Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe leer ik overklocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

• melliemvdg
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21-02-2019
Beste Tweakers,

Het is voor mij lang geleden dat ik pc gegamed heb.

Inmiddels is het weer erg aan het kriebelen en staat er na diverse projecten
een project klaar voor mezelf. Ik ben er nog niet helemaal over uit maar de cpu
wordt in ieder geval water cooled (closed loop) en de gpu laat ik denk ik luchtgekoeld.

Nu is mijn vraag. Is er ergens iets beschreven op het internet of iets dergelijks om te 'leren'
overklocken?

Ik weet dat je met MSI afterburner standaard overklock profielen kan selecteren.
Maar het is natuurlijk veel leuker om te weten wat nou zo een profiel echt doet
en hoe je (bij wijze van) zelf een profiel voor overklock kan maken.

Ik heb wel is rode puntjes zien verschijnen met het overklocken (bij andere mensen) en dat
het beeld ook wel is vast slaat. Na een bios reset kan je dan weer opnieuw beginnen.

Graag zou ik willen wat ik dan aan het doen ben als je bijvoorbeeld met voltages gaat spelen
of iets dergelijks.

Kortom graag advies :)

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Exact. Er is zo veel op internet te vinden.
Van algemene stap voor stap als cpu specifiek.

• Fordius
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-06 15:32
Via google idd ( forums lezen )
Youtube kan ook erg veel uitleggen.

Af en toe oefenen en kijken. Beste manier van het leren.

• melliemvdg
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21-02-2019
Bedankt voor de reacties.

• Rone
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

🖥️🔧

Wat betreft de reacties: Het algemeen beleid #reageren & Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.

Maak in het vervolg gewoon een topic report. Als je niets hebt toe te voegen, reageer dan niet. Bedankt.

[Voor 31% gewijzigd door Rone op 28-11-2018 17:15]

Nothing in life is to be feared, it is only to be understood.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True