Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geo locatie en mijn vriendin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:13
Ha Allen,

Steeds meer devices (Hue lampen, Nest thermostaat) kunnen aan- of uitgaan gebaseerd op je locatie. Het lijkt me heel handig om hiermee aan de slag te gaan.

Máár.... ik woon samen... en ik zou het natuurlijk vervelend vinden als de lampen en de kachel uitgaan als ik een afspraak buiten de deur heb en mijn vriendin thuisblijft... Is dit te ondervangen?

Beste antwoord (via bernard038 op 23-11-2018 11:53)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03:45
Bij Hue en Nest kun je instellen welk toestel moet meedoen met de geofencing. Maar helaas kun je nog geen autorisaties uitdelen. Ik heb hetzelfde probleem als TS, maar dan met m'n kinderen. Die mogen prima de verlichting bedienen in huis, maar de Hue app maakt geen onderscheid, dus als ze aangesloten zijn kunnen ze ook de configuratie vernaggelen.

Alle reacties

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
bernard038 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:33:
Ha Allen,

Steeds meer devices (Hue lampen, Nest thermostaat) kunnen aan- of uitgaan gebaseerd op je locatie. Het lijkt me heel handig om hiermee aan de slag te gaan.

Máár.... ik woon samen... en ik zou het natuurlijk vervelend vinden als de lampen en de kachel uitgaan als ik een afspraak buiten de deur heb en mijn vriendin thuisblijft... Is dit te ondervangen?
Natuurlijk, zorg dat haar locatie ook bekend is in je domotica systeem, niet een heel lastig probleem wel?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:26
Heeft ze een telefoon/smart Phone? zo ja, is dat heel makkelijk af te vangen.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
:?

Wat had je zelf al bedacht, want de grote open deur is toch gewoon ook de locatie van je vriendin meenemen in het verhaal 8)7

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• bernard038
Arunia schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:35:
Heeft ze een telefoon/smart Phone? zo ja, is dat heel makkelijk af te vangen.
Yup die heeft ze, Dat zou ik dan via de apps van de lampen & thermostaat (enzovoort...) moeten kunnen regelen? Levert wel weer een vervolgvraag op, kan ik per telefoon, tablet kunnen regelen of de locatie van het device meegenomen wordt bij het uitvoeren van acties? Natuurlijk gebruik ik mijn iPad ook wel eens om het licht aan te doen (of de kachel warmer warmer te zetten), maar die neem ik niet mee als ik naar de kroeg ga.

@Rmg Ik heb nog niet de behoefte gevoeld om Domoticz, Home Assistant of wat dies meer zij te gebruiken, de combinatie van de, bij de lampen, schakelaars en thermostaat bijgeleverde apps (voor routines) en het krijsen van commando's naar onze Google Home(s) werkt tot nu toe prima.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 24-06 16:24

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Je moet gewoon op beide toestellen de hoofdaccount instellen en dan is het al gefixxed.

Kortom in de Nest App gewoon je account delen en bij haar ook thuis/afwezig functie aanzetten.

In de hue app gewoon inloggen met de account van jouw.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hebben jullie beide iPhones? In dat geval kun je via de Woning app mooie automations maken: "zodra de eerste persoon aankomt", "zodra de laatste persoon vertrekt", etc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03:45
Bij Hue en Nest kun je instellen welk toestel moet meedoen met de geofencing. Maar helaas kun je nog geen autorisaties uitdelen. Ik heb hetzelfde probleem als TS, maar dan met m'n kinderen. Die mogen prima de verlichting bedienen in huis, maar de Hue app maakt geen onderscheid, dus als ze aangesloten zijn kunnen ze ook de configuratie vernaggelen.

• bernard038
Dankjewel allemaal voor het meedenken! Probleem opgelost!

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:10

GforceNL

Out of memory....

@bernard038 Hoe heb jij het opgelost dan? ik zit met het probleem dat het licht thuis uit gaat op het moment dat mijn vriendin de deur uit gaat. Beide telefoons zijn ingelogd met de Hue account en hebben Geofencing aan staan....

<Zinloze tekst hier>

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
Ja, dat werkt inderdaad niet. Heb maar ingesteld dat geofencing nooit de lichten uit doet...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True