2X op één kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Vraagje;
Ik heb een laptop en een PC via een paths heb ik beiden het zelfde MAC adres gegeven wat dus bij mijn Kabelinternetprovider vast staat ik kan met de laptop en met de PC internetten via het kabelmodem dit is Toppie.

Kan ik via een splitter op beiden computers internetten dan....
Volgens mij kan dat dan wel aangezien ze beiden het zelfde Macadres hebben en dan ook het zelfde IP adres toegewezen krijgen...

Voordat ik een splitter ga kopen graag jullie reactie's :)

Verwijderd

Dat gaat tegelijker tijd nooit lukken d8 ik..

Hoe weet dat modem volgens jou waar data naar toe moet?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36
zolang je beide PC's niet tegelijk in het netwerk hangt is er niets aan de hand.

Maar waarom niet gewoon je laptop via je PC laten routen. (voor uitleg zie search)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
nee, kan niet.

je zegt het zelf al: ze krijgen hetzelfde IP.

als je dan bijv. een site opvraagd, stuurd de site z'n info naar dat ip, maar naar welke compu gaat het dan?????

en Windows zal het niet toestaan dat er 2 DEZELFDE IP's op het netwerk zitten...

als je dit wilt, zal je toch een router oid moeten kopen...
(lees ook de FAQ, daar staat het in)

mzzl

Verwijderd

Splitters betaan (bij mijn weten) niet!
Je zal dan aan een hubje moeten, maar ook die zijn niet zo schrikbarend duur.
Maar als je dan met biede PC tegelijkertijd op het internet wilt, ga je wel een probleem krijgen met je ipadres!
Twee keer hetzelfde ipadres gaat toch echt wel een probleem worden.
Kan je oplossen door 1 PC met twee netwerkkaarten te voorzien en dan als gateway te configgen.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

ErA

Je laptot via je pc is beste manier. Zo heb ik laatst op mijn lan 8 man op 1 kabelmodem gepleurd zonder problemen. Ik werd niet eens van irc getrapt :D

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Ik werd niet eens van irc getrapt :D
goh je klinkt nog verbaast ook :P

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
|:( een hub heb ik liggen maar als ik 2 Nic's in mijn PC doe dan werkt het allemaal niet lekker errrg lange opstarttijd etc...
En internetten via ICS of wingate vind ik ook maar niets....

En Splitter bestaan echt wel gewoon zo één gebruiken die voor ISDN is....

Nou ik hoor het verder al ik ga wel elke keer ompluggen in het kabelmodem ik internet toch maar op één Computer te gelijk... |:(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je maar op één computer tegelijk zit maakt het werkelijk niet uit. Je moet alleen, wat je zelf ook al zegt, iedere keer het kabeltje ompluggen.

En de computers kunnen nooit tegelijkertijd aan staan. Dus niet alleen niet tegelijk internetten, als je ze namelijk tegelijk aan zet proberen ze allebij het IP-adres wat je van chello hebt gekregen te claimen en dat levert problemen op.
Pagina: 1