Toon posts:

Corsair fans op waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mr-buffel
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-03-2020
Mijn vraag
Ik heb een corsair h100v2 watercooling en nou zitten daar de standaard fans op en vroeg ik mij af of ik die kon vervangen door de corsair fans 120LL rgb. En ik heb nog 3 standaard 140 fans erin zitten die ik wil vervangen voor de 140LL rgb fans. Moet ik dan de commander pro van corsair hebben? Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van namelijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Heb een 650w voeding in mijn desktop zitten met een nvidea gtx 1080. 32 gb ram geheugen.
Moederbord een asus strix gaming
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heb geprobeerd contact op te nemen met corsair maar krijg geen bericht.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen vriendelijk bedankt.

Alle reacties

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 19:12
elk willekeurige fan past gewoon op die radiator dus ik snap de graag niet hellemaal

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 07:26
Op je waterkoeler past elke 120 fans.
Daarnaast als je die andere allemaal vervangt voor een 140 is dat allemaal ook geen probleem.

Je kunt het gewoon aansluiten zoals die nu ook aangesloten zit, heb je geen commander pro voor nodig.
Meeste van je dingen zullen waarschijnlijk aan de headers op je moederbord zitten.

Succes.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat hij volgens mij wilt is de standaard waterkoeling fans (waarschijnlijk static pressure optimized) kan vervangen met rgb fans.
Ik vermoed dat hij graag het rgb wilt kunnen aansturen maar niet zeker weet hoe dit moet.

Dus ja: je kunt elke fan op je waterkoeler zetten en insteken op je CPU-fanheader van je moederbord (al dan niet met behulp van een y-splitter).
Het addressable RGB verhaal van zulke fans wordt inderdaad aangestuurd door een Corsair commander i.c.m. de Corsair Cue software, tenzij er een 3pins-RGB kabeltje vanuit de fans of cpublok rechtstreeks naar de 3pins a-rgb header van je moederbord loopt, dan kun je de mobo-software gebruiken voor 't aansturen van de rgb.

Ik vond het in 't begin ook verwarrend want je hebt een 4pins rgb en een 3pins rgb, waarbij de eerste non-addressable 12V rgb is en de laatste is addressable (elke led individueel aanstuurbaar) 5V dacht ik.

Oh, bedenk je wel even dat de LL en ML rgb fans van corsair eigenlijk "gewone" casefans zijn he, dus niet echt static pressure optimized. Dus het zou iets in koelingprestaties kunnen schelen.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:32
Deathchant schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:10:
Oh, bedenk je wel even dat de LL en ML rgb fans van corsair eigenlijk "gewone" casefans zijn he, dus niet echt static pressure optimized. Dus het zou iets in koelingprestaties kunnen schelen.
Dit is een belangrijk punt, de gewone Non-RGB (zowel verlicht als niet verlicht) ML pro fans komen erg goed uit de test voor gebruik op een radiator. Echter is dat voor de LL en ML RGB fans een wat ander verhaal, beide worden door corsair nog steeds static pressure fans genoemd, maar de daadwerkelijke static pressure verschilt aanzienlijk.

Uit de specs op Corsair's website:
PressureAirflow
ML Pro 1200.2 tot 4.2 mmH2075 CFM
ML Pro RGB 1201.78 mmH2O47.3 CFM
LL RGB 1201.61 mmH2O43.25 CFM

🇺🇦

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05 19:16
Ik heb ml pro fans rgb en normaal maar het enige verschil wat mij opviel is dat de rgb fans 1600tpm fans zijn en non rgb 2100tpm

Steam: Evert

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Er is een goeie, maar dure oplossing voor wat ik ook heb gedaan:

Noctua 140mm of Noctua 120mm fans kopen, en dan per fan een Phanteks HALOS digital RGB (a-RGB) frame erbij kopen.
Deze kun je namelijk daisychainen en dan met het 3pins RGB-adapter kabeltje dat je bij je moederbord hebt gekregen op je a-RGB header doen.
Let op, heb je dit kabeltje niet, dan kun je deze helaas niet los kopen bij Phanteks!! Je moet dan op zijn minst 1 LUX-versie van deze HALOS frame kopen. Daar zit dat kabeltje wél bij. Er is wel een apart 4-pins RGB adapter kabeltje te koop, maar zoals de naam al zegt: dit is een 4-pins, dus geschikt voor de 12V RGB header op je mobo, en niet de 5V 3pins a-RGB header.

Op deze manier heb je de beste (static pressure) koelprestaties, en lever je niet in aan a-RGB, toegegeven dat de LL of ML PRO fans natuurlijk vanuit de fanblades zelf verlichting bieden en niet alleen in de rand.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-08-2022
Bij het aanschaffen van de corsair ML/LL 3pack wordt de node meegeleverd waar je dus geen extra controller nodig hebt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee