Goede geluids kaarten + uitbreidings mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:37
Hmm, van de week eindelijk Win2k geinstalleerd (wat een eitje zeg ;-) en donderdag even weer wat DVDtjes gekocht (X-files season 2, X-Men, en Mad Max) en kom er vanochtend dus achter dat m'n geluidskaart niet werkt onder 2000...

Ik heb (had) dus een Guillemot MAXI STUDIO ISIS (een heel mooi kaartje), en ik wist dat ze geen drivers voor 2000 konden maken, maar ik hoopte dat hij toch als een standaard geluidskaart kon functioneren (kennelijk niet dus). Als iemand toevallig een goed idee heeft om hem toch aan de praat te krijgen, graag!

In andere woorden ik ben dus opzoek naar een andere geluids kaart. Ik wil graag iets met een hoop uitbreidings mogelijkheden. Heeft iemand ervaring met Hoontech en terratec producten ('highend' kaarten)?

Current favorites:

Terratec 64SW L (kan ik leuk later een XXL versie van maken) http://www.terratec.net/products/ews_l/ews_l_overview.htm
advies prijs fl. 699,00

Hoontech SoundTrack Audio DSP24 MK II (kan ik ook hele leuke 19" racks op aan sluiten)
http://www.hoontech.com/english/products/dsp24mkii/info.html

advies prijs fl. 649,00

Verwijderd

Je kunt ook win2k in een dual boot met win9x installeren. Win9x voor (pro) audio en win2k voor de rest. Zo doe ik het ook. De meeste audio software werkt op dit moment toch nog beter in win9x dan win2k en door win9x alleen voor je audio te gebruiken hou je het lekker snel!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:37
Dat was ook eigenlijk de planning, maar hij geeft gewoon helemaal geen geluid in Win2k, das nou erg lastig. Ik kan er waarschijnlijk wel nog een kaartje bijstoppen, maar dan ben ik bang dat ik toch nog in de problemen ga komen met de hoeveelheid PCI sloten...

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Wacht op de EWS96 M

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

koop GEEN Terratec EWS64L/XL/XXL, slechte win2k support

Hoontech heeft goede win2k support, zie hoontech forum ... kan je ook vragen posten ;)
ohja die hoontech zou ik halen bij http://www.thomann.de dat scheelt nogal in prijs (incl. verzendkosten zo'n 600 gulden)
Ik zit zelf nogsteeds te twijfelen tussen muziekmaken op de computer met een Hoontech DSP2000 setje, of dat ik toch een Roland XP-30 bestel. Mocht je ook een hoontech willen bestellen ... misschien kunnen we samen bestellen? ;)

Win2k is geen muziek OS trouwens! Steinberg, Roland, etc. adviseren gewoon win98se als OS te gebruiken ivm timingproblemen, drivers, etc. Dus dualboot is beste optie als je niks nieuws wilt aanschaffen.

Verwijderd

Terratec is inderdaad niet zo verstandig om te kopen.

Maar dat Win2k geen muziek OS is, is onzin. Het is stabiel crasht niet om de haverklap zodat je moet rebooten als je goede hardware gebruikt (met uiteraard fatsoenlijke drivers) Ik heb twee computers met beide Win2k en muzieken gaat als een tiet.

Het punt is dat de meeste muziekanten niet technisch genoeg zijn onderlegd om fatsoenlijk Win2k te tweaken. And als je dan toch over OS'en gaat zeuren moet je gewoon een Mac kopen. :P

En bijvoorbeeld Cubase VST ondersteunt twee processoren dus wil je daar gebruik van maken moet je wel.
Trouwens is de performance van Win2k veel hoger dan bij Win98SE met muziekprogramma's die DirectX gebruiken.

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 01:10 schreef fuse het volgende:

En bijvoorbeeld Cubase VST ondersteunt twee processoren dus wil je daar gebruik van maken moet je wel.
Trouwens is de performance van Win2k veel hoger dan bij Win98SE met muziekprogramma's die DirectX gebruiken.
100 x liever een w98 systeem met ASIO drivers dan een win2k met smp.

Hoe kun je in hemelsnaam directx en serieus muziek maken in 1 zin zeggen ?

Zelfs Steinberg geeft als ideaal OS win98se aan
Pagina: 1