Toon posts:

Standaard Lettergrootte app aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

• ronaldvisschers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 08:18
Ik ben al jaren tweaker en inmiddels 50+ waardoor ik aan een leesbril toe ben. Lastig bij solderen maar ook bij het lezen van de Tweakers app op m'n OnePlus 6. De font is klein en blauw waardoor het zonder bril nauwelijks te lezen is. De Tweakers app heeft zelf geen mogelijkheid de fontsize of kleur in te stellen en negeert de Android instellingen hiervoor. Of vergis ik me nu?

Lijkt mij in ieder geval een relatief simpele feature :)

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:50
Tweakers heeft al sinds enkele jaren geen app. Het alternatief wat ze aanbieden is de responsive web versie.

Ik weet niet welke app je gebruikt, maar mocht je naar de web versie overstappen, dan kun je doormiddel van custom CSS optie in de karmashop het font size aanpassen.

[Voor 35% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 22-11-2018 22:59]

• ronaldvisschers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 08:18
Sorry, gebruik idd geen app. Een custom CSS staan bergen disclaimers bij en is toch wat omslachtig als je alleen behoefte hebt aan iets groter lettertype ...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Om dezelfde reden dat het lastig is met custom css, is het ook lastig voor ons om het als feature aan te bieden. En als we het standaard zouden vergroten, dan zullen weer anderen klagen dat het teveel is.

Ik weet trouwens niet wat we hebben gedaan om ervoor te zorgen dat je de tekstgrootte niet via je browser kunt vergroten en/of wat de reden daarachter was. Wellicht dat collega @crisp dat nog kan toelichten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33

crisp

Devver

Pixelated

Eea komt doordat wij nog steeds met absolute font-sizes (px) werken in plaats van relatieve (em, ex, rem). Dat is met voornamelijk gewoon legacy, waarbij pixel-preciese designs ook een rol hebben gespeelt; je wilt niet dat je design breekt doordat teksten ineens niet meer goed passen bij een grotere font-size. Dat laatste speelt voornamelijk bij dingen als buttons, het menu, listings en andere plekken waar beperkte ruimte is voor content.

Een mogelijke oplossing zou zijn om in ieder geval voor artikelen en forumposts e.d. wel een relatieve font-size te gaan gebruiken; daar zal de layout niet zo snel van stuk gaan.

Gelukkig bieden browsers nog meer mogelijkheden naast de (hier niet werkende) text-zoom accessibility feature zoals 'reader mode'; dat werk voor zover ik weet prima bij onze artikelen en stelt je wel in staat de tekstgrootte aan te passen (evenals een 'dark mode' ;)).

[Voor 10% gewijzigd door crisp op 23-11-2018 22:17]

Intentionally left blank

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee