Toon posts:

Welke casefan werkt het 'best' in deze opstelling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-04 12:56
Ik zoek een?
Ik zoek twee casefans voor in een nieuw te bouwen systeem in een Fractal Design Node 202 (pricewatch: Fractal Design Node 202).

Wat is je budget?
De fans die ik nu gebudgetteerd heb zijn €25 per stuk. Rond die prijs zou mooi zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Noctua, omdat ik daar werkelijk nog nooit wat slechts over gehoord heb.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pricewatch: Fractal Design Node 202
pricewatch: MSI B450I Gaming Plus AC
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed
pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16
pricewatch: Corsair SF450

De fans die ik nu gebudgetteerd heb zijn deze: pricewatch: Noctua NF-P12 PWM, 120mm

Het probleem is: Deze zijn eigenlijk gewoon uit de lucht gegrepen. Noctua's, 120mm, weinig geluidsproductie, zal wel goed zijn. Nu geloof ik dat het voor een dergelijke beperkte case beter is om fans te hebben die geoptimaliseerd zijn voor statische druk, maar klopt dit wel?
En als het klopt, welke fans zijn dan 'het beste'? Alleen al van Noctua is er een hele lijst aan fans die 'goed' zouden zijn. De een met een lage RPM range, de ander met een hoge range, etc., etc.. Stukken ingewikkelder dan ik in eerste instantie verwacht had in ieder geval.

Kunnen jullie hier nog wat wijsheid in verschaffen?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Het ligt een beetje aan of je obstructive stoffilters voor die fans (of erachter, maar lijkt me niet handig) gaat zetten.
Dan heb je namelijk meer statische druk nodig om lucht dóór een stoffilter te verplaatsen en dan zijn static pressure fans als casefans wel een goed idee, zeker in zo'n megakleine case als de jouwe waar toch veel in de weg zit voor een goeie airflow.
Ikzelf heb een zeer hoge dunk van deze noctua's:
pricewatch: Noctua NF-F12 industrialPPC-2000 PWM, 120mm

Zijn ook nog zwart ;) Gaan vrij laag in RPM, ik geloof 500 of zelfs 300RPM en kunnen helemaal tot 2000RPM als het écht nodig is, maar zover zal het niet komen. Zitten nét onder de 25 euro.

[Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 22-11-2018 16:08]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee