Het lijkt er op alsof jezelf al een heel erg belangrijke stakeholder bent voor dit project en hier dus al een groot belang in hebt. Een voordeel is dat je al kennis van het systeem en de wensen van gebrukers hebt. Maar een nadeel is wel dat jij zelf (wellicht onbewust) ook meteen bevooroordeeld bent.
Als product owner ben jij nu eenmaal de persoon die de prioritering bepaald en dus wat er welke sprint wordt opgepakt. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om dit te doen als jij hier zelf ook de voor- of nadelen van zult ontvangen.
Dit hoeft geen probleem te zijn (dit is natuurlijk erg afhankelijk van de organisatie en het ontwikkelteam), maar wel een belangrijk aandachtspunt.
Anderhalve dag in de week lijkt mij overigens wel heel erg weinig als je de rol goed wilt op pakken. Dit ben je al bijna kwijt aan de standaard rituelen en heb je maar heel weinig tijd over voor de refinement van je backlog en user stories. Maar ook dit is weer afhankelijk van de organisatie, het stuk software en het ontwikkelteam.
De belangrijkste vraag is IMHO overigens of jij als PO ook daadwerkelijk het mandaad krijgt om beslissingen te nemen en knopen door te hakken. Of dat jij na iedere beslissing nog overruled kan worden door een manager die ook een mening heeft of invloed uit moet kunnen blijven oefenen.
Als dit laatste het geval is, dan ben je eigenslijk geen PO en zou het antwoord heel duidelijk "Nee" moeten zijn.