Toon posts:

Low FPS in BF V met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• BM89
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-11-2018
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week het basisgamesysteem van de Desktop Best Buy Guide van november (reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018) besteld.

Nu speel ik BF V op high instellingen en krijg regelmatig een melding van low fps, soms al in het spawn menu. Ook in het gewone menu heb ik soms frame drops. Als ik een benchmark doe presteert de pc prima.
Ook is mijn Windows up to date en heb ik de nieuwste AMD drivers. En een monitor met FreeSync, dit zou in mijn voordeel moeten zijn. Hoe voelt gewoon net alsof de pc het zwaar heeft.

Mijn setup:

AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
ASRock B450M Pro4
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
BitFenix Formula Gold 450W

Windows 10 x64

Monitor: Samsung LC27FG73FQUXEN, 144 hz & FreeSync.

Met deze setup zou ik toch makkelijk op High moeten kunnen spelen?

Op de website van MSI lees je wel dat ze een voeding van 500W aanraden, zou het hieraan kunnen liggen?

Alvast bedankt.

BM89

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:07

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je future frame rendering aanstaan binnen de advanced options voor VIDEO?

als je deze uitschakelt, kakt het bij mij ook in terwijl met deze setting aan en vsync uit hij mooi rond de 60fps blijft bij mij.. Ook in je bios checken dat XMP is ingeschakeld en je ram ook op 1500mhz (DDR3000) draait.

De voeding zijn voltage is al erg laag, en of het een lekkere is weet ik niet, wrs zat hij in een kast, dat zijn vaak al niet de allerbeste... die zou ik sowieso vervangen met wat beters 550-600w

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• BM89
Future frame rendering heb ik aan staan.

Tweakers rade zelf deze voeding aan in de Desktop Best Buy Guide, dus ging ervan uit dat dit juist zou zijn. Er is vandaag een update geweest van BF V en het is nu wel beter geworden. Zal die dingen in de BIOS nog even checken!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als tweakers die aanraadt, dan is het geen verkeerde, alleen de vraag is hoeveel je systeem trekt, je kunt met een tooltje wel je spanningen meten van je voeding, waardoor je herkend of hij het zwaar te verduren krijgt of niet.. hwinfo of everest zijn wel handige tools daarvoor.. heb je je vga kaart mss in een 2e pci-E port gestoken ipv de bovenste waardoor je vga mss op lagere speeds loopt 4/8x ipv 16x, dit check je met cpu-z ook een handig tooltje :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• BM89
Precies, volgens hun was dit een energiezuinig systeem en daarom kon deze voeding erin. XMP stond op auto heb ik op XMP 2.0 gezet en geheugen op DDR3000. VGA kaart zit gewoon in de bovenste port :P
Ga het nu weer even proberen.

• BM89
@SAiN ONeZ ik heb nu hwinfo op mijn pc maar waar kan ik precies het verbruik van mijn voeding vinden?

• BM89
Als ik speel zitten mij fps tussen 120 en 80 fps, maar volgens MSI afterburner draait mijn GPU constant op 100% en CPU rond de 70%. Op high instellingen, zou deze GPU dan op 100% moeten draaien?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@BM89 je GPU moet altijd op 100% draaien tenzij je een frame limiter aangezet hebt. Als je GPU niet op 100% draait is dat vaak een teken dat je processor te zwak is en je GPU niet snel genoeg van data kan voorzien.

Maar als je framerate tussen de 80 en 120 schommelt is er toch geen probleem?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 21:01
BM89 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:08:
Als ik speel zitten mij fps tussen 120 en 80 fps, maar volgens MSI afterburner draait mijn GPU constant op 100% en CPU rond de 70%. Op high instellingen, zou deze GPU dan op 100% moeten draaien?
Lol dit is toch een prima score,GPU moet op 100% dan word ie ten volste benut Dat is dus prima.

Meer zit er met je huidige instellingen dus niet in.

[Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 23-11-2018 15:50]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-05 23:42
SAiN ONeZ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:12:
De voeding zijn voltage is al erg laag, en of het een lekkere is weet ik niet, wrs zat hij in een kast, dat zijn vaak al niet de allerbeste... die zou ik sowieso vervangen met wat beters 550-600w
Hou toch op. Een betere voeding rond die prijs vind je niet. Vervang liever de B700 in je eigen systeem!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Lieve Uszka,

Ik weet niet wat jou vandaag is overkomen, maar het was een aanname mijnerzijds netzo als die van jou, waar je uitgaat van een ondertitel die al enkele systemen oud is, ik hoop dat je avond toch nog wat wordt...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:35
SAiN ONeZ schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:22:
Lieve Uszka,

Ik weet niet wat jou vandaag is overkomen, maar het was een aanname mijnerzijds netzo als die van jou, waar je uitgaat van een ondertitel die al enkele systemen oud is, ik hoop dat je avond toch nog wat wordt...
Hij benaderd je misschien niet helemaal netjes, maar de voeding is prima en wattage gaat hij ook niet overheen komen.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Daar waren we toch al uit nadat de poster aangaf dat t een Tweakers reccomadation was, of mis ik nu iets? Iets van oude koeien enzo

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 22:50
Kort en bondig lijkt mij dat het nu opgelost is.

TS heeft tussen de 80 en 120 FPS wat gezien zijn systeem zeer acceptabel is.
Dus vraag aan TS, is het hiermee naar jouw wens ook opgelost of had je meer FPS verwacht?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee