Toon posts:

Aankoop nieuwe monitor.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Needy-nator
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-11-2018
Hoi,

Ik heb afgelopen weekend een nieuwe PC gekocht en ben nu ook op zoek naar een nieuwe monitor.
Nu heb ik zelf al gekeken naar een hoop reviews, do's & dont's etc. maar ik zie helaas door de bomen het bos niet meer, omdat de ene website zegt dat het aantal hz van de monitor belangrijk is. De andere zegt weer dat je naar TN/PSI moet kijken en weer een andere naar G-sync of noem het allemaal maar op.

Ik zal eerst even de specificaties van mijn nieuwe pc droppen, zodat jullie misschien een beter beeld kunnen vormen:

- AMD Ryzen 7 2700 8-Core (16 threads) 3.2Ghz (turbo: 4.1Ghz)
- Nvidia Geforce RTX 2070 8GB GDDR6 grafische kaart
- 3200Mhz 16GB DDR4 werkgeheugen
- 1TB SATA3 DT01ACA100 7200 32mb HDD
- 1TB Samsung Evo 860 3D NAND SSD

Spellen die ik voornamelijk speel zijn de mooie grafische RPG's zoals; Fallout, The elder scrolls, The Witcher 3. Maar ik mag af en toe ook graag Battlefield 1 spelen.
Ik zoek dus echt een scherm die de mooie graphics van de open world games die ik speel weer kan geven.

Het budget waar ik aan zat te denken was toch wel een maximum van ongeveer 400-500 euro (goedkoper mag altijd ;)!) iets erboven ook, maar dan moet het wel echt een enorme toegevoegde waarde hebben. Als dit totaal niet realistisch is, dan hoor ik dat ook graag :).

Graag zou ik ook horen wat nou echt belangrijk is in een monitor om mooi op te kunnen gamen. Ik denk zelf namelijk aan een 4K scherm. Maar lees ook dat dit dan weer invloed heeft op de FPS en dat je de spellen die je speelt niet op Ultra setting kan spelen en je hierdoor dus weer beter kan gaan voor een Ultra Wide monitor (?) of een 1440p monitor? En dat je weer last kan hebben van ghosting, backlight bleeding, IPS glow etc. noem maar op.

Nouja, zoals je kan lezen zie ik het allemaal niet meer zo helder. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Maik

Alle reacties

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03 12:49
Met zo'n systeem ga je uiteraard op 1440p spelen.
Een scherp geprijsde 27 inch 1440p 144hz monitor is momenteel de Samsung Curved LC27JG50.
Met wat moeite is dit scherm te vinden voor minder dan 350 €.

https://www.samsung.com/uk/monitors/c27jg50/

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee