Toon posts:

Upgrade mobo, cpu, ram: Compabiliteit issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 11:44
Dag allen,

Bij mijn huidige set zijn de geheugensloten het aan het begeven en daarom besloten de CPU het mobo en RAM te gaan vervangen.
Nu ga ik over na AMD en als CPU neem ik de AMD Ryzen 5 2600
Nu nog opzoek naar een goed moederbord en bijpassend geheugen (totaal max €300,-)

Qua ruimte op het moederbord heb ik een slot voor mn geluidskaart nodig en wil ik minimaal 5 SATA aansluitingen. Heb er nu een DVD-rw, 2x HDD en SSD op aangesloten.

Bij de moederbord en geheugen twijfel ik tussen de volgende 2 setjes:

Gigabyte B450 AORUS PRO
pricewatch: Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)
met geheugen
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16W
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16

MSI B450 GAMING PRO CARBON AC
pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
met geheugen
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

Andere aanbevelingen?

Voor welk moederbord zouden jullie gaan en waarom? Kom ik weg met het getoonde geheugen of hebben jullie nog andere aanbevelingen?
rp mobo max 150
rp geheugen max140

Alvast bedankt voor de input :)

[Voor 27% gewijzigd door X-Fire-X op 23-11-2018 16:29]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh? reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018 -> moederbord & RAM nu voor slechts 192 Euro tesamen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• X-Fire-X
Daar had ik nog niet aan gedacht, maar is ook een goede optie inderdaad, thnx! :) Het geheugen wat daar instaat is in elk geval ook compatibel met het MSI bord :)

Ik twijfel nog een klein beetje qua moederbord, dit puur omdat ik mezelf niet wil beperken, ik realiseer me namelijk net een fout in de topicstart en heb 2 HDD's en niet 1 waardoor er 4 SATA aansluitingen bezet zijn. Ik neig dus naar een moederbord met 5+

Zal de topicstart even aanpassen

[Voor 9% gewijzigd door X-Fire-X op 23-11-2018 16:30]

• ronny1090
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-03 22:09
Wat heb je nu aan RAM?

Vorige maand zelf de gok genomen door mijn oude i5 te upgraden naar een R5 2600, met behoud van m'n huidige RAM - 16gb 2133 mhz. Ik heb een verdubbeling van mijn FPS gezien in BF5. Er zal dus vast een performance gain zijn met hogere RAM snelheden maar die is voor mij niet nodig. Staar je er dus niet dood op. Probeer het anders eens met je huidige RAM en kijk wat het doet.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 15:51

Adjo

my first vectrex...

Ik overweeg ook een upgrade mobo+cpu+ram. Mijn vraag is: kun je de hardware gewoon vervangen en dan windows 10 weer opstarten? Of moet je een clean install doen?

• X-Fire-X
IK had helaas geen geheugen om eea mee te testen.

Uiteindelijk heb ik op basis van de recensies gekozen voor het Gigabyte mobo en nog een klein beetje de gok met het geheugen genomen en voor het geheugen uit de best buy gegaan. G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB. De kans dat het niet werkt lijkt me relatief klein.

Dank voor de input!

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 19:48
Zal wel loslopen, doet het dat niet kun je je geheugen altijd nog ruilen in de afkoelingsperiode.. veel plezier met je upgrade!

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ExiZTeNcE schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:44:
Zal wel loslopen, doet het dat niet kun je je geheugen altijd nog ruilen in de afkoelingsperiode.. veel plezier met je upgrade!
of het moederbord :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 19:48
Als je je verveelt of tijd teveel hebt is dat ook een optie :P

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee