Toon posts:

"Opnieuw opstarten" na Cpu upgrade

Pagina: 1
Acties:

• JJ--
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-07-2022
Hallo,

Bij een Hp Prodesk 400 i3 4130 heb ik een i7 4790 geplaatst en wordt herkend in het bios en Windows 10 start normaal op. Alles werkt perfect alleen als de pc opnieuw opgestart moet worden valt deze in een soort van stand-by modus waar die niet meer uit komt. Alleen de aan/uit knop 10sec vast houden tot de stroom eraf is lijkt de enige optie. Daarna weer aan zetten en start weer normaal op. Afsluiten en weer opstarten werkt wel.

Ook zonder hdd als ik de pc aan zet en de melding krijg dat er geen bootable schijf aanwezig is en op ctrl+alt+del druk valt het beeld zwart en de fans blijven draaien.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, bios is al geflasht naar de laatste versie.
Misschien een instelling in het bios?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 08:31
Uitschakelen van Fast Startup in Windows?
https://www.windowscentra...e-windows-10-fast-startup

Energie beheer in BIOS al eens aangepast? (S3 uit me hoofd).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wordt t zooitje niet gewoon te warm? de i7 produceert namelijk wel meer warmte dan i3 :-)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:45
Welke cpu-koeler zit erop?

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 15:46
Welke koeler idd, maar ook: heb je de koelpasta vervangen? Hmm...

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:57

Nemesizz

Untouchable

Ik verwacht eigenlijk niet zozeer een temperatuur probleem, want dan had ie tijdens gebruik problemen moeten hebben, en niet alleen bij een soft-reset. Gezien uitzetten en meteen weer aan wel werkt, en als het echt een hitte probleem zou zijn, werkt dat ook niet (of zou die tijdens boot weer uitploffen, doet die niet).

Ik denk ook niet dat zo'n bord van die diagnostic leds heeft of iets dergelijks, dat is jammer want dan had je kunnen zien waar die op blijft hangen.

*EDIT*
Na wat zoeken blijkt het een bekend probleem te zijn met die specifieke CPU, dat die hangt bij een reboot.
Duidelijke oorzaak en/of oplossing is er echter niet. De CPU support list geeft aan t/m i7 4771 (nooit van gehoord maar goed, zal wel). Volgens sommige gebruikers stond de 4790 eerst ook in de list, maar in een andere CPU support list weer niet.

Linkje naar HP pagina zelf over dat probleem: https://h30434.www3.hp.co...after-reboot/td-p/6055225

[Voor 36% gewijzigd door Nemesizz op 23-11-2018 18:48. Reden: toevoeging]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Die standaard HP koelers zijn echt prima, ook qua geluid. Veel beter dan die zooi van Intel zelf.

Lijkt er dus op dat de Haswell refresh moeilijk is. Zeker een 400 G1? De G2 kwam namelijk met de refresh chips standaard. Zal wel een andere board revisie inzitten dan.

I reject your reality and substitute my own

• JJ--
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-07-2022
Bedankt voor de snelle reacties 👍🏻

Temp. is het probleem niet pc werkt voor de rest prima en uiteraard nieuw cpu pasta (artic silver) met de orginele Hp koeler.

Nelizmastr, idd de 400 G1 sff 😔

Nemesizz bedankt voor de info hier kan ik wel wat mee.
Denk dat ik de cpu eens ga proberen in de prodesk 400 g2 van mijn vader en als het rebooten werkt wil hij wel ruilen van kast met mb. 😅

Mvg Jules

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:57

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:51:
Die standaard HP koelers zijn echt prima, ook qua geluid. Veel beter dan die zooi van Intel zelf.
Inderdaad. De 'consumenten' lijn van HP is meestal 'plastic fantastic' meuk, maar de professionele lijn (bedrijfscomputers) ben ik van onder de indruk hoe degelijk die inelkaar zitten. Dingen zoals heatsinks zijn daar prima voor elkaar en echt niet van die 'kan het nét aan' koelers (zoals je regelmatig bij bijvoorbeeld laptops ziet of consumenten OEM bakjes).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee