Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammzor
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-02 16:32
Ik zoek een?
Complete dolby atmos hifi set. Met een AV receiver die 4k en HDR ondersteund

Wat is je budget?
600-1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Digitale TV, Netflix, Playstation 4 pro. Muziek luisteren (spotify) geen audiofiel. Mogelijk in de toekomst een UHD blu-ray speler. De set komt in een redelijk kleine kamer te staan dus veel kracht is niet nodig

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een denk ik een leuk setje gevonden met flinke korting:
Denon AVR-X1400H https://www.amazon.de/gp/product/B07178VYSF
ONKYO SKS-HT588 https://www.amazon.de/gp/product/B00Z9O07VO

De andere optie die ik heb gevonden is deze veelgeprezen onkyo ht-s7805. Deze lijkt dezelfde speakerset te gebruiken. https://www.coolblue.nl/product/787379/onkyo-ht-s7805.html

Voordeel van optie 1 is dat de reciever HEOS ondersteund, waarvan ik al 1 speakertje thuis heb staan (cadeau van kpn destijds). Dit zal het wisselen van muziek van woonkamer naar andere kamers makkelijker maken

Welke vragen heb je hier nog over?
Vooral de vraag wat verstandiger is voor een hifi newbie. Gaan voor de alles-in-een pakket. Of voor de zelf samengestelde. Zijn er veel onderdelen die ik mis als ik losse onderdelen koop (denk kabels enzovoorts). Is de configuratie lastiger?

Daarnaast heb ik ook de Denon AVR-X2400H gezien. Die 150 euro duurder is. Zover ik kan zien is het grootste verschil 8x hdmi ipv 6x hdmi (6x is voor mij ruim voldoende). En de 2400 versie kan video opschalen naar 4k. Daarbij is mijn vraag wat het nut is van dat opschalen. Het is mij een beetje vaag wat in praktijk het verschil is.

Uiteraard sta ik open voor compleet andere opties. Dolby atmos is een sterke pre. Hangende Plafondspeakers zijn geen optie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 17:26
Met de X1400H doe je niets verkeerd en inderdaad je bestaande Heos speaker kan hier mooi mee integreren.

Je kunt zelf speakers gaan samenstellen en bijvoorbeeld eerst beginnen met 2.0/2.1 en langzaam naar 5.1 en verder. Ga in dat geval vooral luisteren in hiFi winkels om te kijken wat jij mooi vindt klinken.

Wil je wel in één keer klaar zijn kun je hier naar kijken:

https://www.teufelaudio.n...round-5-1-set-p16983.html

Vervolgens kun je zelf nog opzoek gaan naar atmos speakers zoeken die fia het plafon reflecteren. Teufel heeft ze ook, maar zijn erg aan de prijs.

https://www.teufelaudio.n...Ar3TEALw_wcB#lg=1&slide=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammzor
NL_Scratch schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:07:

Je kunt zelf speakers gaan samenstellen en bijvoorbeeld eerst beginnen met 2.0/2.1 en langzaam naar 5.1 en verder. Ga in dat geval vooral luisteren in hiFi winkels om te kijken wat jij mooi vindt klinken.
Op het moment dat ik voor een 2.0 setje ga van bijvoorbeeld teufel. Kan ik dan later uitbreiden met speakers van een ander merk of is dat geluidtechnisch niet aangeraden en zit je eigenlijk vast aan dat merk (even los van het cosmetische aspect)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 23:47
Rammzor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:42:
[...]

Op het moment dat ik voor een 2.0 setje ga van bijvoorbeeld teufel. Kan ik dan later uitbreiden met speakers van een ander merk of is dat geluidtechnisch niet aangeraden en zit je eigenlijk vast aan dat merk (even los van het cosmetische aspect)?
Je kan gewoon combineren met verschillende merken. Als purist wil je echter wel in dezelfde reeks speakers blijven aangezien je dan "geluidsverschil" kan krijgen (bv. sommige speakers klinken warmer).
Zelf zou ik inderdaad beginnen met goeie front speakers en daarna uitbreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 17:26
eSCe schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:46:
[...]

Je kan gewoon combineren met verschillende merken. Als purist wil je echter wel in dezelfde reeks speakers blijven aangezien je dan "geluidsverschil" kan krijgen (bv. sommige speakers klinken warmer).
Zelf zou ik inderdaad beginnen met goeie front speakers en daarna uitbreiden.
Eens,

in mijn optiek wil je de front en center van hetzelfde merk en het liefste uit dezelfde serie.
De rear speakers kunnen makkelijker van een ander (veelal goedkoper) merk en type zijn. Qua subwoofer ben je ook weer een stuk vrijer waarbij vaak echte subwoofer merken het vaak ook beter doen dan de algemene speaker fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammzor
Bedankt voor jullie snelle reacties! Naar aanleiding van jullie reacties ga ik in ieder geval de X1400H halen omdat dat een goed geprijsde receiver is die voldoet aan mijn eisen en alle opties openhoud. Van het weekend ga ik eens een hifi zaak bezoeken om wat verschillende merken en prijsklassen uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 13:55
Luister bijvoorbeeld eens de Wharfedale DX-2 surround set. Volgens mij goede optie voor je.
Pagina: 1