Toon posts:

simpele Wordpress betalingssysteem achter knop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 13:58
Ik ben goed bekend met WordPress. Momenteel heb ik echter een vraag waar ik niet helemaal precies weet welke richting ik op moet.

Een klant wilt een pagina van wat teksten/foto’s voorzien en vervolgens een CTA-knop: betalen. Daarin moet de bezoeker een bedrag overmaken dat via verschillende betalingssystemen (CreditCard, PayBal, iDEAL etc.) kan worden betaald. Deze klant gaf deze link of dit misschien wat was: https://www.docdatapayments.com/nl/

Ik vraag mij af of ik dit niet gewoon met een simpele plug-in kan doen. WooCommerce heb ik wel eens mee gespeeld maar ik denk dat dit te uitgebreid is voor hetgeen ik wil? Ik heb dus geen webshop nodig maar een betalingsssyteem achter een knop op een WordPress website.

Als iemand mij de goede richting kan opduwen :)

Alle reacties

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 11:06
Er zijn voor bijvoorbeeld Mollie wel een aantal plug-ins te vinden. Ook zonder woocommerce.

• f3bruary
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-03 03:58
Je kan WooCommerce gebruiken en het volgende doen:

1. de shop en product pagina redirecten naar de custom pagina.
2. de url van de CTA knop instellen naar /checkout/?add-to-cart=SKU om direct het artikel in het winkelwagentje te plaatsen.
3. Plugin gebruiken om winkelwagentje uit te schakelen, en direct naar checkout door gaan.

Op deze manier is WooCommerce bij wijze van onzichtbaar op de frontend.

De klant krijgt echter wel order-notificaties, en factuur. Dus belastingtechnisch blijft het in orde (mocht hij een bedrijf hebben).

C2C betalingen zijn niet echt populair, maar je kan 'handmatig overmaken' gebruiken. Eventueel iDeal via tikkie (ABN heeft tikkie deze week ook mogelijk gemaakt voor webwinkels). Je bankieren app heeft vaak ook een optie om een betaalverzoek te versturen. Hetzelfde geld voor PayPal.

Ook interessant: https://nl.wordpress.org/plugins/doneren-met-mollie/

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor verhuur bij een vereniging gebruiken wij Bookly icm Mollie. Bookly heeft een gratis variant met beperkingen en betaald kost 50-100 ofzo.

• EvertonPride
Dank voor de reacties.

Ik gebruik het liefste WooCommerce niet maar jouw stappenplan klinkt zeker niet verkeerd. Weegt de website niet wat zwaarder wanneer je het 'onzichtbaar' maakt?

Mollie klinkt interessant maar dit is overbodig of juist niet wanneer ik WooCommerce wil hanteren?

Bookly vind ik niet heel stabiel klinken wanneer ik de reacties lees. Mijn klant is een serieus bedrijf en geen vereniging.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mollie is een PSP, een Payment Service Provider. Zie dat als een tussenpartij die de betaling afhandelt tussen de website en de klant die shopt op de website.
EvertonPride schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:25:
Mijn klant is een serieus bedrijf en geen vereniging.
Dan zou ik ook geen WordPress voorzien van WooCommerce, maar dat is mijn mening. Tot een 50-tal producten gaat het goed, maar voor meer is het wellicht verstandiger om wat anders te gaan gebruiken. Ik zou dan zeker geen WordPress als platform gaan gebruiken om producten (in welke vorm dan ook) te verkopen. Als CMS voor de website zelf kan WordPress handig zijn, maar voor meer dan dat zou ik het niet gebruiken.

[Voor 81% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2018 17:34]

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je kan ook kijken naar Easy Digital Downloads - https://easydigitaldownloads.com/

Is een complete shop-omgeving maar minder loaded dan WooCommerce.

Of je product puur digitaal is, of niet - dat maakt niet uit, je kan natuurlijk ook fysieke items verkopen (en als digitaal bestempelen).

• f3bruary
EvertonPride schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:25:
Dank voor de reacties.

Ik gebruik het liefste WooCommerce niet maar jouw stappenplan klinkt zeker niet verkeerd. Weegt de website niet wat zwaarder wanneer je het 'onzichtbaar' maakt?

Mollie klinkt interessant maar dit is overbodig of juist niet wanneer ik WooCommerce wil hanteren?

Bookly vind ik niet heel stabiel klinken wanneer ik de reacties lees. Mijn klant is een serieus bedrijf en geen vereniging.
Nee, de snelheid van je site gaat niet, of nauwelijks, achteruit. Aantal paginas/producten is niet relevant omdat PHP de pagina in dezelfde tijd zal laden. Het gaat om de concurrent visitors, oftewel de hoeveelheid gelijktijdige gebruiker die op je site aan het klikken zijn. In combinatie met browser & server caching, en hier en daar wat optimalisaties, zal je site lekker snel blijven.

Of het overbodig is, ligt aan wat je wil. Als het handmatig overmaken van een bedrag voldoende is, dan heb je dit niet nodig. WIl je iDeal aanbieden ? Dan weer wel.

WooCommerce is een van de meest populaire e-commerce platforms, en is prima geschikt voor grote bedrijven, in tegendeel tot wat anderen hier beweren.

• EvertonPride
Oke nog eenmaal mijn vraag wat verduidelijken zodat ik een goede keuze ga maken :)

Zoals ik het nu zie zou ik Mollie moeten hanteren als dienst voor de betalingen en WooCommerce (of Easy Digital Downloads, wat ook niet verkeerd klinkt) als functionaliteit voor de betaling?

