Toon posts:

Powerline adaptor met dimbare lampjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ramobo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-05 15:52
Ik verhuis met mijn vriendin naar het zolderverdiep en daar is geen mogelijkheid om utp kabels naar te trekken dus ben ik op zoek naar een powerline met stopcontact passthrough en 2 utp poorten.

Ik was op bol deze al tegengekomen maar die is toch wel te duur naar mijn mening.

Er zijn 2 telenet modems 1tje in de garage 3 verdiepen lager en 1tje 1 verdiep lager in een slaapkamer, ik zou dus hier een stuk van de powerline insteken maar die lichtjes op powerlines zijn irritant dus ben ik op zoek naar een zonder lichtjes of dimbare lichtjes (zoals die hierboven)

Ik heb ook nog enkele andere vragen ivm powerlines,
  • ik las hier op het forum dat de snelheden die op de doos staan de meest optimale zijn en dat je zeker moet rekenen op 40% minder dan wat op de doos staat is het dan best om eentje met een zo hoog mogelijke snelheid te kopen?
  • Kan ik degelijk gamen via powerline of gaat dat een hell zijn en kan ik me beter een wifi kaart voor desktop kopen?
  • Ik ben van plan mij philips Hue bridge met google home mini te kopen, kan je deze bridge via powerline verbinden?

Beste antwoord (via Ramobo op 25-11-2018 09:18)

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:13
Ramobo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:52:

• ik las hier op het forum dat de snelheden die op de doos staan de meest optimale zijn en dat je zeker moet rekenen op 40% minder dan wat op de doos staat is het dan best om eentje met een zo hoog mogelijke snelheid te kopen?
• Kan ik degelijk gamen via powerline of gaat dat een hell zijn en kan ik me beter een wifi kaart voor desktop kopen?
Ik zou inderdaad zeker rekening houden met minimaal 40% lagere snelheden ja, misschien nog wel meer. Is o.a. afhankelijk van de leeftijd van je stroomnetwerk en of de homeplugs op verschillende groepen zitten. Mijn ervaringen in mijn vorige woning waren heel goed. Ook op verschillende groepen had ik slechts 20% lagere snelheden, maar dat was een nieuwbouw appartementje. In mijn huidige woning - ook relatief nieuw, 2010 - haal ik op een theoretische max van 1,2Gbps op dezelfde groep 900Mbps, op een andere groep slechts 300Mbps. Mijn ouders wonen in een behoorlijk oud huis. Ik haalde daar zo'n 50% lagere snelheden op verschillende groepen. Maar voor alle gevallen geldt dat ik vrijwel 0 packet loss heb en lage ping (max 15ms). Gamen ging daarmee dus prima en was stukken beter dan de draadloze optie die ik destijds bij mijn ouders thuis had

ARGB adapter nodig? KLIK HIER

Alle reacties

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:36
Er zijn 2 telenet modems 1tje in de garage 3 verdiepen lager en 1tje 1 verdiep lager in een slaapkamer, ik zou dus hier een stuk van de powerline insteken maar die lichtjes op powerlines zijn irritant dus ben ik op zoek naar een zonder lichtjes of dimbare lichtjes (zoals die hierboven)
De lampjes afplakken met een beetje tape?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:31
Waarom moet hij twee UTP stekkers hebben? Je kunt er toch ook een switch bij kopen?
categorie: Netwerk switches

De prestaties van powerline communicatie zijn erg variabel. Veel factoren beïnvloeden de prestaties.
- Kwaliteit kabels
- Locatie groepen.
- Overige verbruikers.
- Verbruikers van de buren.
- Powerline van de buren.
Hier valt vooraf weinig over te zeggen.

De hue bridge is niet veeleisend. Zolang er netwerk is zal dit werken.

• Ramobo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-05 15:52
ro3lie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:56:
[...]
De lampjes afplakken met een beetje tape?
Miscchien is dit echt de eenvoudigste oplossing :)
jeroen3 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:58:
Waarom moet hij twee UTP stekkers hebben? Je kunt er toch ook een switch bij kopen?
categorie: Netwerk switches

De prestaties van powerline communicatie zijn erg variabel. Veel factoren beïnvloeden de prestaties.
- Kwaliteit kabels
- Locatie groepen.
- Overige verbruikers.
- Verbruikers van de buren.
- Powerline van de buren.
Hier valt vooraf weinig over te zeggen.

De hue bridge is niet veeleisend. Zolang er netwerk is zal dit werken.
Omdat ik de switch kan elimineren als de powerline zijn eigen switch heeft. Heeft het nut om een powerline met 1Gbps te kopen als Telenet max 200Mbps zal zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:13

Ik zou inderdaad zeker rekening houden met minimaal 40% lagere snelheden ja, misschien nog wel meer. Is o.a. afhankelijk van de leeftijd van je stroomnetwerk en of de homeplugs op verschillende groepen zitten. Mijn ervaringen in mijn vorige woning waren heel goed. Ook op verschillende groepen had ik slechts 20% lagere snelheden, maar dat was een nieuwbouw appartementje. In mijn huidige woning - ook relatief nieuw, 2010 - haal ik op een theoretische max van 1,2Gbps op dezelfde groep 900Mbps, op een andere groep slechts 300Mbps. Mijn ouders wonen in een behoorlijk oud huis. Ik haalde daar zo'n 50% lagere snelheden op verschillende groepen. Maar voor alle gevallen geldt dat ik vrijwel 0 packet loss heb en lage ping (max 15ms). Gamen ging daarmee dus prima en was stukken beter dan de draadloze optie die ik destijds bij mijn ouders thuis had

ARGB adapter nodig? KLIK HIER

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee