Toon posts:

Alternatieven voor oled

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv.
Alle content komt van de media pc, en mijn tv staat altijd als extra scherm ingesteld.
Geluid loopt via de receiver, dus enige wat voor mij van beland is, is het beeld.

Nu ben ik geen tv expert, maar van wat ik gelezen heb, geeft oled het beste beeld.
Als ik in de pricewatch kijk staat daar de https://tweakers.net/pric...89/lg-55eg9a7v-zwart.html .
Kwa prijs is dit prima te doen, echter vind ik 55 inch vrij groot.
Mijn woonkamer is 3,5 meter van muur tot muur. Mijn bank staat aan de ene kant, en tv komt er recht tegenover.
Zojuist ben ik even bij de media markt gaan kijken, en ik denk dat ik een tv van 45 / 50 inch misschien beter past. Echter kan ik geen oled tv van deze afmeting vinden.

Zijn er tv's van minder dan 55 inch die dezelfde beeldkwaliteit hebben?

Lost In Music

Alle reacties

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

[dubbel]

[Voor 255% gewijzigd door JvS op 23-11-2018 19:19]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 17:04

Major_ton

Shoot!

Die zijn er inderdaad niet. Nu kunnen wij niks zeggen over hoe je het fysiek vindt staan om een 55"TV in huis te plaatsen, maar wat de kijkafstand betreft is 55" echt niet te groot. Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. Veel 49"LCD modellen hebben ook nog eens 60Hz paneel ipv 120Hz, dus wordt je dubbel benadeeld.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
Led tv met full array local dimming helaas is dat moeilijk te controleren in pricewatch

Maar https://www.avsforum.com/forum/index.php#/

Heeft een hele afdeling over led tv's die hebben wel veel verstand van

Of tweedehands plasma tv nog altijd superior dan instap led tv

V&A aangeboden: Panasonic Viera TX-P37C10E Zwart

Is geen full HD TV maar voor 45 altijd proberen waard :P

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:13
Ik zou gewoon voor die 55" OLED gaan. Binnen een week ben je aan het formaat gewend en vraag je je af of je niet beter een 65" had kunnen nemen.

De beeldkwaliteit van een OLED wen je echter nooit aan. Bij 4K HDR materiaal zit ik na een jaar nog steeds met open mond te kijken. :)

Er is geen enkele LCD TV die ook maar een beetje in de buurt van een OLED komt.
Amdwarrior schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:00:
Of tweedehands plasma tv nog altijd superior dan instap led tv
Bovenstaande opmerking slaat nergens op. Ga er vanuit dat hier LCD wordt bedoeld. OLED is veel beter dan dat Plasma ooit was.

[Voor 48% gewijzigd door Blommie01 op 24-11-2018 09:04]

• Amdwarrior
Blommie01 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:48:
Ik zou gewoon voor die 55" OLED gaan. Binnen een week ben je aan het formaat gewend en vraag je je af of je niet beter een 65" had kunnen nemen.

De beeldkwaliteit van een OLED wen je echter nooit aan. Bij 4K HDR materiaal zit ik na een jaar nog steeds met open mond te kijken. :)

Er is geen enkele LCD TV die ook maar een beetje in de buurt van een OLED komt.

[...]

Bovenstaande opmerking slaat nergens op. Ga er vanuit dat hier LCD wordt bedoeld. OLED is veel beter dan dat Plasma ooit was.
Ik zeg toch dat Plasma tv nog steeds veel beter is dan instap led tv plus je hebt smart tv onzin er niet bij _/-\o_

• Blommie01
Amdwarrior schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:06:
[...]

Ik zeg toch dat Plasma tv nog steeds veel beter is dan instap led tv plus je hebt smart tv onzin er niet bij _/-\o_
Wat bedoel je met instap LED TV?

Alleen LG maakt op dit moment LED TV's. Alle merken die LED verkopen kopen de panelen bij LG in. Het is ook niet echt instap te noemen.

Alle andere merken leveren LCD TV's. Komt geen LED aan te pas.

On topic:
Nee er is geen enkele LCD of Plasma TV op de markt waarvan de beeldkwaliteit ook maar enigszins in de buurt komt van LED

[Voor 12% gewijzigd door Blommie01 op 24-11-2018 09:13]

• Amdwarrior
Je hebt het over oled dat klopt dat iedereen inkoopt bij lg voor panelen

Led is gewoon LCD maar met led verlichting IPV CCFL

• Blommie01
Amdwarrior schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:19:
Je hebt het over oled dat klopt dat iedereen inkoopt bij lg voor panelen

Led is gewoon LCD maar met led verlichting IPV CCFL
Ik weet heus wel wat je bedoelt ;)

Dat wil nog niet zeggen dat het klopt.

Wat de fabrikanten LED TV noemen is marketing flauwekul. Het is een LCD scherm dat een lichtbron nodig heeft om beeld te geven. Toen ze daar LED voor gingen gebruiken werd het ineens een zogenaamde LED TV.

OLED is een LED TV. De rest is LCD. Al wil de marketing afdeling van Samsung met QLED je anders doen laten geloven. De technologie is compleet anders. Maarja ze moeten wat met die oude meuk.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee