Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

IPTV box werkt niet meer na internet overstap CAT6 > Glas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik heb een glasvezelverbinding van Telfort. In de meterkast heb ik een GS748Tv4 waarop internet en TV vlan binnenkomt en dat verdeel ik door het huis. Ik heb hiervoor altijd GS108Ev3 switches gebruikt bij de TV's in huis.

Omdat ik echter ook elektra door de buis moest trekken heb ik nu een GS110TP aangesloten met aan beide kanten een SFP en glasvezel. De config heb ik hetzelfde gelaten, VLAN 4 gaat untagged naar de TV poort door op de GS110TP switch.

Dit werkte allemaal prima, totdat er vanochtend een update kwam van de IPTV box, die kan hij niet laden. Sluit ik de box aan op de aansluiting boven, waar nog UTP aan hangt, dan gaat hij wél zijn software laden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik vermoed dat als ik de box boven aansluit, hem laat updaten dat ik beneden wel weer even TV kan kijken, maar dit is geen echte oplossing voor lange termijn.

Je kan wél zien dat de box een IP adres krijgt, want als ik het VLAN blokkeer dan komt hij helemaal niet tot het punt dat wij wil gaan downloaden.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Beste antwoord (via Fairy op 23-11-2018 13:19)

Alle reacties

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Oke, net nadat ik alles dacht te hebben geprobeerd heb ik het gevonden. Op de 748 switch bij IGMP Snooping Interface Configuration stond de uplink poort de admin mode op Disable.

Hij is nu op 23% met downloaden van de software, dus het lijkt nu te werken. Wat dit nu precies doet weet ik niet exact, want ik kon namelijk wel gewoon TV kijken vóór de update.

Wie t weet, ik leer graag bij :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Mozzy
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True