Vraag

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:57
Mijn vraag
Wat is de beste camera rugzak? Ik zoek een goede allrounder waarin je thuis al je camera spullen in kan bewaren, en wanneer je gaat hiken/wandelen/reizen, je alleen datgene meeneemt wat je nodig hebt en je de rest van de ruimte makkelijk kan gebruiken voor andere spullen zoals een extra jas, voedsel, drinken, etc.

Heb al gekeken naar de Peak Design Everyday Backpack en de LowePro ProTactic series. Peak Design lijkt me opzich wel wat, maar lijkt me onhandig dat je in sommige situaties niet gewoon één groot vak hebt waar je alles in één oogopslag kan zien en makkelijk kan vinden wat je zoekt.
De LowePro lijkt me ook wel wat, maar is ook gewoon vrij zwaar. En vooral handig voor het meenemen van veel gear, maar stel je neemt gewoon 1 body + 2 lenzen mee, dan heb je veel ruimte wat niet makkelijk te gebruiken is voor andere spullen zoals jas, eten, water, etc. (denk ik tenminste).
Van allebei is het handig dat je het ook als een soort van sling kan gebruiken en het aan één schouder hangt en je vanaf de zijkant even snel je camera tevoorschijn tovert.

Hebben mensen hier ervaring met deze twee rugzakken? Zijn er nog andere rugzakken waar ik naar moet kijken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.v.Beek
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
De LowePro backpack 250 AW, doet voor mij precies datgene wat jij wilt. Genoeg ruimte voor camera gear en andere zaken voor een dagje hiken, draagt comfortabel en voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:54

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat is je budget?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Zo tot 300 USD (woon in de VS). Zeg maar in de buurt van de prijs van die twee tassen die ik al genoemd heb, de Peak Design Everyday Backpack of de Lowe Pro ProTactic 350/450 AW II.

Belangrijk is dus dat ik in principe al mijn fotoapparatuur erin kwijt kan (Nikon Z6, 24-70 F4, 50mm f1.8, en op den duur komt er denk ik nog een 35mm f1.8, 14-30 F4 en 70-200 F4 bij. Misschien nog een zesde lens) voor opslag thuis, maar dat het ook makkelijk te herindelen valt als ik alleen een body + 2 lenzen meeneem en de rest van de ruimte gebruik voor andere spullen. Een statief kan ik altijd aan de buitenkant hangen, dus dat zal bij alle rugtassen wel goed zitten. En het liefst dat je makkelijk je camera kan pakken vanuit de zijkant terwijl de tas nog aan een van je schouders hangt (zoals dat bij de Peak Design en Lowe Pro kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Lowepro photosport gebruik t al een aantal jaren met veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Start hier met lezen. Veel ervaringen en informatie te vinden over de tassen
Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

Daarnaast zijn draagcomfort etc.. persoonlijk en zal per persoon verschillen. Beste wat men dan ook kan doen. Naar winkel toe met je spullen en passen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Superdaantje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:40:
Start hier met lezen. Veel ervaringen en informatie te vinden over de tassen
Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

Daarnaast zijn draagcomfort etc.. persoonlijk en zal per persoon verschillen. Beste wat men dan ook kan doen. Naar winkel toe met je spullen en passen.
Ok, had die topic niet gezien, zal daar verder gaan met m'n vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valerossi0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Beetje laat, maar ben hier zo blij mee.
Geweldige tas met hele soepele ritssluitingen.

https://www.amazon.com/Co...ID=51G95z61VFL&ref=plSrch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Sakete ThinkTank, heb meerdere producten van ze met fantastische service en garantie.

Voordeel van hun website is ook dat bijna ieder item een instructievideo heeft zodat je van te voren precies weet hoe de tas er uit ziet en hoe je deze eventueel zou kunnen indelen.

https://www.thinktankphoto.com/pages/backpacks

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24
Deze is ook lekker goedkoop tegenwoordig:

https://www.ebay.de/itm/P...:rk:1:pf:1&frcectupt=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06 14:57
Ik gebruik zelf deze: https://www.bol.com/nl/p/...w-blauw/9200000011531354/
Erg fijne rugtas voor camera plus 2 (kleinere) lenzen. Aan beide zijkanten een waterfles en bovenin een trui / jas. Nu mijn accessoires uitbreiden (filterset) wordt hij wel wat te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:45
De Protactic series is best gaaf maar bied weinig ruimte voor overige spullen. Daarnaast vind ik hem niet erg comfortabel met veel gewicht erin.

Gebruik nu het meeste de Lowepro flipside Trek 450. Prima tas met veel betere padding dan de Protactic en ook nog compartiment bovenaan voor andere spullen zoals een lunch of je jas. Daarnaast is de Flipside functionaliteit handig als het bijvoorbeeld erg nat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:57

copykat

Good copy isn't bad

Cullmann Ultralight Sports Daypack 300

Deze is een van de weinige die groot is met voldoende ruimte voor je persoonlijke spullen en een nette camera ruimte met zij en achterkant, rugzijde, bereikbaarheid.

Ziet er niet uit als "IK BEN EEN CAMERARUGZAK!!!!!!" wat ik fijn vind.
Je kan zelfs de camera ruimte geheel weghalen en geheel gebruiken als rugzak.
Slimme dingen als een statiefhouder aan de buitenkant, (ja dan zie je wel "ik ben camerarugzak", ;-) )
batterij en sd card zakjes, een fietshelm/jas/trui, broodzakje (is niet geheel gesloten) ruimte aan de buitenkant van de rugzak.
wat kleinere vakjes bovenop en in de algemene ruimte.
regenhoes altijd bij je.
ook als slingbag te maken.
flessenplek.
Enige wat ik mis is een uitstekend/op de buitenzijde liggende vak/ruimte boven de zijopening voor de camera. die ruimte is nu "vrij".
En het vakje bovenop is een echte "mobiel opberg" vak voor meer is het te klein.

De meeste grotere camera rugzakken zijn vooral ook groter in camera compartiment voor veel camera lensen en zo waarbij je de gehele achterzijde kan openritsen. en de slingshot zijn top voor kleine wandelingen maar je gaat op den duur toch last krijgen van de scheve last/ gewichtsdruk.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Lowepro's Photo sport serie een optie?

Zien er niet echt uit als camera tassen, 2 compartimenten en toegankelijk vanaf de zijkant.
Of de flipside trek serie van Lowepro ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelman87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Zelf net na lang zoeken de Mindshift Backlight 26L aangeschaft.

Bevalt vooralsnog hartstikke goed. Is niet de goedkoopste maar daar krijg je wel een hele stevige, handige en veelzijdige tas voor terug. Past lekker veel gear in (je gaat uitbreiden zie ik, dus allicht handig).

Het vak aan de voorzijde is niet superruim, maar als je op pad maar 1 body en 2 objectieven meeneemt, kun je eventueel de rest van het hoofdvak indelen voor de rest van je spullen. Tevens kun je wel 2 flinke drinkflessen in de zijkanten kwijt.

Tas is ontworpen als wandel-/dagtas. Draagt dan ook erg comfortabel met goede, stevige en dikke schouder- en heupbanden en genoeg padding op de rug. Er zit een goede bevestiging aan voor een statief en je kunt daarnaast ook nog 2 wandelstokken kwijt aan de achterzijde. Als kers op de taart zit er ook nog een regenhoes bij en zijn er allerlei (handige) accessoires/inserts verkrijgbaar om bijvoorbeeld accu's, geheugenkaarten of filters in te stoppen.

Al met al een veelzijdige tas die voor mij alles heeft waar ik naar zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zoals TS aan gaf verder te gaan in het verzameltopic, deze sluit ik bij deze om meer kicks te voorkomen.
Sakete schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:16:
Ok, had die topic niet gezien, zal daar verder gaan met m'n vraag.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.