Beste Tweakers,
Het is voor mij lang geleden dat ik pc gegamed heb.
Inmiddels is het weer erg aan het kriebelen en staat er na diverse projecten
een project klaar voor mezelf. Ik ben er nog niet helemaal over uit maar de cpu
wordt in ieder geval water cooled (closed loop) en de gpu laat ik denk ik luchtgekoeld.
Nu is mijn vraag. Is er ergens iets beschreven op het internet of iets dergelijks om te 'leren'
overklocken?
Ik weet dat je met MSI afterburner standaard overklock profielen kan selecteren.
Maar het is natuurlijk veel leuker om te weten wat nou zo een profiel echt doet
en hoe je (bij wijze van) zelf een profiel voor overklock kan maken.
Ik heb wel is rode puntjes zien verschijnen met het overklocken (bij andere mensen) en dat
het beeld ook wel is vast slaat. Na een bios reset kan je dan weer opnieuw beginnen.
Graag zou ik willen wat ik dan aan het doen ben als je bijvoorbeeld met voltages gaat spelen
of iets dergelijks.
Kortom graag advies
Het is voor mij lang geleden dat ik pc gegamed heb.
Inmiddels is het weer erg aan het kriebelen en staat er na diverse projecten
een project klaar voor mezelf. Ik ben er nog niet helemaal over uit maar de cpu
wordt in ieder geval water cooled (closed loop) en de gpu laat ik denk ik luchtgekoeld.
Nu is mijn vraag. Is er ergens iets beschreven op het internet of iets dergelijks om te 'leren'
overklocken?
Ik weet dat je met MSI afterburner standaard overklock profielen kan selecteren.
Maar het is natuurlijk veel leuker om te weten wat nou zo een profiel echt doet
en hoe je (bij wijze van) zelf een profiel voor overklock kan maken.
Ik heb wel is rode puntjes zien verschijnen met het overklocken (bij andere mensen) en dat
het beeld ook wel is vast slaat. Na een bios reset kan je dan weer opnieuw beginnen.
Graag zou ik willen wat ik dan aan het doen ben als je bijvoorbeeld met voltages gaat spelen
of iets dergelijks.
Kortom graag advies