Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Darkwhistle
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09-11-2020
Ik zoek een?
Speakers / surround set

Wat is je budget?
300-600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films & muziek

Goedendag tweakers, nu met een splinternieuwe 4K TV en een nieuwe woning wil ik eens (beginnen) aan een serieuze speakerset. Nu met de black friday actie hoop ik hier wat voordelen uit te halen.

Mijn huidige idee is een begin maken met de Denon AVR-X2400H, maar met een receiver alleen komen we nergens, dus ben ik op zoek naar een speaker(set).

Ik heb de Onkyo SKS-HT588 speakerset een beetje op het oog maar zijn er misschien betere opties?
En als ik surround laat vallen en ga voor een 2.1 om te beginnen, wat is een mooie instap set?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Degene die jij zelf voor het geld het beste vindt klinken :)
Speakers moet je horen, alles klinkt anders en ieder heeft zijn eigen smaak. En dan niet gaan luisteren bij de Mediamarkt, maar bij een hifiwinkel.

Speakerset met melkpakjes iig nooit doen. Subwoofer moet dan ook vaak de middentonen meepakken en er ook muziek op afdraaien wordt een drama.

Verder zou ik mijn budget iets verhogen. Reken op 250-300 per frontspeaker (vloerstaanders) en ca 150 voor een mooie center. Zou zelf nu naar de Dali of Klipsch gaan kijken. Die laatste is bang for buck en de eerste krijgt net een nieuwe lijn dus de huidige lijn gaat goedkoop weg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:12
Altijd luisteren! Wat vind je zelf fijn klinken?

Hifi klubben heeft nu de Dali Zensor serie in de aanbieding. Mn de 5 en de 7 zijn heel scherp geprijsd.
Beter krijg je niet voor dit geld. Staat hier ook, en ben dr nog elke dag blij mee.

Kan je daarna prima uitbouwen naar een surround set.
https://www.hifiklubben.n...dali-zensor-luidsprekers/

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan even slecht reviews vinden maar toevallig wil iemand af van een set speakers: V&A aangeboden: Quadral Quintas 500 Home Cinema Surround Luidspreker Set

Ben het eens met @The Eagle dat je budget mogelijk een beetje laag is; andersom is ook niet echt bekend welk oppervlak je wil bestrijken en daardoor zou een goede 2.1 misschien zelfs beter zijn omdat door de lage tonen crossover, je ook redelijke lage tonen kan genereren dus geen sub nodig zou hebben.

Geloof dat Wharfedale ook een goede instapset kent; de DX-2 set. Of deze makkelijl te beluisteren/vinden is in NL, weet ik ook niet helemaal zeker.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True