Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• LGroot
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 19-02-2019
Mijn vraag

Eind oktober is bij mij de driewegklep, driewegklepmotor en onsteekpen vervangen van mijn Remeha Avanta uit 2008. Dit omdat mijn radiatoren warm werden als ik warm water gebruikte. Nu een maand later heb ik geen warm water meer. De verwarming werkt wel maar warm water uit de kraan wordt heel even warm en vervolgens koud. Wat kan ik nog doen om dingen uit te sluiten?

Tevens zijn een aantal foutcodes naar voren gekomen maar gek genoeg zijn deze nu weer weg, code 3 en code 8. Wat op te merken valt is dat vrij snel nadat de driewegklep vervangen was het probleem zich nog een aantal keer heeft voorgedaan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de ketel al een aantal keer van de stroom gehaald en opnieuw laten opstarten. Het probleem blijft.

Mijn onderhoudsman begon al vrij snel over het vervangen van de "automaat" en dat dit een prijzige reparatie is. Is dit direct nodig? Ik heb het idee dat de driewegklep weer stuk is, zeker omdat het probleem van de driewegklep vrij snel na de reparatie een aantal keer terug kwam.

Alle reacties

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:37
Bij mij hielp het om handmatig de "veer" van de driewegklep handmatig een paar keer goed in te drukken, hierna werkte de klep weer voor een aantal dagen, je zou kunnen proberen of dit helpt en zo ja dan zou inderdaad je driewegklep weer stuk kunnen zijn.

Die code 3 en code 8, wat voor een foutmeldingen zijn dat volgens de handleiding?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• LGroot
Momenteel krijg ik geen foutmeldingen meer maar het probleem is er nog steeds. Ik zal het eens proberen! Code 8 is een storing in de ventilator en code 3 heeft te maken met het bedieningspaneel.

• MieJuul
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:55

MieJuul

3970Wp

Een nieuwe branderautomaat is inderdaad een duur grapje.
Wat je eventueel ook kan doen is kijken naar een 2de hands ketel op bvb marktplaats.
Ik weet niet hoe het aanbod is, maar kijken kan altijd.
Probeer dan gelijk even uit te zoeken of de automaat niet in meerdere varianten is gebruikt, zodoende krijg je een groter bereik.

Op deze manier heb ik voor onze Remeha Quinta 28c een 'nieuwe' automaat gehaald uit een 2de hands Quinta 35s.
En als bijkomend voordeel bleek er ook nog een nieuwer type in te zitten.
Kosten voor de hele ketel: 80 euri
Paar onderdelen eraf gehaald welke ik voor mijn eigen ketel kon gebruiken, de warmtewisselaar (aluminium) eruit gesloopt en het hele zwikkie naar de oud ijzerboer gebracht.
Op deze manier kostte de automaat mij uiteindelijk ca 35 euro 8)

Wat betreft het warm water issue; zit er een stromingsschakelaar in de Avanta?
Wellicht is die defect?!

[Voor 34% gewijzigd door MieJuul op 23-11-2018 19:48]

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• LGroot
Het is opgelost! Bedankt voor de reacties. Het bleek de Flow- en Hall sensor te zijn.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True