Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies nieuwe 15" all-around laptop - (1.5/2k)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakTox
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 24-03-2020
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop dient ter vervanging van de PC in de woonkamer en zal tevens tijdens het openbaar vervoer of mogelijk op vakantie gebruikt gaan worden. Gamen (low prio), simpele foto- / videobewerking, coderen voor werk én alledaagse werkzaamheden zullen ermee verricht worden.

Wat is je budget?
Tussen de €1500 en €2000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals eerder vermeld zal de laptop onregelmatig onderweg gebruikt gaan worden. 15" vind ik hiervoor dan ook het meest praktische formaat, waarbij het gewicht voor mij geen rol speelt. Accuduur daarentegen vind ik wel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In de eerste instantie neigde ik voor een macbook pro te gaan, omdat het ontwerp van de laptop en gebruikersgemak hoog bij mij in het vaandel staan. Toch wil ik die stap als vervend windows-gebruiker (ondanks Boot Camp) liever niet maken.

De Dell XPS 15 9570 - CNX97009 is momenteel mijn eerste keuze. Zowel qua uiterlijk, de hardware, als prijs komt deze het meest bij mijn voorkeur in de buurt. Deze is via Dell (https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/cnx97009), normaal € 1.899, nu met kortingscode van 12% verkrijgbaar voor € 1.671. Graag zou ik willen weten of jullie dezelfde mening delen, en zo niet, of er betere alternatieven zijn.

PS: Ik kon de laptop, ondanks dat hij op de website staat (https://tweakers.net/pric...xps-15-9570-cnx97009.html), niet vinden via de productzoeker. De CNX97007 daarentegen was wel vindbaar.

Beste antwoord (via TweakTox op 25-11-2018 10:57)

• Athos vk
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:08
Toevallig die van mij net binnen ;) Je kunt je afvragen of je de 16gb nodig zal hebben voor wat je doet. Wat betreft accuduur doet hij het wel uiterst goed lijkt het.

Als je voornamelijk toch op windows zit, zul je bij de macbook wellicht niet zoveel baat hebben tov de prijs als je het vergelijkt met de xps. Het scherm kun je als enigzins beter ervaren, maar typisch kortere accuduur op windows door het vastzitten aan hogere resolutie (tenzij je die omlaag zet, maar dan is het natuurlijk lager dan full hd door schaling). Gewicht is verder een pluspunt van de mac en hij is ook wat compacter. Daarnaast is de ssd over het algemeen een flink stuk sneller.

Het ligt er maar aan hoeveel waarde je eraan hecht. Als je wat meer portability, extreem goede ssd performance en een enigzins beter scherm wilt is de mac de meerprijs wellicht waard. De xps is een stuk goedkoper, heeft een aardig wat betere GPU en kan nog best makkelijk geupgrade worden.

Andere alternatieven kunnen bijvoorbeeld de matebook pro zijn, de allrounders uit een iets goedkopere klasse, maar daar heb ik zo snel geen info over uit mijn hoofd. Volgens mij leveren die iig allemaal enigzins in op accuduur

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Athos vk
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:08
Toevallig die van mij net binnen ;) Je kunt je afvragen of je de 16gb nodig zal hebben voor wat je doet. Wat betreft accuduur doet hij het wel uiterst goed lijkt het.

Als je voornamelijk toch op windows zit, zul je bij de macbook wellicht niet zoveel baat hebben tov de prijs als je het vergelijkt met de xps. Het scherm kun je als enigzins beter ervaren, maar typisch kortere accuduur op windows door het vastzitten aan hogere resolutie (tenzij je die omlaag zet, maar dan is het natuurlijk lager dan full hd door schaling). Gewicht is verder een pluspunt van de mac en hij is ook wat compacter. Daarnaast is de ssd over het algemeen een flink stuk sneller.

Het ligt er maar aan hoeveel waarde je eraan hecht. Als je wat meer portability, extreem goede ssd performance en een enigzins beter scherm wilt is de mac de meerprijs wellicht waard. De xps is een stuk goedkoper, heeft een aardig wat betere GPU en kan nog best makkelijk geupgrade worden.

Andere alternatieven kunnen bijvoorbeeld de matebook pro zijn, de allrounders uit een iets goedkopere klasse, maar daar heb ik zo snel geen info over uit mijn hoofd. Volgens mij leveren die iig allemaal enigzins in op accuduur

• TweakTox
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 24-03-2020
Thnx voor je reply! Het is de Dell XPS 15 9570 - CNX97009 geworden.

Kan iemand mij vertellen wat tegenwoordig de beste manier is om je laptop op te laden en deze niet 'lui' te laten worden?

• doebbalapoent11
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23-06 21:59
TweakTox schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:05:

Kan iemand mij vertellen wat tegenwoordig de beste manier is om je laptop op te laden en deze niet 'lui' te laten worden?
Niet opladen indien onnodig, tot 90% opladen is voor de meeste accu’s beter dan tot het topje.

I7 8086k | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 11 pro

• Sn3gG3l
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-06 20:14
TweakTox schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:05:

Op mijn Dell XPS 15 heb ik ingesteld dat ie pas vanaf 50% gaat opladen, je kan ook zelf instellen tot hoever en inderdaad zoals eerder gemeld kan je beter niet naar 100% opladen.

Steam: Sneggel

• dec0de
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 08:41

dec0de

Linux equals life

doebbalapoent11 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:25:
[...]

Niet opladen indien onnodig, tot 90% opladen is voor de meeste accu’s beter dan tot het topje.
Nee, zoveel mogelijk opladen, en niet tot 100%, het is lithium, hoe verder ze leeg raken, en hoe vaker dat gebeurd, hoe sneller de batterij achteruit gaat! Eens in de maand helemaal leeg laten lopen, want er zijn onderzoeken die uitwijzen dat lithium een licht geheugen effect heeft, maar dat slaat op auto batterijen...

De nikkel cadmium tijden zijn voorbij

https://www.digitaltrends...for-your-laptops-battery/

Hier meer info

[Voor 7% gewijzigd door dec0de op 03-12-2018 22:10]

The first 90 percent of the code accounts for the first 90 percent of the development time. The remaining 10 percent of the code accounts for the other 90 percent of the development time

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True