Betaalbaar en soepeltjes oudere games spelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabelais
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-02-2021
Hallo allemaal,

Mijn huidige laptop is aan vervanging toe en na enkele te hebben versleten zijn mijn wensen ietsje specifieker geworden.
Helaas heb ik weinig verstand van laptops, dus hopelijk kan iemand mij van advies voorzien.

Gemakshalve ga ik er vanuit dat iedere laptop anno nu gewoon fatsoenlijk Full HD filmpjes kan afspelen, degelijk browst met meerdere tabbladen open en geschikt is voor ander standaard huis-tuin-en-keuken gebruik.

Ik zoek een Windows laptop waarop met name wat oudere games (10-15 jaar oud) gewoon soepel draaien op de hoogste instellingen. Denk vooral aan RCT3 waarbij ik merk dat mijn meest recente laptops het toch moeilijk krijgen wanneer ik een groot park heb volgebouwd; hetzelfde laken een pak bij Civilization IV. Unreal Tournament 2007 die wat begint te haperen op momenten met veel actie, et cetera.

Accuduur vind ik totaal niet interessant, omdat ik de laptop zeer zelden mee op reis neem en de accu doorgaans geseald in een kast heb liggen.

Een HDD van 1 TB lijkt mij voldoende.

Mocht het nog bestaan, dan zou ik het prettig vinden als de laptop een blu-ray of dvd-speler heeft.

Aan het scherm en de kijkhoeken heb ik weinig eisen. UHD zou mooi zijn, maar is zeker geen moetje.

Een overkill qua hardware is echt niet nodig; buiten m'n PS4 speel ik eigenlijk nooit recente(re) games.

Hopelijk is dit voldoende informatie om een suggestie op te baseren.
Alvast hartelijk dank voor het adviseren en meedenken!

[ Voor 0% gewijzigd door Rabelais op 23-11-2018 01:46 . Reden: Verkeerde gametitel ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabelais
Had ik slechts vluchtig doorgelezen, sorry.
Hoe kan ik het topic sluiten? (of kun jij dat wellicht doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-07 23:28
je kan toch gewoon je bericht editen? of je maakt het in het bericht, in dit forum

[ Voor 4% gewijzigd door iCore op 23-11-2018 09:40 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabelais
iCore schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:40:
je kan toch gewoon je bericht editen? of je maakt het in het bericht, in dit forum
De tekst kan aangepast worden, maar ik zie geen optie om het topic te verwijderen?
Op basis van de voorwaarden voor het topic denk ik dat deze beter gesloten kan worden. Ik wilde de vraag hier namelijk juist stellen zodat ik niet zelf van alles van tevoren uit zou hoeven zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-07 23:28
Alleen een mod kan het topic sluiten.

Maar wil je nu gewoon geen vraag meer stellen?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabelais
iCore schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:47:
Alleen een mod kan het topic sluiten.

Maar wil je nu gewoon geen vraag meer stellen?
Daar komt het op neer. Dan kies ik er namelijk liever voor om mij in een winkel te laten informeren.
Dank voor je reacties en tips in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:10
Rabelais schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:53:
[...]

Daar komt het op neer. Dan kies ik er namelijk liever voor om mij in een winkel te laten informeren.
Dank voor je reacties en tips in ieder geval! :)
De games die je noemt zijn volgens mij nog best zwaar omdat je zoals je aangeeft veel maps etc "volbouwt" zodat er elke keer een hoop ingeladen moet worden. Wat je dan precies nodig hebt durf ik niet te zeggen maar daar is op google vast wel het een en ander over te vinden.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:40
Lees anders hier ook even doorheen:

reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2018
Pagina: 1