TvKaart, ja, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ff gezocht en gevonden dat de haupauge(damn wat een naam) hier best goed gevonden worden maar nu zag ik op de ati sit dit
En die leek me ook wel geinig 8-) , maar de vraag is dus welke?
En dan nog een vraagje als ik iets wil opnemen van TV (bv. Jackass (30 mins)) wat is dan een goeie resolutie en hoe groot wordt het dan?
En als ik dat dan weer wil omzetten in DivX hoe? en hoe lang?

Systeem: P3 450, TNT2Ultra, 384mbSDRAM (100mhz)
En tv-out is wel een vereiste.

PS Dit is het meest geschikte forum dat ik voor dit kon vinden maar als het fout is move hem dan maar :)
Alvast bedankt

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Opzich maakt het merk niet zoveel uit, de meeste hebben dan ook de Brooktree BT878 chip, en hier gaat het om... verder is ook meestal de meegeleverde software niet super...

Ik heb zelf een Hauppauge WinTV Radio... als je maar stereo sound hebt.

• Thunder
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 16:44 schreef Redje het volgende:
Opzich maakt het merk niet zoveel uit, de meeste hebben dan ook de Brooktree BT878 chip, en hier gaat het om... verder is ook meestal de meegeleverde software niet super...

Ik heb zelf een Hauppauge WinTV Radio... als je maar stereo sound hebt.
Ah dus die Brooktree chip is dus net zoiets als een G-force2 chip die wordt 'gegeven' aan makers van kaarten?
Maar gaat dat capturen allemaal wel lekker op mijn systeempje? (320*400@30fps)

• Thunder
  • Niet online
En hoe gaat het capturen eigenlijk gewoon het kabeltje wat normaal in de TV gaat in die kaar stoppen?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 17:16 schreef Thunder het volgende:
En hoe gaat het capturen eigenlijk gewoon het kabeltje wat normaal in de TV gaat in die kaar stoppen?
idd

They made me do it.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 17:13 schreef Thunder het volgende:

[..]

Maar gaat dat capturen allemaal wel lekker op mijn systeempje? (320*400@30fps)
Ik zou daar niet op rekenen.

They made me do it.

• Thunder
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 17:17 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

Ik zou daar niet op rekenen.
Op wat voor kwaliteit kan ik dan rekenen?

Verwijderd

Ik heb ook een Wintv kaart van hauppauge, maarre op mijn pctje heb ik onder win2k nl bij een normaal beeld alleen maar streepjes
:( onder 98 doet hij het wel gewoon, maar ook dan als de beelden te snel gaan heb ej veel lijntjes, ik ben dus neit te spreken over die hauppauge kaart, ik denk dat je beter een miro tv kaart kunt nemen, ik heb over hauppauge al meerdere slechte reacties gelezen

Verwijderd

Ik heb er een van PcTv Rave pro.. leuke is dat sinds ik een Asus V7700 geforce heb dat dit ding niet meer aan de praat krijg! Tvkaart sucks!

Ik ga de tv box van Asus zelf kopen :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
TV capture je meestal 352x288@25 frames (wat dat is de uitzending), en dat ligt voornamelijk aan je HD en de software die je gebruikt, of dat vloeiend gaat of niet.

Met mijn software captured (en speelt) ie toevallig het best 320x240@25fps (puur een driver kwestie dus, vroeger onder win98 was het wel 352x288), ik heb een Duron@1000, en die heeft dan <40% load (nooit erboven iig), jou systeem (P3-450) is wat krap, maar moet toch zeker lukken; boven de 352x288 hoef je niet te proberen.

Capturen van 352x288x24@25fps levert alleen een data-stream van 7.6 MB/s en dat moet je HD dus wel constant halen (met moderne HD's geen probleem dus).
Maar 704x576x24@25fps geeft bijv. al ruim 30 MB/s, zelfs voor gloednieuwe HD's veel.

