Toon posts:

Experia box geest waart nog rond in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arttext
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-03 21:51
Sinds dinsdag heb ik een nieuwe inetrnetprovider (Telfort glas 200 -->TMob Thuis 750). Daarbij is de router (Experia) vervangen door een Huawei.
Vraag 1.
Sindsdien waart de geest van de Experia nog steeds rond op het netwerk als ik een IP scan doe. Hoe is dat in godsnaam mogelijk, want hij is toch echt weg?

Vraag 2.
Sinds de Huawei de zaak regelt heb ik bij een (van de drie) Win 10 machines op het netwerk na de beruchte update 1803. (o.a. hier en hier beschreven).
geen van de oplossingen daar aangedragen werkte:
1. Wijzigingen in de function settings, DHCP Client, DNS Client, SSDP Discovery en UPnP Device Host in 'SERVICES'
2. opnemen van de IP van de weigerende machine in de hosts file
3. Maken van een directe shortcut
4. Reset: Router, alle netwerksettings op de machines.

Daar op de weigerachtige machine twee WIN 10 partities zitten die allebei niet gezien worden denk ik dat het wellicht een haperende netwerkkaart is, van middag heb ik een nieuwe en dan weet ik dat ook.
Voor alle duidelijkheid, internet werkt overal prima en flitsend snel, behalve natuurlijk als je de VPN aan zet, maar dat is een een ander probleem dat niet bij mij ligt. (ik heb er vijf getest en heb nu de snelste, ongeveer 400/500Mbsec)
Mocht er nog iemand ideeen hebben over de 1803 bug, dan hoor ik dat graag

Alle reacties

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 12:24
Wat bedoel je met “de geest”? Zie je de experiabox nog steeds in je IP-scan? Worden er verkeerd IPs uitgedeeld?

Wat is je issue bij vraag 2 nou precies? Je hebt het over partities die niet worden gezien? Wat heeft dat met je netwerk te maken? Of bedoel je dat je een dual boot met 2x Windows 10 hebt en beide niet kunnen worden gezien op je netwerk?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat zit er nog meer in je netwerk en heb je alle systemen herstart? Managed switches willen namelijk ook zaken in hun arp tabel bewaren en die wordt bij sommige software gewoon uitgelezen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• arttext
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-03 21:51
Voor valkenier: bedankt voor de moeite, maar toch graag iets beter lezen
Voor Frogmen: Ik heb de router een harde reset gegeven, voor de zekerheid en op alle drie de machines de netwerk settings gereset. Ik denk dat dat het in de switches zit, ik wist niet dat die iets bewaarden. Dus als ik er de stroom afheel, moet het weg zijn.
Netwerk:
Huawei——>switch 1:wap, desktop1, utp naar switch 2: desktop2,desktop3, wap2
Het probleem van het niet verschijnen van een desktop (of als media apparaat) is een Win10 1803 probleem. Zie beide links in de OP. Ik verwacht niet dat iemand daar een oplossing voor heeft, maar je weet nooit.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:39
Als je zo'n onduidelijk verhaal opschrijft en vervolgens iemand die gewoon om wat verduidelijking vraagt afzeikt met dat hij beter moet lezen, denk ik dat je beter moet leren formuleren wil je hulp krijgen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 15:32

-36-

Trust me. I'm an amateur

Is niet meer te repareren. Alles weggooien verhuizen en opnieuw beginnen is de enige optie

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 18:23
1.) Wat is de "geest van de Experia box" wat doet het nu wel/niet
2.) Begin duidelijk. Tekening/uitleg van hoe je het hebt werken!
3.) Wat doet het wel/niet op die ene PC

Wat is de relevantie van een "geest van een experia box" en een windows update die wat problemen heeft?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sinds dinsdag heb ik een nieuwe inetrnetprovider (Telfort glas 200 -->TMob Thuis 750). Daarbij is de router (Experia) vervangen door een Huawei.
+
Sinds de Huawei de zaak regelt heb ik bij een (van de drie) Win 10 machines op het netwerk na de beruchte update 1803. (o.a. hier en hier beschreven).
1803 is 7 maanden oud, je modem/router 4 dagen; hoe zijn die 2 dingen "ineens" aan elkaar gerelateerd?

