Toon posts:

Extreem veel reclame op youtube.

Pagina: 1
Acties:
  • 10.665 views

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-03 11:03
De laatste 2 maanden heb ik gebruik gemaakt van YouTube premium. Sinds gister heb ik dit niet meer. Sindsdien heb ik letterlijk bij elk filmpje elke 150 seconde een reclame, dit was eerst lange na niet het geval. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 13:55
Yup. Viel vanochtend op.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
150 seconden? 2,5 minuut en niet te skippen? :? Dat geloof ik haast niet.
Oh 8)7 Elke 2,5 minuut heb je een reclamefilmpje tussendoor. Sorry, ik las verkeerd. O-)

Ik ervaar het niet omdat ik ze blokkeer, trouwens.

[Voor 28% gewijzigd door Room42 op 23-11-2018 18:52]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Krammetje
Een beetje reclame snap ik wel, maar dit gaat wel erg ver. Hopelijk tijdelijk maar dat zal wel niet.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-01 22:53

TerraGuy

The weirdo with the beard

Krammetje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:44:
De laatste 2 maanden heb ik gebruik gemaakt van YouTube premium. Sinds gister heb ik dit niet meer. Sindsdien heb ik letterlijk bij elk filmpje elke 150 seconde een reclame, dit was eerst lange na niet het geval. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Wat voor video's kijk je? YouTube schijnt mensen die veel muziekvideo's kijken te willen frustreren zodat ze een betaald abonnement aanschaffen. Misschien zijn ze daar net mee begonnen toen jij dat abonnement aanschafte, zodat je nu meer reclames hebt dan voorheen?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Krammetje
@Room42 ze zijn wel te skippen na een paar seconden maar het is toch vrij irritant. Elke 2.5 minuut exact een reclame :(

• Room42
  • Niet online
Krammetje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:52:
@Room42 ze zijn wel te skippen na een paar seconden maar het is toch vrij irritant. Elke 2.5 minuut exact een reclame :(
Ja... daarom blokkeer ik ze dus :P

- uBlock Origin
- uMatrix

• Krammetje
@TerraGuy mijn zoontje kijkt altijd voordat hij naar bed gaat een half uurtje filmpjes als Teletubbies en frozen etc.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:31
Zelf heb ik er nooit last van, maar mijn vriendin kijkt nog wel eens YouTube op de TV...nouja YouTube...ik hoor er alleen maar Reclame uit komen - en die momenten... iemand is midden in een zin; paf reclame. Walgelijk.

Blijkbaar kreeg de TV nog geen PiHole als DNS-server, nu dus wel ^^ probleem is weer opgelost.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook bij elk filmpje reclame tussendoor en ook vaak in het begin: AD1 of 2, en dan krijg ik dus 2 ads te zien. Ik vind het echt verschrikkelijk tegenwoordig :( Is er geen gesleutelde youtube versie voor android die je kunt sideloaden ofzo?
Ik bedoel, 1 ad om de zoveel tijd, fine, maar dit loopt echt de spuigaten uit.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:20
Gratis content is niet meer van deze tijd, artiesten hebben ook royalties nodig om van te kunnen leven. De gevestigde artiest (inclusief vloggers) red zich wel met uitverkochte concerten of een drukbezocht kanaal, de nieuwe talenten hebben ook wat geld nodig om van te kunnen leven, of het linksom is via reclame of rechtsom via abonnementsgelden. Kazaa is ook een keer verdwenen. Gelukkig maar: het zou jammer zijn dat beginnende topartiesten moeten afhaken vanwege financiele opstartproblemen. Zonder goed verdienmodel verschraalt het aanbod en dat is pas echt jammer.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:07
Ik heb daar op de PC nooit last van door wat plugins in Chrome, echter als ik dan weer eens een YouTube filmpje wil kijken op mijn Apple TV of telefoon dan merk ik ook inderdaad hoe absurd veel reclames er zijn helaas.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

aljooge schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:17:
Gratis content is niet meer van deze tijd, artiesten hebben ook royalties nodig om van te kunnen leven. De gevestigde artiest (inclusief vloggers) red zich wel met uitverkochte concerten of een drukbezocht kanaal, de nieuwe talenten hebben ook wat geld nodig om van te kunnen leven, of het linksom is via reclame of rechtsom via abonnementsgelden. Kazaa is ook een keer verdwenen. Gelukkig maar: het zou jammer zijn dat beginnende topartiesten moeten afhaken vanwege financiele opstartproblemen. Zonder goed verdienmodel verschraalt het aanbod en dat is pas echt jammer.
Ik zeg ook niks over gratis content of leefgeld voor artiesten. Iedereen moet inkomsten hebben.
Waar wij 't hier over hebben is de manier hoe en waarop advertenties zich presenteren en de enorme toename in frequentie.
Waar mensen zich over frustreren zijn de nonskippable ads die, afhankelijk van de duur van 't filmpje, zeer frequent tussendoor ineens opkomen; dit vaak nádat ze in 't begin van 't filmpje al 1 of 2 ads van 10sec hebben moeten uitzitten. Dit kost natuurlijk ook extra dataverbruik van mobiele abonnementen.
Ads vind ik in 't algeheel erg vervelend, maar zoals je zelf al zei 't hoort er nou eenmaal bij, maar de agressieve manier en frequentie binnen youtube is mijns inziens buitenproportioneel.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het gaat veel te ver, het is erg genoeg dat het me tegenhoudt om nog naar youtube te gaan. Ik geloof dat het voor Amerikanen vrij gewoon is om zoveel reclame te hebben maar mij gaat het te ver. Af en toe een reclame accepteer ik als prijs voor de service, maar zo gaat de lol er af. Een beetje gedachteloos rond "zappen" is niet meer leuk zo. Als ik iets specifieks wil zien dan download ik het met youtube-dl.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• DiedX
Ik had vandaag ambuchannel (vermoedelijk niet moneticed) zónder reclame. Ik zal vanmiddag ongetwijfeld nog wat bekijken, en laat het dan weten...

Zoals gister is onaanvaardbaar.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39
De eigenaar van het kanaal of de eigenaar van de content (bij contentID matches) bepalen hoeveel reclame er te zien is.
Al die reclames zijn overigens prima te blokkeren met een adblocker.

TheS4ndm4n#1919

• DiedX
RocketKoen schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:24:
De eigenaar van het kanaal of de eigenaar van de content (bij contentID matches) bepalen hoeveel reclame er te zien is.
Al die reclames zijn overigens prima te blokkeren met een adblocker.
Klopt, behalve dat ik door een operatie met een iPad in bed kijk. En ja, ik ben bekend met de Pi-Holes, maar wilde mijn netwerk juist lekker makkelijk houden :)

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-03 01:20
Toen YT premium werd geïntroduceerd had ik dat ook. nu wat minder, maar toch meer dan 2-3 maanden geleden

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57
Deathchant schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:16:
Ik heb ook bij elk filmpje reclame tussendoor en ook vaak in het begin: AD1 of 2, en dan krijg ik dus 2 ads te zien. Ik vind het echt verschrikkelijk tegenwoordig :( Is er geen gesleutelde youtube versie voor android die je kunt sideloaden ofzo?
Ik ook en heb nu dus YouTube vanced via XDA gedownload. Weg met de ads en er is ook background play

NS FC: SW 2742 0448 8213

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Waarom installeer je geen adblock dan? problem solved.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

DiedX schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:11:
[...]

Klopt, behalve dat ik door een operatie met een iPad in bed kijk. En ja, ik ben bekend met de Pi-Holes, maar wilde mijn netwerk juist lekker makkelijk houden :)
Wat is er moeilijk aan Pihole dan? Raspberry Pi installeren, Pihole installeren en je clients de Pihole laten gebruiken als DNS server. En klaar is DiedX :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03 17:35
Het is niet YouTube zelf die die reclames er constant tussen stopt, het zijn de kanalen zelf die dat zelf instellen. YouTube is nu wel begonnen met testen om 2 reclames te draaien voor de video begint en heel soms gebeurt het dat er halverwege een reclame komt, maar die 2 of meer reclames in een video komt echt door de eigenaar van de kanalen zelf. :)

• ViktorC
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-03 22:08
Deathchant schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:16:
YouTube Vanced. Werkt op zowel non-rooted als rooted toestellen. Biedt een hele lading extra opties bovenop de gewonen YT app. O.a. via Magisk te downloaden.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:33

-36-

Trust me. I'm an amateur

ViktorC schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:42:
[...]

YouTube Vanced. Werkt op zowel non-rooted als rooted toestellen. Biedt een hele lading extra opties bovenop de gewonen YT app. O.a. via Magisk te downloaden.
Jammerlijke van YT Vanced is dat ie na iedere YT verandering pas weer werkt na een update. Ik gebruik daarom tegenwoordig tot volle tevredenheid Newpipe.

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:04
Ik merk dit helaas ook steeds meer. Sinds ze het premium abo erop hebben is het bij sommige langere filmpjes wel erg veel reclame tussendoor. Vind het opzich niet erg dat ze aan het begin een ad hebben, maar zit nu wel aan een ad-blocker als pi-hole te denken.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
-36- schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:05:
[...]

Jammerlijke van YT Vanced is dat ie na iedere YT verandering pas weer werkt na een update. Ik gebruik daarom tegenwoordig tot volle tevredenheid Newpipe.
Is niet waar.

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:22
Die kleine van mij keek (idd keek) ook vaker de Teletubbies via YT. Nooit geen problemen, tot dat gedoe met Premium begon.

Nu komen er 9 reclamestukken in een aflevering van 12 minuten. Gaat absoluut nergens meer over.

Nu heb ik hem geconditioneerd met het Zandkasteel (0 reclames) :D

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb youtube geuninstalled en op tips van mijn bovenbuurmannen youtube vanced geïnstalleerd (bedankt!). PiP dat goed werkt! Ik zie tijdens filmpjes in de "laadbalk" wel nog steeds van die gele markeringen alsof er een advertentie gaat komen maar die was in de 4 filmpjes die ik heb gekeken niet gekomen. Dus so far so good...

Anoniem: 1031525

eric.1 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:55:

Blijkbaar kreeg de TV nog geen PiHole als DNS-server, nu dus wel ^^ probleem is weer opgelost.
Oeh. hoe doe je dat? _/-\o_

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het aantal advertenties op YouTube is volgens mij ook heel erg toegenomen, misschien om zo meer mensen naar pro te jagen.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Meer reclame =
  • Betere inkomsten voor content makers
  • Meer winst voor google, 's wereld grootste en meeste agressieve advertentie-bedrijf.
  • Meer overstappers naar YT premium, dus nog meer winst voor google.
Waarom zou het niet logisch zijn meer reclame te maken?

| live and give like no one else |

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:04
Er zijn 3 manieren om dit te doen.

1. De tv een handmatig ip adres geven, de dns verwijs je dan naar de pi-hole
2. In je router bij de DHCP server het dns veld aanpassen naar de pi-hole
3. In je router de DHCP server uitschakelen en de pi-hole de DHCP server aanzetten. De gateway verwijst naar je router.

De laatste 2 opties zijn het makkelijkste aangezien elk apparaat in je netwerk gelijk automatisch hierdoor gebruik maakt van de pi-hole.

• Pjottski
  • Laatst online: 20:45

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Zodra de verhouding qua reclame compleet om zeep is geholpen zoeken mensen vanzelf wel een alternatief. Het kijken van reclame is sowieso al een verspilling van tijd.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Room42
  • Niet online
-36- schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:05:
[...]

Jammerlijke van YT Vanced is dat ie na iedere YT verandering pas weer werkt na een update. [...]
Nee, je moet gewoon de auto-updates voor Youtube uitschakelen, dan blijft YT vanced gewoon werken ;)

- uBlock Origin
- uMatrix

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03 18:48
Ik gebruik Adguard als DNS server in de router, maar die blockt geen Youtube reclames, althans niet allemaal.
Heb niet zo'n zin in Pi-hole gedoe ;)

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 15:48
Marcva schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:49:
Ik gebruik Adguard als DNS server in de router, maar die blockt geen Youtube reclames, althans niet allemaal.
Heb niet zo'n zin in Pi-hole gedoe ;)
Pi-hole (ook DNS) blokkeert tegenwoordig ook niet alle YT reclames meer..

• Anoniem: 316442
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Voor Android, OGYoutube. Geen reclame meer.
Perfect.

• Room42
  • Niet online
drav91 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:09:
[...]

Pi-hole (ook DNS) blokkeert tegenwoordig ook niet alle YT reclames meer..
Heeft het nooit gedaan omdat Youtube zijn advertenties van dezelfde servers als normale video's streamt. Hierdoor kun je dus niet op hostname de advertenties blokkeren, zoals PiHole alleen maar kan, omdat je dan natuurlijk ook geen normale video's meer ziet.

Enige oplossing is een aangepaste Youtube-player voor je device of een adblocker in je browser. PiHole is enkel een mooie toevoeging maar zeker geen totaaloplossing.

[Voor 8% gewijzigd door Room42 op 24-11-2018 23:36]

- uBlock Origin
- uMatrix

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:36
Pietervs schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:08:
[...]

Wat is er moeilijk aan Pihole dan? Raspberry Pi installeren, Pihole installeren en je clients de Pihole laten gebruiken als DNS server. En klaar is DiedX :)
Ik krijg die YouTube reclame niet geblocked met mijn pihole, wat Blokkeer je dan precies?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Je kunt natuurlijk ook gewoon YT premium nemen. Ben ontzettend blij dat het er eindelijk is in Nederland.

• Anoniem: 258387
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als je er niet voor wilt betalen zul je de rit met reclames uit moeten zitten. Ze bieden in ieder geval 2 opties aan....

Ik begrijp het nooit zo, mensen komen samen in communities, staan samen enorm sterk dus je zou zeggen als je wilt dat een bedrijf verandert kom je samen en protesteer je (geen gebruik meer maken van gratis Youtube)

Ik vind ook dat er teveel reclames zijn, maar wil er niet voor betalen. Praktisch geen Youtube meer voor mij.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gielie schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:25:
[...]

Ik krijg die YouTube reclame niet geblocked met mijn pihole, wat Blokkeer je dan precies?
Kan je mijn lijst wel sturen. Overigens geen garantie dat die de reclames op YT blokkeert, maar ik merk het verschil tussen internet thuis en ergens anders wel heel erg: ik blokkeer nu zo'n 540.000 domeinen... :)

Maar inline reclames komen er nog wel door: de reclames van Nu.nl bij de filmpjes komen er bijvoorbeeld nog wel door.

[Voor 12% gewijzigd door Pietervs op 25-11-2018 09:25]

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:36
Pietervs schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:23:
[...]

Kan je mijn lijst wel sturen. Overigens geen garantie dat die de reclames op YT blokkeert, maar ik merk het verschil tussen internet thuis en ergens anders wel heel erg: ik blokkeer nu zo'n 540.000 domeinen... :)

Maar inline reclames komen er nog wel door: de reclames van Nu.nl bij de filmpjes komen er bijvoorbeeld nog wel door.
Graag, mag via pm

Wat mij vooral stoort is de ongepaste reclame bij kinder filmpjes.

[Voor 6% gewijzigd door gielie op 25-11-2018 10:06]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik gebruik nu een tijdje de public pi-hole van www.sstomp.nl om even te proberen, maar ik ga over naar eigen. Nu alleen even tijd vinden 😋

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gielie schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:04:
[...]

Graag, mag via pm

Wat mij vooral stoort is de ongepaste reclame bij kinder filmpjes.
Heb het net gestuurd. Hoop dat het helpt! :)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:10
Falcon schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:12:
Ik gebruik nu een tijdje de public pi-hole van www.sstomp.nl om even te proberen, maar ik ga over naar eigen. Nu alleen even tijd vinden 😋
Dit werkt niet met de youtube app.

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

youtube draait nog steeds met verlies en ze willen youtube red aansmeren natuurlijk. Maar leuk is anders..

Usenet handleidingen

• iRobin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-03 10:53
Hier inderdaad ook erg veel last van sinds ze de premium variant zo aan het promoten zijn, op desktop gelukkig geen last van maar mobiel wel helaas.

Kreeg toevallig net ook na (+/-) een uur naar een Youtube playlist luisteren een popup om te bevestigen of ik nog steeds verder wil kijken, de video paused totdat je OK klikt.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 20:04

Mx. Alba

die/hen/zij

Modbreak:Dit gaat nu toch wat te ver naar "noem alle manieren waarop je de reclame van YouTube kunt omzeilen" wat vrij ver in het grijze gebied komt. YouTube is gratis - maar hun servers draaien niet voor niets natuurlijk. Door middel van die irritante reclames wordt die infrastructuur betaald. En als je echt geen reclames wil op YouTube dan kan je toch "gewoon" zo'n Premium abonnement nemen om geen reclames meer te zien? Net zoals je ook op Tweakers een abonnement kunt nemen om van de reclames af te zijn, bijvoorbeeld. Dit topic gaat dus op slot. Mocht iemand het daarmee niet eens zijn, stuur mij dan een DM met de redenen waarom volgens jou dit topic weer open zou moeten.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee