Toon posts:

GPU Upgrade R9 280x -> Vega 56?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:36
Dag allen,

Ik zie in de black friday sale dat de Vega 56 op het moment gunstig geprijsd is.
Nu vroeg ik mij af of jullie de upgrade aanraden voor de huidige Vega 56 prijs van 355 euro.

Ik speel op 1080p, 120hz (mijn scherm heeft ook freesync) onder andere War Thunder, Ark Survival Evolved etc.

Dit is mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-H97-HD3€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon R9 280X royalQueen€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 98,-€ 98,-
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Fractal Design Silent Series R3, 140mm€ 7,95€ 7,95
2Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,-€ 128,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 50,99€ 50,99
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 413,93

Wat ik zo kon vinden zou een Vega 56 met mijn huidige PSU moeten kunnen en de CPU zou net wel net geen bottleneck worden afhankelijk van de game.

Ik twijfel of een upgrade nu het waard is of dat ik beter over een jaar of 2 een heel nieuw systeem in elkaar kan zetten.
Daarnaast mocht een GPU upgrade het waard zijn kan ik dan beter een Rx 580, Rx 590 of Vega 56 halen?

Met vriendelijke groet,
Tinu-s

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:00
Voor Ark zullen wel benchmarks zijn, heb je die al gezocht?
Heb je de bottleneck gemeten?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor dat geld koop ik liever een RX590, past beter bij je setje. pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 590 8GD5 Special Edition of 580 pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)

[Voor 45% gewijzigd door Hackus op 23-11-2018 17:33]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:43
leuke deal zou ik zeggen, heb er 1 besteld.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Tinu-s
haarbal schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:08:
leuke deal zou ik zeggen, heb er 1 besteld.
Hoe ziet jouw huidige setup eruit?

• haarbal
4670K 4GHz, 8GB ram 2560x1080@75hz freesync.

Mijn cpu zal wel minder hard hoeven werken omdat ik onder de 75 fps speel.

Heb ook een oculus rift, in elite dangerous kan ik met m'n huidige 290 geen supersampling gebruiken.

[Voor 29% gewijzigd door haarbal op 23-11-2018 18:45]

• Tinu-s
SpeedQber schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:27:
Voor Ark zullen wel benchmarks zijn, heb je die al gezocht?
Heb je de bottleneck gemeten?
Average bottleneck 25.64% :?
https://thebottlenecker.com/calculator

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:00
Dat is een zeer slechte manier om erachter te komen wat je bottleneck is, het verschilt namelijk per taak. Op 1440p60 gaming zal de GPU zeer vaak de bottleneck zijn, maar op 1080p144 kan het weer helemaal anders zijn.
Gebruik MSI Afterburner of Windows Taakbeheer om erachter te komen waar het zit. Je kan in Afterburner instellen dat je de CPU en GPU load tijdens het gamen op je scherm kan zien. Je kan je huidige fps zien, misschien heb je helemaal geen upgrade nodig.

• Tinu-s
SpeedQber schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:12:
Dat is een zeer slechte manier om erachter te komen wat je bottleneck is, het verschilt namelijk per taak. Op 1440p60 gaming zal de GPU zeer vaak de bottleneck zijn, maar op 1080p144 kan het weer helemaal anders zijn.
Gebruik MSI Afterburner of Windows Taakbeheer om erachter te komen waar het zit. Je kan in Afterburner instellen dat je de CPU en GPU load tijdens het gamen op je scherm kan zien. Je kan je huidige fps zien, misschien heb je helemaal geen upgrade nodig.
GPU load bij de genoemde spellen constant tegen de 100%, cpu load 40%.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een 590 is niet zo bijzonder veel sneller, en zeker op dit moment is de Vega 56 krap 50 euro duurder
pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SinergyX schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:39:
[...]

Een 590 is niet zo bijzonder veel sneller, en zeker op dit moment is de Vega 56 krap 50 euro duurder
pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G
op dit setje voldoende.(vergelijk eens met zijn huidige) en je komt aan met een kaart die meer power nodig heeft dan andere vega 56. dus is een nieuwe voeding ook weer het overwegen waard.

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 23-11-2018 20:44]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hackus schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:43:
[...]

op dit setje voldoende.(vergelijk eens met zijn huidige) en je komt aan met een kaart die meer power nodig heeft dan andere vega 56. dus is een nieuwe voeding ook weer het overwegen waard.
210 over 185, niet bepaald wereldschokkend.

Natuurlijk heb je stukje overkill, maar van een 280X naar een 590 voor 300 euro, ben je nog beter af om gewoon een tweedehands 290X te nemen, die marginaal trager is dan een 590, voor zo'n kleine upgrade is het gewoon geen 300 euro waard.

Als je er dan toch 350 voor over hebt, zou ik eerder maximale gaan (zelfs met overhead - je kan altijd undervolten) dan een aanzienlijk tragere kaart voor 'slechts' 50 euro minder. Het is nu enkel dat de Vega aanzienlijk goedkoper is.

Ik heb eerder vandaag de Vega 56 besteld, met een i7 en 290X, dat is dan wel hogere CPU, maar ik heb liever overkill op mijn GPU dan CPU

[Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 23-11-2018 20:58]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SinergyX schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:55:
[...]

210 over 185, niet bepaald wereldschokkend.

Natuurlijk heb je stukje overkill, maar van een 280X naar een 590 voor 300 euro, ben je nog beter af om gewoon een tweedehands 290X te nemen, die marginaal trager is dan een 590, voor zo'n kleine upgrade is het gewoon geen 300 euro waard.

Als je er dan toch 350 voor over hebt, zou ik eerder maximale gaan (zelfs met overhead - je kan altijd undervolten) dan een aanzienlijk tragere kaart voor 'slechts' 50 euro minder. Het is nu enkel dat de Vega aanzienlijk goedkoper is.

Ik heb eerder vandaag de Vega 56 besteld, met een i7 en 290X, dat is dan wel hogere CPU, maar ik heb liever overkill op mijn GPU dan CPU
https://www.tomshardware....-review,review-34151.html

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06 06:29
De Gigabyte versie van Vega staat helaas niet al te best bekend, veel gevallen van coilwhine bekend. Mijn informatie is echter vooral op de 64 gericht, met de 56 ben ik niet al te bekend.

Dat gezegd hebbende, voor die prijs is het de gok wel waard.

• dannyh53
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-05 21:48
Vega 56 zal nog wel poosje relevant zijn en ook prima mee kunnen naar een nieuw systeem, als je die gaat kopen.

590 zou ik in dit geval niet overwegen, prijs ligt te dicht bij een V56

Goedkope 580 kan nog wel, maar komt niet in de buurt van een V56 en zal voor 120hz ook niet geweldig zijn

mvg, Danny

• Tinu-s
Ik denk dat ik de Vega 56 wil halen als ik het zo lees.
Nog een laatste vraag mij PSU is voldoende voor deze kaart?
Er staat een verbruik van 210Watt voor de Vega 56 en 250Watt voor de R9 280X als ik de specs op zoek, dus het zou moeten werken?

• haarbal
Tinu-s schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:47:
Ik denk dat ik de Vega 56 wil halen als ik het zo lees.
Nog een laatste vraag mij PSU is voldoende voor deze kaart?
Er staat een verbruik van 210Watt voor de Vega 56 en 250Watt voor de R9 280X als ik de specs op zoek, dus het zou moeten werken?
Ja.

Beetje opschieten misschien, Azerty heeft er nog 5.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee