Toon posts:

Nieuwe game pc circa 1300 (inc. monitor) Feedback gewenst.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Futonki
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-05 15:13
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn werk moet ik administratie kunnen doen. Verder doe ik ook aan gamen. Ik speel spellen als Witcher 3, Destiny 2, Guild Wars 2, League of Legends en nog wat meer spellen. Mijn vraag aan jullie is is het huidige systeem wat ik heb gebouwd goed bij elkaar past en werkt. Ook heb ik de vraag ik zou heel graag een curved monitor willen hebben. Maar helaas ontbreekt kennis hierover graag wil ik gebruik maken van jullie kennis hierover.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa € 1300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik ben van plan om een nieuwe build te beginnen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben erg fan van Intel processoren. ik heb online ook wat onderzoek gedaan en zag dat de Intel i5 8600k als beste getest wordt voor de games die ik speel. ik weet wel dat de test natuurlijk ook afhankelijk is van de grafische kaart die ze gebruiken tijdens het testen. Maar aangezien ik in het verleden ook goede ervaringen heb gehad met Intel zou ik hier toch graag gebruik van willen maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zou ik het fijn vinden als er een Intel Processor in zit verder wat betreft de monitor deze heeft op het moment free sync. helaas heb ik een video kaart van MSI die geen freesync ondersteund. Zijn er video kaarten van AMD die mij dezelfde preformence kunnen geven als deze MSI kaart.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 276,-€ 276,-
1MSI Z370-A PRO€ 95,-€ 95,-
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 315,-€ 315,-
1NZXT H500 Zwart/Rood€ 72,90€ 72,90
1MSI Optix MAG27C Rood, Zwart€ 279,-€ 279,-
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,90€ 22,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 139,90€ 139,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.359,65

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag wat ik zou willen is een build die vrij stil is en aan de bovenstaande wensen voldoet

Ga je overklokken?
Ik ga het waarschijnlijk ligt overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Graag inhoudelijke feedback op de bovengenoemde informatie.

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Joey Schamp

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:44
De RX580 is vergelijkbaar met de 1060, er komt ook een RX590 binnenkort.
Alleen is 144Hz wel veel voor een 580/1060.
Heb je een HDD? Anders is een M.2 formaat SSD misschien wel handig, dat scheelt 2 kabels.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Futonki Een RX590 is zo'n 10% beter dan de 1060 en 8gb ipv 6gb. pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 590 8GD5 Special Edition

Nu kun je al op de turbo modus ongeveer 4.3GHz behalen op alle 6 cores. dat zou met een RX590 zat zijn.
Deze koelt wat beter en is wat stiller pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Voeding zou ik omruilen voor pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M.

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 23-11-2018 12:01]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 13:50
Ik heb er zelf niet onwijs veel verstand van, maar je monitor heeft freesync, hetgeen samen gaat met de AMD videokaarten zoals RX580 / RX590 en zorgt voor een stabieler beeld en minder grotere afwijkingen in de FPS. Misschien zou iemand met meer verstand ervan het hier verder toe kunnen of je zou er zelf even in kunnen duiken. In ieder geval heeft de 1060 geen freesync.

Een ander ding wat ik wel gemerkt heb met de RX580 dat deze vrij luidruchtig is. Zelf geprobeerd met Black Ops 4 op 144hz monitor, niet eens hele hoge kwaliteit maar maakte nog best wel wat geluid. (Bij: MSI RX580 armor 8G OC)

[Voor 9% gewijzigd door rayfano op 23-11-2018 13:09]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:44
@rayfano Dat kan ook aan je model liggen, het koelblok van de Armor serie is niet zo groot.

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 13:50
SpeedQber schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:23:
@rayfano Dat kan ook aan je model liggen, het koelblok van de Armor serie is niet zo groot.
Ja dat zal het ook wel zijn, maar deze zal voor mensen met een relatief laag budget de eerste optie zijn dus wilde het wel melden.

[Voor 2% gewijzigd door rayfano op 23-11-2018 13:30. Reden: Spelfout]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rayfano schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:29:
[...]

Ja dat zal het ook wel zijn, maar deze zal voor mensen met een relatief laag budget de eerste optie zijn dus wilde het wel melden.
deze is maar iets duurder, maar wel top-line van Sapphire, die zich alleen richt op AMD kaarten.
pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee