Overstap naar 4K televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 12:38
Ik zoek een ...
4K televisie van maximaal 43", maar liever 40".

Wat is je budget?
Ik wil maximaal €600 uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Media te consumeren. Ik heb een receiver die 4K ondersteunt, dus het geluid zit snor. Ik wil het hoofdzakelijk gebruiken om 4K series/films te kijken. Later wil ik hier misschien een Xbox One X aansluiten, maar dat weet ik nog niet zeker.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung UE40NU7190 Zwart
Deze optie is keurig naar mijn mening. Een nette prijs en HDR 10+ wordt ondersteund. Volgens mij voldoet dit aan alle eisen. Ik weet niet waarom er 50hz bijstaat en of dit veel uitmaakt eigenlijk.

pricewatch: Philips 43PUS6503 Zwart
Soortgelijke optie als de Samsung, echter wel 60hz, maar alleen de reguliere HDR10, ipv 10+. Ik weet niet hoeveel dit uitmaakt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn hoofdvraag is eigenlijk: is nu het moment om over te stappen op 4K nu goed? Ik begrijp dat OLED nog een groot verschil maakt in beeldkwaliteit, maar die technologie is relatief duur. Ik wil deze TV namelijk een flinke poos behouden en zou het jammer vinden als ik een grote technologische stap mis en vroegtijdig een nieuwe TV moet kopen om bij te blijven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom zo klein? De vorige TV was ook 37" want ik dacht dat dat wel groot genoeg was.
pricewatch: LG 55UJ630V Zwart
Aan het formaat ben je in een week of twee wel gewend het is dat bij 65" de kat er echt niet meer langs kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:27
Op zo’n klein formaat is 4k geen echte toevoeging. Hdr in deze prijsklasse stelt ook niks voor. Waarschijnlijk ga je er wel op vooruit qua beeldkwaliteit maar verwacht geen wonderen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 12:38
Prima, bedankt voor de antwoorden. Dan houd ik mijn huidige tv nog een tijd!