Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Leestekens escapen in zoekopdracht in forum

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:45
Is het mogelijk om in het forum te zoeken op een gedeelte van een zin dat leestekens bevat?

Ik wil bijvoorbeeld de volgende string zoeken
Vakantiegeld:

Ik heb het volgende geprobeerd:
"Vakantiegeld:"
'Vakantiegeld:'
Vakantiegeld + :
Vakantiegeld AND :
Vakantiegeld\:
Vakantiegeld%3A
"Vakantiegeld\:"

Maar ik krijg alleen resultaten zonder ":" te zien.
En als ik op "Vakantiegeld: 8" zoek, dan krijg ik alleen losse "Vakantiegeld" en "8" resultaten te zien.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

Beste antwoord (via Xyphoid op 23-11-2018 16:44)

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Net als in vrijwel alle zoekmachines, worden ook hier tijdens het voorbereiden van tekst bij het indexeren de leestekens verwijderd; dus nee dat kan niet.

Verder zie ik dat ook niet gebeuren want het veroorzaakt allerlei extra complexiteit die op zijn minst resulteert in een significant grotere zoekdatabase. Maar wellicht veroorzaakt het ook nog andere problemen, die we pas tegenkomen zodra we het zouden proberen :)

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03:12

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Die leestekens zullen niet geïndexeerd worden en dus is zoeken erop ook niet mogelijk. Dus ik vrees dat 't 'm niet gaat worden. Maar voor 100% uitsluitsel wacht je 't best even op 1 van de devvers of iemand anders die er écht verstand van heeft :+

En als er dan toch devvers hier aan 't lezen zijn: bugje O-)

[Voor 21% gewijzigd door RobIII op 22-11-2018 17:15]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Net als in vrijwel alle zoekmachines, worden ook hier tijdens het voorbereiden van tekst bij het indexeren de leestekens verwijderd; dus nee dat kan niet.

Verder zie ik dat ook niet gebeuren want het veroorzaakt allerlei extra complexiteit die op zijn minst resulteert in een significant grotere zoekdatabase. Maar wellicht veroorzaakt het ook nog andere problemen, die we pas tegenkomen zodra we het zouden proberen :)

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:45
ACM schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:54:

Dank voor de info.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True