden uitgelegd. Er werd mij bijvoorbeeld vertelt dat als er een NVIDIA GTX 1050 2GB erin zou zitten het goed zou zijn, maar het helemaal top zou zijn als ik de TI zou hebben. Dan zit ik van ja tuurlijk.. ik vind het niet erg om meer te betalen voor een betere videokaart, maar ik wil een uitleg waarom die dan beter is. Ook zoek ik een betrouwbare site waar ik de pc kan laten bouwen, ik ben zelf niet zo handig :F

Alvast heel erg bedankt, mocht het al ergens in jip en janneke taal staan hoor ik dat graag.
Ik heb op het forum rond gekeken, werd er alleen niet wijzer van.

[Voor 4% gewijzigd door MelissaB op 23-11-2018 20:58. Reden: Toevoeging]

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20:48
Bekijk een 'how to build a PC' video om te bepalen of je zelf wil bouwen, of wil laten bouwen. Een prebuilt systeem is al in elkaar gezet, maar dan heb je veel minder flexibiliteit, en minder controle over de kwaliteit van de componenten.
Welke resolutie en fps heeft dat scherm?
Bekijk benchmarks voor Sims 4, de 1050Ti is inderdaad beter dan een 1050, maar heb je dat wel nodig?
Probeer ook te vinden hoe een 2400G het doen in Sims.
Check ook de Best Buy Guides.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True