Toon posts:

Tip voor verdwenen desktop en andere problemen 1803 update

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:49
De 1803 update is inmiddels alweer oud maar ik kom toch veel mensen tegen die er problemen mee ondervinden, inclusief ondergetekende ;-).

Ik heb een mini pc die ik af en toe voor films en dergelijke gebruik maar niet al te vaak aanstaat. Nu ging deze gisteren de 1803 update installeren. Ging allemaal prima...totdat ik in ging loggen. De melding verscheen dat mijn desktop niet beschikbaar was. Even doorgeklikt en denk ga eens bij deze computer kijken via explorer, maar helaas explorer deed het niet. Deze token bestaat niet of iets dergelijks was de melding. Ook via windows toets + R en dan "control panel" oproepen gaf dezelfde melding.

PC 3x opgestart tijdens dat het Windows logo zichtbaar werd zodat ik in recovery kwam hielp ook niet. Bij de recovery kon ik verder niks omdat er geen herstelpunten aanwezig waren. Ik zou alleen Windows terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen maar dit wilde ik niet.

Verschillende keren in veilige modus laden maakte ook al niets uit.

Via de command prompt en het bestand avastcleaner de virusscanner verwijderd, maar helaas ook niet de oplossing.

Wat wel werkte bij mij is het volgende:
Open de command prompt. Ga naar de map: C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application
Open daar chrome en ga naar de volgende webpagina: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 of google op "Windows 10 update assistent".
Download de update.

Bij mij gaf ie aan dat de oktober update (1809) klaar stond en ik bezig was met 1803 was te downloaden cq installeren. De vraag of ik in plaats daarvan direct de 1809 update wilde installeren heb ik dus heel snel met ja beantwoord. De update nam een behoorlijke tijd in beslag maar daarna was alles weer als vanouds!

Via command propmpt zou je natuurlijk ook vóór de update nog belangrijke bestanden naar een usb stick of iets dergelijks kunnen kopieren.

Hoop dat het bij jullie ook helpt, ben zelf uren bezig geweest om het opgelost te krijgen en de andere tips op internet werkte bij mij allemaal niet, behalve waarschijnlijk terugzetten naar fabrieksinstellingen maar daar had ik geen zin in 8)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De 1803 update is uit maart van dit jaar. Er zullen niet heel veel mensen zijn die hem nu installeren...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee