Beste router

Pagina: 1
Acties:

• Zuperni
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-05 06:57
Misschien een stomme vraag maar ik ben op zoek naar een router achter mijn ziggo (bridged) modem. Hij hoeft geen wifi signaal uit te zenden, maar wel uitgang bieden aan 3 bedrade lan kabels. Doe ik goed aan een USG of moet ik dan nog een 8 switch erbij kopen? Of kan ik beter voor een edgerouter X gaan?

Voor wifi wil ik dan 2 goede AP's kopen, AC PRO? Of is een tri-band beter?

Mijn internet is 200/20 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:52
Een USG-3 heeft maar 3 netwerk aansluitingen waarvan er minimaal 1 voor WAN is, je zult dus ook een switch moeten kopen. Kun je meteen een switch met PoE kopen voor je AP's.
Als je geen goede reden hebt om AC Pro's te kopen kun je beter de Lite nemen, het geld dat je dan bespaard kun je de PoE switch voor kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door MewBie op 23-11-2018 00:25 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuperni
MewBie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:23:
Een USG-3 heeft maar 3 netwerk aansluitingen waarvan er minimaal 1 voor WAN is, je zult dus ook een switch moeten kopen. Kun je meteen een switch met PoE kopen voor je AP's.
Als je geen goede reden hebt om AC Pro's te kopen kun je beter de Lite nemen, het geld dat je dan bespaard kun je de PoE switch voor kopen.
Dat dacht ik inderdaad al dat ik een switch nodig had, maar had toch even conformatie nodig, bedankt in ieder geval

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat verwacht je dat er beter gaat met een andere router? Behalve heel veel extra instellingen en zaken die fout kunnen gaan. Je netwerk wordt niet ineens sneller erdoor ofzo. Zonder te weten wat je wilt bereiken en de omstandigheden en gezien je vraag is de Ziggo router de beste router. Want daar krijg je support op van Ziggo.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over wat voor oppervlak of aantal verdiepingen hebben we het? Want voor de prijs van alleen al 2 AC PRO's, heb ik een tweedehands AC68U en een AC Lite voor mijn huis (170 oppervlak / 2 verdiepingen). En met wat tunen & testen, trek ik overal in huis minstens 270Mbit over de WiFi.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
Frogmen schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:02:
Wat verwacht je dat er beter gaat met een andere router? Behalve heel veel extra instellingen en zaken die fout kunnen gaan. Je netwerk wordt niet ineens sneller erdoor ofzo. Zonder te weten wat je wilt bereiken en de omstandigheden en gezien je vraag is de Ziggo router de beste router. Want daar krijg je support op van Ziggo.
Huh? Wat is dat nou voor antwoord? We zitten hier op tweakers toch? Het begint hier steeds meer op een Ziggo community te lijken. Bang dat er iets fout kan gaan |:( Het instellen van een router niet redden zonder support van Ziggo......

Zelf heb ik een EdgeRouter lite staan. Met extra instellingen (gelukkig) die zo’n dichtgetimmerd consumentending van Ziggo domweg niet kan.

Eigen DNS server instellen, kan niet op connectbox.
Eigen in en uitgaande firewall rules configureren, sterkte ermee, kan niet op je connectbox,
VLAN? Of 2e LAN, Kan niet op connectbox.
Traffic monitoring? Ook niet op je connectbox.

Dus lekker zelf doen.
Ik adviseer TS om gewoon een Edgerouter te kopen, dan kan hij zijn wensen volledig uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
@valkenier Mijn reactie is passend op de vraag van de TS, simpel gezegd voor het aansluiten van een paar AP's hoef je geen andere router te kopen als je verder niets wilt. Sterker nog met een Edgerouter kan je dan wel eens onbedoeld alles open zetten. De overige zaken zijn waarschijnlijk voor thuis ook niet nodig, als hij alleen maar op internet wil verder niet is het allemaal niet nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 09:03

lier

MikroTik nerd

Denk dat je een terechte vraag stelt, @Frogmen ! Volgens mij is de TS op zoek naar een switch, althans...hij geeft geen enkele andere reden voor een router.

En laten we vooral mee blijven denken en niet een vraag-antwoord forum worden (aanname, kom nooit op de Ziggo Community ;))
Zuperni schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:23:
Voor wifi wil ik dan 2 goede AP's kopen, AC PRO? Of is een tri-band beter?
Wat zijn je eisen? Wat is volgens jou een "tri-band"? Wat voor clients heb je en wat ondersteunen ze? Wil je al investeren voor de toekomst?

[ Voor 37% gewijzigd door lier op 23-11-2018 12:40 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 14:50

Nullifiel

╞═══════╡

Krijg het gevoel dat hij gewoon overal goed wifi bereik wil en daar zelf al de keus heeft gemaakt voor een router en 2 (goede) AP's...

Ik heb daarvoor Netgear ORBI aangeschaft. Simpel, goed en geen geklooi met kabels.

[ Voor 6% gewijzigd door Nullifiel op 23-11-2018 13:09 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuperni
Ik had begrepen dat de ziggo modem in bridge mode alleen een doorvoor is en je dus dan nog een router nodig hebt. Ik wil de ziggo modem niet als router gebruiken zoals @valkenier als zei, je bent daarmee gewoon beperkt en bovendien heb ik slechte ervaringen ermee gehad.

De reden dat ik tri-band vroeg is, omdat ik vooral wil investeren voor de toekomst. Er zullen een hoop wifi apparaten bijkomen en mogelijk ga ik upgraden naar 400/40 ziggo.

Ik wil gewoon goede wifi in huis en heb minimaal 2 AP's nodig en 1 router met/zonder wifi (staat namelijk niet direct in woning,).

Waarschijnlijk zal ik voor de Netgear Orbi RBK53 gaan zoals @carpcrack zei. En dan wired backhaul instellen in plaats van wireless. Dan ben ik ook in 1x klaar in plaats van losse AP's, Switch en Router kopen. Er is namelijk een mooie black friday deal bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
Jahoor, bridge modem is alleen modem. Je krijgt je externe IP direct op je router, en bent dan inderdaad lekker zelf baas. Ik mag er toch vanuit gaan dat een tweaker niet “onbedoeld van alles openzet”.

Met losse apparatuur ben je wel flexibeler. En met kabels robuuster. (Hoezo geklooi?). Als ik jou was zou ik me zelf even goed de materie verdiepen voor je zomaar iets aanschaft. Dan kun je een keuze maken die goed bij jou past. Hier krijg je tegenstrijdige adviezen. Maak je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-07 21:12
als je klaar wilt zijn voor de toekomst kun je beter kiezen voor de unifi nanoHD ipv de ac pro. de prijs is namelijk ongeveer gelijk, maar de unifi nanoHD ondersteund wel MU-MIMO en kan hogere snelheden behalen op 5ghz (de snelheid op 2.4 ghz is wel wat lager).

als router zou je dan kunnen kiezen voor de unifi USG, die erg betaalbaar is en ook mooi integreert in de unifi controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 14:50

Nullifiel

╞═══════╡

@valkenier met kabels inderdaad robuuster.
Hoezo geklooi? In mijn geval had ik kabels moeten trekken/proberen uit het zicht te werken. Iets waar ik geen behoefte aan had.
Als je het spul er al hebt liggen is het geen geklooi natuurlijk.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Alleen het argument bij een Ziggo router kan ik niet genoeg instellen is natuurlijk een beetje vreemd.
Misschien moet je eens gewoon vertellen wat je dan precies wil doen wat je met een Ziggo router niet lukt, want dat is uiteraard van belang als je een advies over een router wilt hebben.

Anders zou ik als advies geven neem een Cisco Nexus 9000 daar moet alles mee kunnen wat je maar kan bedenken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zuperni schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:49:
Ik had begrepen dat de ziggo modem in bridge mode alleen een doorvoor is en je dus dan nog een router nodig hebt. Ik wil de ziggo modem niet als router gebruiken zoals @valkenier als zei, je bent daarmee gewoon beperkt en bovendien heb ik slechte ervaringen ermee gehad.

De reden dat ik tri-band vroeg is, omdat ik vooral wil investeren voor de toekomst. Er zullen een hoop wifi apparaten bijkomen en mogelijk ga ik upgraden naar 400/40 ziggo.
"Tri-band" bij router/AP's is vooral een gare kludge van Broadcom omdat ze hun MU-MIMO niet fatsoenlijk aan de praat krijgen. Het is sowieso een oplossing voor een probleem die je zelden hebt als thuisgebruiker: teveel trage low-end 5GHz devices. Verreweg de meeste low-end en/of low-power meuk is 2.4GHz-only en daar doet tri-band werkelijk niets mee.

Wil je meer snelheid, kijk naar goede 3x3 of 4x4 oplossingen, wil je meer capaciteit, plaats meer 2x2 AP's.
Ik wil gewoon goede wifi in huis en heb minimaal 2 AP's nodig en 1 router met/zonder wifi (staat namelijk niet direct in woning,).

Waarschijnlijk zal ik voor de Netgear Orbi RBK53 gaan zoals @carpcrack zei. En dan wired backhaul instellen in plaats van wireless. Dan ben ik ook in 1x klaar in plaats van losse AP's, Switch en Router kopen. Er is namelijk een mooie black friday deal bij Coolblue.
Mooie deal is nog steeds totale geld-over-de-balk-smijterij. Bij mesh betekent "tri-band" dat je een dedicated radio hebt voor de backhau,l, je gebruikt alleen de simpele 2x2 voor client devices. Als je dat bedraad doet, hangt die derde radio er volstrekt werkeloos bij en had je net zo goed een dual radio oplossing kunnen kopen. Bovendien biedt een mesh-systeem sowieso nul toegevoegde waarde tov managed AP's als je bedraad aansluit.

Komt bij: je vindt dat de router van je provider te beperkt is. Heb je ooit gekeken naar wat je allemaal (niet) kunt instellen in mesh routers? Die dingen zijn totaal dumbed-down. Als je dat acceptabel vindt kun je net zo goed de router van je provider gebruiken met twee losse AP's erbij. Ben je voor EUR 150 klaar met exact even goede WiFi en even weinig instelbare router als met die draak van een RBK53 setup 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1