Maar op 352x288 is het dus 13.6GB(=7.6x60x30) voor 30 mins...
Maak je borst maar nat dus, en jou systeem is iig niet snel genoeg op direct naar divx te capturen...

BTW: ik dus allergoedkoopste TV-kaart die er is, maar ik heb perfect beeld onder win2k (zelfs goed op full-screen), hij is alleen niet stereo, maar wat wil je voor 99,- :)
Ik heb dus een Terratec TValue, en gebruik hem om ff tv te kijken in een post-zegel (320x240) op mijn desktop (1280x960) en daarvoor voldoet ie perfect.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb zo'n miro geval
wat een kut ding 180 gulden ofzo koste ie 2 jaar geleden
beeld ziet er gewoon niet uit
beeld is bij veel actie beetje sloom met strepen

• Thunder
  • Niet online
Maar op 352x288 is het dus 13.6GB(=7.6x60x30) voor 30 mins...
Maak je borst maar nat dus, en jou systeem is iig niet snel genoeg op direct naar divx te capturen...
:( Laat ik nou net een HDD van 13,6 GB hebben :(
Maar die 7.2MB/ps is nog wel te doen denk ik :)
Maar is het niet mogelijk toch nog een beetje te compressen want er zijn vast wel andere compressie technieken als DivX toch?

• Jake
  • Niet online
Alle real-time compressie technieken zijn òf heel langzaam òf heel lelijk.

Met jou systeem kan je heel misschien Mpeg1 en/of Mpeg2 direct capturen (mits perfecte software), en de kwaliteit daarvan is iig goed. (Mpeg2 geeft natuurlijk niet DVD-kwaliteit als je van de tv loopt te capturen.)

• Thunder
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 18:25 schreef Jake het volgende:
Alle real-time compressie technieken zijn òf heel langzaam òf heel lelijk.

Met jou systeem kan je heel misschien Mpeg1 en/of Mpeg2 direct capturen (mits perfecte software), en de kwaliteit daarvan is iig goed. (Mpeg2 geeft natuurlijk niet DVD-kwaliteit als je van de tv loopt te capturen.)
Maar is er niet iets dat zeker is zodat ik niet eerst een paar honderd gulden uitgeef aan een tv-kaartje en dat ik daar dan niks mee kan doen...ja dingen van een paar minuten opnemen maar dat schit ook niet op :(

• Jake
  • Niet online
Als ik 320x240x24@25fps capture naar divx heb ik 40-60% proc load, maar da's met 1 GHz., dus ik denk toch echt dat jou systeem te traag is, voor direct capture. (naar DivX of MPEG2)

Er zijn wel direct capture programma's naar MPEG(1/2), een goed voorbeeld is PowerVCR II 3.0 (of versie 2.0) van Cyberlink, maar daarvan zijn de systeemeisen voor direct capture ook niet mis:
- MPEG-2 real time recording: PIII 650 or Athlon 650
- MPEG file encoding: Pentium MMX processor
- DV to MPEG-2 real time recording: PIII 900, Athlon 900, or above
- DV to MPEG-1 real time recording: PIII 600, Athlon 600, or above

Maar je kan dus waarschijnlijk wel MPEG-1 direct encoden, alleen ondersteund het programma niet alle kaart, wel de Hauppauge WinTV-Theater, klik hier voor de lijst bij versie 2.0 staat dat "Theater" er niet achter, dus zal wel niet veel uitmaken.

Het werken van dit pakket is echt een driver-kwestie, dus als je dat wilt uitproberen, dan goed opletten dat het werkt met je kaart.

Maar met bijvoorbeeld VirtualDub kan je kleine stukjes film aan elkaar plakken, en je kan daarmee ook avi's compressen (naar alle formaten).

• Thunder
  • Niet online
Okee harstikke bedankt voor de info :)
Ik ga wel naar de shop toe en vraag of ik hem zo weer terug kan brengen als ie niet werkt :) Of zullen ze daar niet intrappen?
Pagina: 1