Ik zoek een?
Ik zoek twee casefans voor in een nieuw te bouwen systeem in een Fractal Design Node 202 (pricewatch: Fractal Design Node 202).
Wat is je budget?
De fans die ik nu gebudgetteerd heb zijn €25 per stuk. Rond die prijs zou mooi zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Noctua, omdat ik daar werkelijk nog nooit wat slechts over gehoord heb.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pricewatch: Fractal Design Node 202
pricewatch: MSI B450I Gaming Plus AC
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed
pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16
pricewatch: Corsair SF450
De fans die ik nu gebudgetteerd heb zijn deze: pricewatch: Noctua NF-P12 PWM, 120mm
Het probleem is: Deze zijn eigenlijk gewoon uit de lucht gegrepen. Noctua's, 120mm, weinig geluidsproductie, zal wel goed zijn. Nu geloof ik dat het voor een dergelijke beperkte case beter is om fans te hebben die geoptimaliseerd zijn voor statische druk, maar klopt dit wel?
En als het klopt, welke fans zijn dan 'het beste'? Alleen al van Noctua is er een hele lijst aan fans die 'goed' zouden zijn. De een met een lage RPM range, de ander met een hoge range, etc., etc.. Stukken ingewikkelder dan ik in eerste instantie verwacht had in ieder geval.
Kunnen jullie hier nog wat wijsheid in verschaffen?
Ik zoek twee casefans voor in een nieuw te bouwen systeem in een Fractal Design Node 202 (pricewatch: Fractal Design Node 202).
Wat is je budget?
De fans die ik nu gebudgetteerd heb zijn €25 per stuk. Rond die prijs zou mooi zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Noctua, omdat ik daar werkelijk nog nooit wat slechts over gehoord heb.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pricewatch: Fractal Design Node 202
pricewatch: MSI B450I Gaming Plus AC
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed
pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16
pricewatch: Corsair SF450
De fans die ik nu gebudgetteerd heb zijn deze: pricewatch: Noctua NF-P12 PWM, 120mm
Het probleem is: Deze zijn eigenlijk gewoon uit de lucht gegrepen. Noctua's, 120mm, weinig geluidsproductie, zal wel goed zijn. Nu geloof ik dat het voor een dergelijke beperkte case beter is om fans te hebben die geoptimaliseerd zijn voor statische druk, maar klopt dit wel?
En als het klopt, welke fans zijn dan 'het beste'? Alleen al van Noctua is er een hele lijst aan fans die 'goed' zouden zijn. De een met een lage RPM range, de ander met een hoge range, etc., etc.. Stukken ingewikkelder dan ik in eerste instantie verwacht had in ieder geval.
Kunnen jullie hier nog wat wijsheid in verschaffen?