Want uit je antwoorden/omschrijving tot nog toe lees ik dus dat 1803 vlekkeloos heeft gewerkt op jouw omgeving tot afgelopen dinsdag want toen heb je de EB vervangen door de Huawei.

En waar is de EB nu dan? Ligt in een doos? Waarom hang je die weer niet terug op de oude plek maar dan even zonder internet? Dan weet je meteen (ietwat deductief) of de zogenaaaaamde 1803-issues als sneeuw voor de zon verschijnen. En dan kan je gaan navragen bij T-Mobile waarom ze een router leveren die 1803 om zeep helpt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:39
1803 versie van Windows heeft geen SMB1 meer standaard aan staan dus als hij ergens mee browsed dat SMB1 gebruikt werkt het niet meer.
Heeft helemaal niets met welke router dan ook te maken.

Maar de vraagstelling is zo onduidelijk dat dit allemaal speculeren is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 12:24
arttext schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:53:
Voor @arttext Je hebt vast veel moeite moeten doen om deze post te schrijven. Blijkbaar kun of wil je het niet beter verwoorden. Jij gaat hier vast wel door iemand anders geholpen worden. Succes ermee.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sindsdien waart de geest van de Experia nog steeds rond op het netwerk als ik een IP scan doe. Hoe is dat in godsnaam mogelijk, want hij is toch echt weg?
Je hebt een default gateway nodig, one way or the other. Dus je pingt gewoon die Huawei als je op IP-adres afgaat. Als je op hostname doet, durf ik te wedden dat je die experiabox-host in je hosts-file hebt gezet.

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 15:36
valkenier schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:16:
.......

Wat is je issue bij vraag 2 nou precies? Je hebt het over partities die niet worden gezien? Wat heeft dat met je netwerk te maken? Of bedoel je dat je een dual boot met 2x Windows 10 hebt en beide niet kunnen worden gezien op je netwerk?
sorry ik ben het eens met Valkenier
ik zie wel het onderwerp ..>een van de drie computers die je gebruikt< , heeft ergens last van.
maar wat het precies is ..??????

maar goed ....ik zal dan ook wel terug naar school moeten.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:11
Vraag 2.
geen van de oplossingen daar aangedragen werkte:
Geen idee wat je vraag is en wat je probleem is.
Toch graag iets beter schrijven.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:30

Equator

Crew Council

#whisky #barista

arttext schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:53:
Misschien moet jij leren om je problemen duidelijker to omschrijven. Iemand probeert je te helpen, en dan zeik jij hem af? :?
Voor Frogmen: Ik heb de router een harde reset gegeven, voor de zekerheid en op alle drie de machines de netwerk settings gereset. Ik denk dat dat het in de switches zit, ik wist niet dat die iets bewaarden. Dus als ik er de stroom afheel, moet het weg zijn.
Netwerk:
Huawei——>switch 1:wap, desktop1, utp naar switch 2: desktop2,desktop3, wap2
Maar wat is nu werkelijk je probleem? Heeft je nieuwe router misschien hetzelfde IP adres als je oude router? Dan is het logisch dat je dat IP nog ziet. Dat je desktop nog denkt dat het een Mediabox is, heeft waarschijnlijk iets met caching te maken.
Het probleem van het niet verschijnen van een desktop (of als media apparaat) is een Win10 1803 probleem. Zie beide links in de OP. Ik verwacht niet dat iemand daar een oplossing voor heeft, maar je weet nooit.
Dit heeft waarschijnlijk niets met je Netwerk te maken? Dus dat kan je dan beter vragen in Windows Clients

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee