Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen (Fortnite, CS:Go) en Streamen op Twitch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1500 en 2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen échte merk voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maakt ook niet zoveel uit.
Ga je overklokken?
Ben tevreden met standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?[i]
Veel van het systeem is denk ik wel okay. De dingen waar ik steeds over twijfel is o.a. het moederbord. Hoor/zie/lees veel verschillende dingen wat dat betreft en dan vooral wat betreft geheugencompatibiliteit. Lees dan dingen als geheugen op 3200 MHz. is lastiger dan bij andere borden. Heb ik echt totaal geen verstand van.
Een aantal modellen waar ik tussen twijfel en waarvan ik niet weet wat nu de voor en nadelen zijn.
Asus Prime X470 Pro
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
MSI X470 Gaming Plus
Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming
Verder qua voeding heb ik nu gekozen voor een Corsair RM750X, dat is in ieder geval voldoende en scheelt maar 10 euro met Corsair RM650X. Qua voeding leek het mij niet veel uit te maken, voelde als potato potato maar weet niet of dat klopt.
Eerst wilde ik als videokaart een 1080Ti maar die zijn heel duur geworden omdat ze eruit gaan en nu heb ik voor de MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio gekozen. Er waren nogal wat twijfels bij mijn zoon dat Fortnite op low settings minder goed draait op deze kaart maar het fijne daarvan weet ik ook niet. Kon het mij haast niet voorstellen.
Vooral gamen (Fortnite, CS:Go) en Streamen op Twitch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1500 en 2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 325,49 | € 325,49 |
1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 135,- | € 135,- |
1 | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 838,95 | € 838,95 |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 78,99 | € 78,99 |
1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 69,50 | € 69,50 |
1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,50 | € 73,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Corsair RM750x (2018) | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 105,95 | € 105,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.857,18 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen échte merk voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maakt ook niet zoveel uit.
Ga je overklokken?
Ben tevreden met standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?[i]
Veel van het systeem is denk ik wel okay. De dingen waar ik steeds over twijfel is o.a. het moederbord. Hoor/zie/lees veel verschillende dingen wat dat betreft en dan vooral wat betreft geheugencompatibiliteit. Lees dan dingen als geheugen op 3200 MHz. is lastiger dan bij andere borden. Heb ik echt totaal geen verstand van.
Een aantal modellen waar ik tussen twijfel en waarvan ik niet weet wat nu de voor en nadelen zijn.
Asus Prime X470 Pro
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
MSI X470 Gaming Plus
Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming
Verder qua voeding heb ik nu gekozen voor een Corsair RM750X, dat is in ieder geval voldoende en scheelt maar 10 euro met Corsair RM650X. Qua voeding leek het mij niet veel uit te maken, voelde als potato potato maar weet niet of dat klopt.
Eerst wilde ik als videokaart een 1080Ti maar die zijn heel duur geworden omdat ze eruit gaan en nu heb ik voor de MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio gekozen. Er waren nogal wat twijfels bij mijn zoon dat Fortnite op low settings minder goed draait op deze kaart maar het fijne daarvan weet ik ook niet. Kon het mij haast niet voorstellen.