De klant heeft geen producten, hij levert een dienst (een vragenlijst/analyse wat door een programmeur wordt gelinkt) en deze dienst kost bv. altijd € 100,00. Wanneer de bezoeker dus de korte content lees op de pagina kan hij met de knop 'BETALEN' de dienst aanschaffen. Daar zou hij zijn gegevens moeten invullen en zijn betalingwijze (bedrag is dus altijd hetzelfde).

Misschien iemand nog een goede aanvulling/verduidelijking?

Dank! :)

• f3bruary
Een simpel orderformulier met Contact Form 7. En op de 'Bedankt' pagina de betaalinstructies om 100 euro over te maken. Klaar.

• EvertonPride
f3bruary schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:06:
Een simpel orderformulier met Contact Form 7. En op de 'Bedankt' pagina de betaalinstructies om 100 euro over te maken. Klaar.
Men wilt echter dat de betaling volgt nadat de bezoeker op de bestellen knop heeft geklikt. Dit kan ik doen m.b.v. Mollie?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:29

Vos

AFCA

Gravity forms icm Mollie is een optie. Dat kan je netjes inrichten met ook een bedankpagina bijvoorbeeld.

WooCommerce is echt overkill voor zoiets.

[Voor 63% gewijzigd door Vos op 26-11-2018 12:46]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:51

samo

yo/wassup

Ik maak gebruik van Paytium. Daarmee kan je vrij simpel en formulier bouwen, (iDeal)betaling door Mollie en zelfs recurring payments instellen. Omdat Mollie je betalingen afhandelt kan je daar ook Paypal, CC, etc aan toevoegen.

[Voor 23% gewijzigd door samo op 26-11-2018 14:14]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• EvertonPride
Aantal opties weer... :)

- Waarom Gravity forms i.p.v. contact form 7/wp forms?
- Paytium klinkt ook weer niet slecht, alleen ook veel buitenlandse bezoekers/betalingen dus cc-betaling is ook gewenst.

• Hossel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07-2022
Misschien is Plink (https://useplink.com) van Mollie zelf interessant? Aangezien het een side project van Mollie is, ondersteundt het Mollie uiteraard volledig.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

EvertonPride schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:54:
Aantal opties weer... :)

- Waarom Gravity forms i.p.v. contact form 7/wp forms?
- Paytium klinkt ook weer niet slecht, alleen ook veel buitenlandse bezoekers/betalingen dus cc-betaling is ook gewenst.
Zet dan een PSP er tussen (waaronder Mollie, die de laatste jaren weer erg populair wordt) en je kan dan bijna elk denkbaar betaalmiddel gebruiken.

• EvertonPride
Hossel schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:55:
Misschien is Plink (https://useplink.com) van Mollie zelf interessant? Aangezien het een side project van Mollie is, ondersteundt het Mollie uiteraard volledig.
Mollie (zelf erg kortaf in het antwoorden van mijn vragen) geeft dit aan:
Met Plink heeft u de mogelijkheid om betaallinks aan te maken en die per email naar uw klanten te sturen.

@CH4OS
Moet ik naast Mollie nog meer PSP's hanteren?

Is voor mij contactform + Mollie niet voldoende (wanneer het bedrag altijd vast x bedrag is)?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eén PSP is voldoende, net welke voor jullie het interessantste is, die diensten zijn uiteraard niet gratis. Buckaroo is bijvoorbeeld ook een populaire. Maar lijkt me gewoon standaard uitzoek-werk.

[Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 27-11-2018 10:20]

• EvertonPride
Dus wat ik nodig heb voor mijn wens is:

- Contact form
- PSP (Mollie/Buckaroo)

Hiermee kan ik een vast € bedrag instellen op de button?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De psp die de opdrachtgever aandroeg kan ook. Wellicht maken ze daar al gebruik van?

• EvertonPride
Dit was een tip die zij gekregen hadden maar toen ik bij hen wat informatie wilde opvragen moest ik een hele lijst vragen beantwoorden over het bedrijf van de klant. Mollie lijkt me weer laagdrempeliger alleen waren zij weer wat kortaf in mijn vragen/support.

• EvertonPride
Nog eenmaal een vraag die voor mij niet helemaal duidelijk is.

Wanneer men op de bestellen knop klinkt en dan hun gegevens moeten invullen (NAW en bank):

Doet Mollie die bankgegevens velden zelf genereren?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:29

Vos

AFCA

EvertonPride schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:42:
Nog eenmaal een vraag die voor mij niet helemaal duidelijk is.

Wanneer men op de bestellen knop klinkt en dan hun gegevens moeten invullen (NAW en bank):

Doet Mollie die bankgegevens velden zelf genereren?
Welke bankgegevens?

Er zijn zat filmpjes over WP en Mollie, die al bekeken? Of installeer de Mollie plugin eens en kijk rond?

• Hossel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07-2022
Mollie (zelf erg kortaf in het antwoorden van mijn vragen) geeft dit aan:
Met Plink heeft u de mogelijkheid om betaallinks aan te maken en die per email naar uw klanten te sturen.
De link die gegenereerd wordt zou je aan een anchor-tag kunnen koppelen en daar een knop van maken met HTML/CSS. De link kan namelijk vaker dan 1x gebruikt worden. Via die manier heb ik het ook op een site gezien als doneer optie.

• EvertonPride
Dank allen!

Het is uiteindelijk Mollie met Mollie forms geworden.

• DavidAndrew
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-12-2018
Als je uiteindelijk toch iets anders wilt dan MollieForms, wellicht wil je mijn plugin Paytium dan proberen:
https://wordpress.org/plugins/paytium/

Die heb ik gebouwd eigenlijk precies voor situaties zoals de jouwe.

#spuit11

• EvertonPride
Merci @DavidAndrew !

Ik ga dezer dagen op testserver configureren en dan neem ik deze plug-in ook mee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee