Toon posts:

Nieuwe Vega 56 Pulse raar gedrag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Randomguy369
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 16:16
Hallo,

Ik heb een nieuwe Vega 56 Pulse in mijn systeem zitten en hij vertoond zeer vreemd gedrag. Wanneer ik iet wat zwaardere visuele applicaties draai (oa) games crasht hij. Het geluid blijft het doen, videokaart blijf normaal doen maar ik verlies beeld.
Wat ik geprobeerd heb:
DDU, beta drivers en normale
HDMI kabel ipv DP
Kaart er opnieuw in
Andere monitor
Freesync aan/uit
Meer/minder power geven

Mijn systeem:
i5 6400
MSI b150m bazooka
16gb ddr4 Team Vulcan RAM
256gb ssd
1TB Wd blue
Sapphire Vega 56 Pulse
Voeding: pricewatch: Antec VPF Series 450W

Ik denk dat het aan mijn voeding ligt maar ik weet niet hoe ik dat moet testen, paar dagen geleden deed mijn vega 56 reference het nog gewoon prima. Dus PSU of GPU, ik weet het niet.

Mvg,

[Voor 7% gewijzigd door Randomguy369 op 22-11-2018 20:33]

Beste antwoord (via Randomguy369 op 24-11-2018 21:49)

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:03
FF testen in een ander systeem. Of proberen de GPU te undervolten/-clocken.

Volgensmij is een zwart scherm een fout aan de kant van de voeding, wellicht de protection...
Zou raar zijn overigens want het is een kwaliteitsvoeding die zeker wel tot 300 watt aan een GPU kan leveren (maximale verbruik Vega 56 is iets van 310 watt, dit is dan wel met +50% power limit ;)) Ook kan de voeding niet ouder zijn dan 3 jaar.

Ik heb zelf ook een soortgelijke setup, i5 6400 met MSI B150M PRO mobo, enkel zit hier een RX580 in inclusief een Cooler Master G450M voeding. Ik heb nooit last van random crashes of instabiliteit.
Volgensmij trekt een RX580 al snel 220+ watt. Komt dus aardig in de buurt van een Vega 56 (260 watt)
Ook is mijn RX580, net als in jouw case, aangesloten met een enkele 8 pins (via 6+2 pins van PSU)

(Heb wel eens per maand dat mijn PC gewoon zonder crash opeens ''afsluit''; dit is dan ingame. Dan blijft het scherm bevroren, fans blijven draaien, USB apparaten krijgen geen stroom meer. Dit gebeurt maar zelden though)

[Voor 5% gewijzigd door daanwth op 22-11-2018 23:57]

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Alle reacties

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 20:51
Wat voor voeding zit er dan in??

• Randomguy369
Oeps vergeten te specificeren zie ik.
pricewatch: Antec VPF Series 450W

• Rutger1977
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
AMD Radeon RX Vega 56

On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit as minimum.
If you are going to overclock GPU or processor, then we do recommend you purchase something with some more stamina. There are many good PSUs out there, please do have a look at our many PSU reviews as we have loads of recommended PSUs for you to check out in there. What would happen if your PSU can't cope with the load:

*bad 3D performance
*crashing games
*spontaneous reset or imminent shutdown of the PC
*freezing during gameplay
*PSU overload can cause it to break down

Denk dat je Voeding weigerd.....

• Randomguy369
Rutger1977 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:42:
AMD Radeon RX Vega 56

On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit as minimum.
If you are going to overclock GPU or processor, then we do recommend you purchase something with some more stamina. There are many good PSUs out there, please do have a look at our many PSU reviews as we have loads of recommended PSUs for you to check out in there. What would happen if your PSU can't cope with the load:

*bad 3D performance
*crashing games
*spontaneous reset or imminent shutdown of the PC
*freezing during gameplay
*PSU overload can cause it to break down

Denk dat je Voeding weigerd.....
500W is met een flinke marge dan natuurlijk.

Het lijkt mij sterk dat het aan niet genoeg vermogen ligt, immers deed mijn vorige Vega 56 het wel prima.

Dan ga ik maar het vermogen testen door eerst de GPU door een stresstest te laten lopen en als dat het niet triggerd de CPU erbij te doen. Ik zal de resultaten bestuderen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pulse heeft een TDP van 180w en dient aangesloten te worden met twee 8-pin kabels. heb je Chill aangezet ?
(ik zou sowieso een betere voeding halen)

@Rutger1977 750 Watt Power Supply (Suggestion) volgens Sapphire. maar dat is omdat men nooit weet wat de rest van je systeem is.

[Voor 32% gewijzigd door Hackus op 22-11-2018 20:55]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Randomguy369
Hackus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:50:
Pulse heeft een TDP van 180w en dient aangesloten te worden met twee 8-pin kabels. heb je Chill aangezet ?
Ik heb een gesplitste 2+6 kabel dus 2 8 ja, is niet al te lekker.
Ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe voeding te halen maar was dat van plan met zen2 wanneer ik ook een nieuwe processor haal.
Ik heb geen chill aanstaan, maar chill zou ik niet zoveel doen aangezien ik bij AC odyssee niet hoger kom dan 60fps.

• Rutger1977
Het is vrij lastig om te bedenken wat er wat mis is.
Door onderdelen te swappen kom je erachter...
Maarja, moet je wel extra onderdelen hebben liggen...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Randomguy369 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:54:
[...]

Ik heb een gesplitste 2+6 kabel dus 2 8 ja, is niet al te lekker.
Ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe voeding te halen maar was dat van plan met zen2 wanneer ik ook een nieuwe processor haal.
Ik heb geen chill aanstaan, maar chill zou ik niet zoveel doen aangezien ik bij AC odyssee niet hoger kom dan 60fps.
https://www.amd.com/en/technologies/radeon-software-chill
voeding/psu pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M i5-6400 is ook niet meer van deze tijd. i3-8100 is al beter en komt bij veel spellen al te kort. Official Recommended System Requirements

[Voor 15% gewijzigd door Hackus op 22-11-2018 21:03]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:50
Maar verstookt 250w https://www.computerbase....schnitt_leistungsaufnahme wat het systeemverbruik op ongeveer 350w brengt.
Wat is er mis met die voeding? Is een moderne voeding van heel redelijke kwaliteit, op het niveau van de Pure Power 10, die geen probleem moet hebben met 350w. Als de voeding de oorzaak is dan is deze defect.
De Vega 56 heb ik probleemloos op een Seasonic G-Series 450w gehad terwijl een Focus Plus Gold 550w er de brui aan gaf.

TS zou de videokaart in een ander systeem moeten testen of de problemen zich dan ook voordoen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:03:
[...]

Maar verstookt 250w https://www.computerbase....schnitt_leistungsaufnahme wat het systeemverbruik op ongeveer 350w brengt.

[...]

Wat is er mis met die voeding? Is een moderne voeding van heel redelijke kwaliteit, op het niveau van de Pure Power 10, die geen probleem moet hebben met 350w. Als de voeding de oorzaak is dan is deze defect.
De Vega 56 heb ik probleemloos op een Seasonic G-Series 450w gehad terwijl een Focus Plus Gold 550w er de brui aan gaf.

TS zou de videokaart in een ander systeem moeten testen of de problemen zich dan ook voordoen.
dat is bekend. dus volgens jou is de voeding van TS van zelfde kwaliteit als Seasonic G-450.
ik adviseer een goede voeding die ook geschikt is voor komende upgrade.

[Voor 4% gewijzigd door Hackus op 22-11-2018 21:10]

• Randomguy369
Rutger1977 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:56:
Het is vrij lastig om te bedenken wat er wat mis is.
Door onderdelen te swappen kom je erachter...
Maarja, moet je wel extra onderdelen hebben liggen...
Ik heb hier een PC staan met een 2400G alleen is de voeding daarvan zwaar ondermaats dus ik kan opzich het andere moederbord gebruiken om te testen en processor.
Feit is dat de voeding testen erg lastig wordt omdat ik niemand in mijn omgeving heb met zo een hongerige GPU.

Ik heb de stresstest gedraait en kwam op 180W volgens GPUZ dat is ook de powerlimit van deze kaart, +50% levert 190W op en geen crash. Als ik ook de CPU met AIDA64 erbij gooi levert dat ook geen crash op.

Assassins creed odyssey crashte net weer..
Dit waren de logs van GPUZ
Vega 56 GPU Z

De clocks zijn niet heel consistent en als ik windowed speelt zakt de powerdraw naar 60W wat bijna niet kan kloppen. Hij crashte rond 21:05:20.

• Anoniem: 834459
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hmmm, ik heb met een r5 1600 en een rx580 8gb 550 watt genomen. Dat is inderdaad zware overkill. Ik kan me er eerlijk gezegd wel in vinden dat je voeding gewoon niet meewerkt aan een vega 56. Dan heb ik het nog niet gehad over de kwaliteit van de voeding waar ik me twijfels bij heb. Ik ben geen held op het gebied van voedingen dus die logs zeggen me niet zoveel. Maar puur rationeel denkend lijkt het me dat je voeding of op bepaalde onderdelen niet voldoende presteert, of gewoon te weinig Voltage levert. Ik zou als ik jou was proberen of iemand in de buurt een 550V voeding heeft want dat is een vrij gemiddelde Voedingcapaciteit. Wat @Hackus al zei: heb je wel de juiste kabels gebruikt? Je reactie daarop is me niet helemaal duidelijk--> Ik heb een gesplitste 2+6 kabel dus 2 8 gaat niet helemaal lekker. Kan je me nog een keer uitleggen wat je hiermee bedoelde?

• Randomguy369
Anoniem: 834459 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:18:
Hmmm, ik heb met een r5 1600 en een rx580 8gb 550 watt genomen. Dat is inderdaad zware overkill. Ik kan me er eerlijk gezegd wel in vinden dat je voeding gewoon niet meewerkt aan een vega 56. Dan heb ik het nog niet gehad over de kwaliteit van de voeding waar ik me twijfels bij heb. Ik ben geen held op het gebied van voedingen dus die logs zeggen me niet zoveel. Maar puur rationeel denkend lijkt het me dat je voeding of op bepaalde onderdelen niet voldoende presteert, of gewoon te weinig Voltage levert. Ik zou als ik jou was proberen of iemand in de buurt een 550V voeding heeft want dat is een vrij gemiddelde Voedingcapaciteit. Wat @Hackus al zei: heb je wel de juiste kabels gebruikt? Je reactie daarop is me niet helemaal duidelijk--> Ik heb een gesplitste 2+6 kabel dus 2 8 gaat niet helemaal lekker. Kan je me nog een keer uitleggen wat je hiermee bedoelde?
Mijn kabels zijn 2+6 dus een 8 pin kabel die kan dienen als 6 pin. Maar de 2e 6+2 pin kabel is ontstaan uit de 1e en dus gesplit. Oftewel alles van mijn gpu komt eigenlijk uit 1 aansluiting.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• daanwth
FF testen in een ander systeem. Of proberen de GPU te undervolten/-clocken.

Volgensmij is een zwart scherm een fout aan de kant van de voeding, wellicht de protection...
Zou raar zijn overigens want het is een kwaliteitsvoeding die zeker wel tot 300 watt aan een GPU kan leveren (maximale verbruik Vega 56 is iets van 310 watt, dit is dan wel met +50% power limit ;)) Ook kan de voeding niet ouder zijn dan 3 jaar.

Ik heb zelf ook een soortgelijke setup, i5 6400 met MSI B150M PRO mobo, enkel zit hier een RX580 in inclusief een Cooler Master G450M voeding. Ik heb nooit last van random crashes of instabiliteit.
Volgensmij trekt een RX580 al snel 220+ watt. Komt dus aardig in de buurt van een Vega 56 (260 watt)
Ook is mijn RX580, net als in jouw case, aangesloten met een enkele 8 pins (via 6+2 pins van PSU)

(Heb wel eens per maand dat mijn PC gewoon zonder crash opeens ''afsluit''; dit is dan ingame. Dan blijft het scherm bevroren, fans blijven draaien, USB apparaten krijgen geen stroom meer. Dit gebeurt maar zelden though)

[Voor 5% gewijzigd door daanwth op 22-11-2018 23:57]

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Randomguy369
@daanwth het lijkt te liggen aan de PSU maar ik denk niet dat het vermogen het probleem is maar een andere instabiliteit.
Het makkelijkste is een nieuwe PSU kopen en dan te testen en terug te brengen als het niet helpt.
Ik denk dat dit mijn resterende optie is dan.

• Uszka
Hackus schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:08:
dus volgens jou is de voeding van TS van zelfde kwaliteit als Seasonic G-450.
Dat staat er niet. Heel veel scheelt het overigens ook niet. Kwalitatief iets minder maar niet zodanig dat de videokaart een probleem zou hoeven zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Randomguy369 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:06:
@daanwth het lijkt te liggen aan de PSU maar ik denk niet dat het vermogen het probleem is maar een andere instabiliteit.
Het makkelijkste is een nieuwe PSU kopen en dan te testen en terug te brengen als het niet helpt.
Ik denk dat dit mijn resterende optie is dan.
Het gaat in deze ook niet om het vermogen verschil. het lijkt of je voeding net niet dit aankan. Ik bedoel ook met 'betere voeding' dat je er wel een RX580 of GTX1060 mee kunt voeden, maar lijkt te kort te komen op Vega 56. (die vaker meer verbruikt dan opgaven) je voeding heeft 2 kanalen(12v Rails), maar 1 bos kabels. je moet de kaart aansluiten zoals ik eerder heb gepost. @daanwth Je kunt een RX580 niet vergelijken met de Vega. die jij hebt behoeft ook maar één 8-pin(6+2) @Uszka Ik weet dat het een redelijke voeding is(made by FSP) maar schijnbaar komt ie tekort met bij deze set.

• daanwth
Hackus schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:03:
[...]

Het gaat in deze ook niet om het vermogen verschil. het lijkt of je voeding net niet dit aankan. Ik bedoel ook met 'betere voeding' dat je er wel een RX580 of GTX1060 mee kunt voeden, maar lijkt te kort te komen op Vega 56. (die vaker meer verbruikt dan opgaven) je voeding heeft 2 kanalen(12v Rails), maar 1 bos kabels. je moet de kaart aansluiten zoals ik eerder heb gepost. @daanwth Je kunt een RX580 niet vergelijken met de Vega. die jij hebt behoeft ook maar één 8-pin(6+2) @Uszka Ik weet dat het een redelijke voeding is(made by FSP) maar schijnbaar komt ie tekort met bij deze set.
Ja dat had ik wel door... Ze verbruiken soms inderdaad (veel) meer dan dat er opgegeven wordt

• Uszka
Hackus schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:03:
Ik weet dat het een redelijke voeding is(made by FSP) maar schijnbaar komt ie tekort met bij deze set.
Uit mijn hoofd is Delta de OEM :+

• Randomguy369
Ik heb net een Corsair 550xm gekocht en ga daar mee testen. Morgen komt hij binnen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Randomguy369 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:39:
Ik heb net een Corsair 550xm gekocht en ga daar mee testen. Morgen komt hij binnen.
2018 versie ? die is ook prima
pricewatch: Corsair RM550x (2018)

• Randomguy369
pricewatch: Corsair CX550M
Deze heb ik besteld
Volledig modulair niet echt nodig en bronze maar gold is mij de prijs niet waard.

• Randomguy369
Net de hele pc ontkoppeld en verplaatst ivm nieuw bureau, nu start de hele pc niet meer op. (ja ik heb de PSU switch getest :) )
Het lijkt er haast op dat de voeding nu compleet dood is, de computer geeft geen enkel teken van leven. Ik ga morgen verder met testen, iemand nog snelle ideeën waarom de hele pc geen kik geeft?

Nvm was een kapotte kabel.

[Voor 5% gewijzigd door Randomguy369 op 23-11-2018 22:37]

• Uszka
Bij Alternate?
Volledig modulair niet echt nodig en bronze maar gold is mij de prijs niet waard.
Want bij de rest is die de bijna €70 niet waard. Voor die prijs is er veel beter te koop.

• Randomguy369
Uszka schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:55:
[...]

Bij Alternate?

[...]

Want bij de rest is die de bijna €70 niet waard. Voor die prijs is er veel beter te koop.
Niet bij alternate, bij MyCom omdat ik deze gemakkelijk terug kan brengen en ik acht de kans 80% dat ik deze moet terugbrengen.

• Randomguy369
Ik heb vandaag de nieuwe voeding getest en hij is tot zover niet gecrasht. Ik heb nog maar liefst 3 maanden garantie op die Antec (van de 3) dus ga kijken of ik een nieuwe (versie) kan scoren.
Ook heeft deze nieuwe corsair nogsteeds maar 1 8pin aansluiting, iemand nog een 550W+ aanbeveling met 2 (niet gesplitte) 8 pin aansluitingen liefst redelijk goedkoop (niet duurkoop).
Dus blijkt dat gelukkig ik in de goede hoek aan het zoeken was en het niet de GPU is, bedankt voor alle hulp!

• Rutger1977
Heb weleens voeding problemen gehad en de voeding open gemaakt en bekeken (zeer voorzichtig geweest uiteraard).
Ter bevestiging vond ik een opgeblazen condisator......
Heb met een soundbar hetzelfde gehad ooit, ook een kapotte condisator.
In beide gevallen (soundbar en voeding) werkte ze wel maar vielen ze uit of waren instabiel.
De soundbar had ik de condisator vervangen en werkte weer naar behoren erna en de voeding heb ik nog maar evt voor ondelen om te hersolderen....

[Voor 17% gewijzigd door Rutger1977 op 25-11-2018 22:10]

• Uszka
Randomguy369 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:50:
iemand nog een 550W+ aanbeveling met 2 (niet gesplitte) 8 pin aansluitingen liefst redelijk goedkoop
pricewatch: Cougar GX-F 550W bij Si. Twee PEG kabels met elk een 6+2 pins connector. Si levert in een paar werkdagen, althans dat was met die van mij zo.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee