Toon posts:

Grote problemen installatie RTX2070

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:55

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe pc besteld en vandaag was de hele boel al binnen. Gaat om de volgende setup

i7-8700K
Gigabyte Z370 AORUS ultra gaming wifi
MSI RTX2070
16GB corsair kit (2x8)
Windows 10 pro

De assemblage van het geheel ging vlotjes, maar de software installatie maakt mijn hele humeur kapot. Ik krijg met geen mogelijkheid de RTX2070 geïnstalleerd Na de installatie ervan krijg ik elke keer de volgende melding te zien in apparaatbeheer
Windows has stopped this device because it has reported problems (Code 43)
Dus maar weer opnieuw begonnen met eerst een bios update (ivm vrij nieuwe kaart) en daarna Windows opnieuw geinstalleerd ZONDER netwerk zodat hij niet zelf drivers voor de kaart naar binnen trekt. Vervolgens eerst netjes alle drivers voor het moederbord geinstalleerd en uiteindelijk bleef er een PCI device openstaan in apparaatbeheer. Dat is dus de RTX2070.

De laatste versie van NVIDIA gedownload (416.94) via een andere pc en geinstalleerd. En daar gaan we weer. Een uitroepteken bij de RTX2070 en zelfde error melding. Doodmoe word ik er van.

Ik geraak een beetje uit mijn opties en begin zowat tunnelvisie te krijgen. Oftewel, ik weet het niet meer. Iemand nog enig idee?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 18:45
In andere pc proberen? Kan zijn dat ie gewoon stuk is.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gebruik je toevallig ook de ingebouwde graphics van je CPU? Zo ja, probeer deze eens uit te zetten en alleen je RTX te gebruiken. Wellicht is het een driver conflict tussen de Intel driver en die van nVidia.

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:04
Via ddu alle drivers verwijderen (in safe mode) en dan opnieuw proberen? Anders denk ik hardware fout (zien we wel vaker met rtx2080(ti's))

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 11:38
Welke voeding gebruik je?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere pc waar ik hem in kan proberen :( dit is mijn eerste zelfbouw sinds jaren.

De ingebouwde graphickaart had ik al uitgeschakeld in de bios. DDU heb ik ook geprobeerd, maar heeft geen nut. Problemen blijven.

Voeding is een be quiet Power9 700W.

• Goofy1978
Voeding is meer dan genoeg voor die kaart, als de winkel in de buurt is zou je het daar kunnen testen anders terug sturen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:16
Yzord schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:25:
Voeding is een be quiet Power9 700W.
Pure Power? System Power? Straight Power?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:01:
[...]

Pure Power? System Power? Straight Power?
Que? Gewoon een 700W voeding en voor de kaart is 550W gevraagd door de fabrikant.

Mijn oude GTX970 in het systeem geplaatst en alles draait als een tierelier. De RTX2070 geeft ook artifacts als hij een driver wilt inladen en komt dan met die error 43. Dus als test had ik hem even in mijn mac pro gehangen en dan geeft hij constant artifacts. Ik vrees dat hij DOA is.

Dus gaan we maar de RMA molen in terwijl ik nu net wilde gamen :( gedoe altijd.

Winkel in Megekko, dus ik kan er helaas niet langs. Iemand ervaring met RMA bij hun?

[Voor 6% gewijzigd door Yzord op 22-11-2018 19:03]

• Uszka
Yzord schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:02:
[...]

Que? Gewoon een 700W voeding en voor de kaart is 550W gevraagd door de fabrikant.
Er is ook nog iets als kwaliteit en spanningsstabiliteit. Een Pure Power 9 bijvoorbeeld, in een systeem van €1500 is een erg slechte keuze. De andere 2 iets minder erg maar alsnog niet best.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yzord schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:02:
[...]

Winkel in Megekko, dus ik kan er helaas niet langs. Iemand ervaring met RMA bij hun?
Tja, RMA is een optie maar aangezien het een web-bestelling was, kan je toch ook de GPU onder WKOA terugsturen want "doet niet wat de verwachting was"?

Megekko is over het algemeen niet lastig maar dan moet je geen RMA maar een DOA melden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Von Henkel
Bij Megekko heb je 30 dagen bedenktijd, terugsturen gewoon.
Heb ik 2 maanden geleden gedaan met een videokaart die vreemde geluiden maakte als ik een game opstart.
Binnen 14 dagen stond het geld weer op mijn rekening

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb al een retourverzoek ingediend en daarin vermeld dat hij DOA is. We wachten af.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Retourlabel gekregen van Megekko en opgestuurd. Tot nu toe vlotjes.

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-04 13:34
Wil je snel weer kunnen gamen: Bestel een nieuwe en vraag je geld terug van de kapotte..

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Inmiddels van Megekko te hoor gekregen dat ze mijn kaart als een 30 dagen retour af gaan handelen en dat ik een andere kaart alvast kon aanschaffen. Wel tegen betaling uiteraard. Ben heel erg tevreden over hun retour afhandeling want was bang dat ik vandaag geen retourlabel zou krijgen ivm drukte Black Friday. Maar vanmorgen had ik hem al. Top bedrijf.

Dus het is een Gigabyte RTX2070 Gaming OC geworden daar ik ook een Gigabyte gaming moederbord heb. Lekker knus saampjes :P

[Voor 22% gewijzigd door Yzord op 23-11-2018 17:37]

• Uszka
Welke voeding heb je nou precies?

• rosce
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 16:07
Als je kijkt naar reviews op bijvoorbeeld Amazon en Newegg kom je wel erg veel meldingen tegen van dead on arrivals en kapot gaan van de kaarten uit de RTX reeks na een aantal weken. Benieuwd hoe de ervaringen in Nederland gaan zijn de komende weken.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb nu de Gigabyte binnen en die deed het flawless na plaatsing in pc. Nu inderdaad hopen dat hij niet kapot gaat, maar goed, heb 4 jaar garantie, dus ze zullen wel vertrouwen erin hebben haha

[Voor 13% gewijzigd door Yzord op 24-11-2018 21:03]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Te vroeg gejubeld :( deze kaart installeert zich wel, maar zodra ik BFV opstart krijg ik artifacts en slaat mijn pc op slot. Kan me niet voorstellen dat deze kaart ook kapot is. Iets is er aan de hand, maar zou niet weten wat. Toch de voeding? Ik krijg ook de volgende melding in mijn event viewer
The NVIDIA LocalSystem Container service terminated with the following error:
A generic command executable returned a result that indicates failure.
The NVIDIA LocalSystem Container service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 6000 milliseconds: Restart the service.
Iemand?

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 20:01
Zou kunnen dat ook deze stuk is natuurlijk "a result that indicates failure."

Kun je de kaart niet inbouwen bij een vriend/buurman/vage bekende om te zien of je daar dezelfde problemen hebt?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik kom net van medetweaker @Sdu7cb af. Omdat er in dit topic geopperd werd dat mijn voeding niet optimaal was ben ik zo laat op de avond nog op zoek gegaan naar een goede voeding. Sdu7cb had nog een 850, 2x1000 en een 1200W liggen van Corsair. En ook gevraagd of ik mijn pc mee mocht nemen. En dat mocht :)

Eenmaal daar hebben we eerst de 860W erin gehangen. De pc startte normaal op en warempel kon ik BFV opstarten. Dus een warstory ingeladen en toen draaide hij een filmpje af op 30fps, maar na een minuut was het foute boel wanneer de game ingeladen moest worden. Over het hele scherm artifacts en de pc sloeg vast. Daar stond Sdu7cb ook even van te kijken want dat had hij nog nooit zo gezien (ik dus al twee keer dankzij de vorige kaart).

Verschillende methodes geprobeerd met de 850W, maar niks hielp. En het was ook niet zo dat die nu zoveel power moest leveren want de fan in de voeding draaide niet eens. Dus toen zei hij dat hij nog een 1200W had liggen. Die er maar aangehangen en meteen ook Kombuster geinstalleerd om de kaart te testen. Maar dat ging al fout na 2 seconden. GPU was maar 58 graden, maar de hele pc sloeg vast.

Toen kwam hij op een idee om er een test OS op een andere ssd er aan te hangen, de kaart te installeren en dan furmark te gebruiken, maar over het hele scherm weer artifacts en pc sloeg weer vast. Conclusie is dat de kaart gewoon kapot is.

Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat moederbord, geheugen of iets dergelijks de boel verneukt, maar heb nu de oude GTX9070 erin gezet en alles loopt als een tiet. Net een benchmark gedaan met Furmark en terwijl ik dit typ loopt het nog steeds.

Ik kan niet anders concluderen dan dat deze kaart ook kapot is en dat is wat Sdu7cb ook zei. Zodra het geheugen van deze kaart(en) wordt aangesproken is het over en uit. En ik weet het, kans van 1 op 2miljard (?) dat je twee defecte kaarten krijgt? Maar wat moet ik anders? Ik ben echt geen n00b op dit gebied en heb nog nooit in mijn leven een defecte GPU gehad, laat staan vers uit de doos.

Ik ben er echt goed ziek van. Wil al zo lang GFV spelen, maar tis me niet gegund. Ja op de GTX9070 gaat het wel, maar om het draaiend te krijgen moet ik zo met de settings spelen wat mijn pc onwaardig is. Die moet op 4K Ultra het spel kunnen spelen met een RTX2070.

Dus ik zal helaas weer een retouraanvraag moeten doen en maar weer wachten op het geld. Dat is nu in totaal 1100 euro ;( terugsturen kost me ook elke keer geld. Ben zo in staat om de hele boel terug te sturen en het gamen maar vaarwel te zeggen. Gelukkig kent Sdu7cb iemand bij Megekko, dus hij kan mijn verhaal in ieder geval bevestigen. Het is niet anders dan kaart eruit, kaart erin en driver installeren. Is het dan het moederbord, of het geheugen...ik weet het niet meer. Met de GTX9070 heb ik een ramstabiele pc.

PFFFFF :(

Hieronder de screen van 10minuten Furmark met mijn GTX9070, niks aant handje met systeem

Foutcodes in event viewer
The description for Event ID 13 from source nvlddmkm cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event:

\Device\UVMLiteProcess2
Graphics SM Global Exception on (GPC 2, TPC 2, SM 1): Multiple Warp Errors
The description for Event ID 13 from source nvlddmkm cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

\Device\UVMLiteProcess2
Graphics Exception: ESR 0x515730=0x1a0009 0x515734=0x4 0x515728=0x7c12b72 0x51572c=0x174

\Device\UVMLiteProcess2
Graphics SM Warp Exception on (GPC 2, TPC 2, SM 0): Illegal Instruction Encoding

\Device\Video3
Graphics Exception: ESR 0x405840=0x82040202
En ik kan er zo nog wel tientallen verschillende error codes plakken hier, maar pff, ben er klaar mee.

[Voor 29% gewijzigd door Yzord op 25-11-2018 19:30]

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 21:11
Balen zeg ;( Zoals @rosce al schreef lijkt het er helaas op dat de nieuwe RTX kaarten veel problemen hebben, ongeacht de fabrikant. Zie bijv. de reviews op de MSI 2070: https://www.newegg.com/Pr...ckTab=true#scrollFullInfo

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 ELITE | Ballistix Elite 4x8GB @3600Mhz CL16 | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | AMD Radeon 6800 XT Midnight Black | LG UltraGear 34GN850 | Pixel 3A

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Damn dat had ik nog niet eens gelezen. Wat een bummer. Dan maar die 1100 euro zo snel mogelijk terug en ergens een 1080Ti zien te scoren ofzo. blergh

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij maakt Nvidia er een mooi potje van, te dure, niet naar verwachting prestaties, defecte kaarten afleveren. Blijkbaar is het niet alleen de 2080 die problemen geeft, zie ook dit nieuws artikel : nieuws: Nvidia erkent dat RTX 2080 Ti FE-videokaart problemen kan veroorzaken
Yzord schreef op zondag 25 november 2018 @ 02:25:
Damn dat had ik nog niet eens gelezen. Wat een bummer. Dan maar die 1100 euro zo snel mogelijk terug en ergens een 1080Ti zien te scoren ofzo. blergh
Daar zou ik dan ook niet te lang mee wachten, deze kaarten zijn al schaarser aan het worden en de prijzen stijgen. :/

[Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 25-11-2018 02:28]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik denk dat ik maar moet gaan slapen. Er komt geen zinnig iets meer uit me lol. Zelfs twee topics op Geforce forum gemaakt en dus betrapt op spamming terwijl ik me dat ff niet bewust was (maar uiteraard wel weet).

Bedankt allen voor het medeleven. Retouraanvraag bij Megekko weer gemaakt helaas. Ik wacht maar weer af.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06 16:15

Trygve

Redacteur
Balen dit zeg. Heb je de bios van je moederbord al naar de nieuwste versie bijgewerkt? Zie niks over compatibility in de changelog staan, maar is het proberen wel waard.

[Voor 7% gewijzigd door Trygve op 25-11-2018 10:44]

• Goofy1978
Das dubbel pech ik heb een msi 2080 ventus die het gelukkig nog doet.
De problemen waren vooral met de 2080ti FE volgens de nvidea forums.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
r100 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:43:
Balen dit zeg. Heb je de bios van je moederbord al naar de nieuwste versie bijgewerkt? Zie niks over compatibility in de changelog staan, maar is het proberen wel waard.
Ja die had ik al met de problemen met de MSI al geupdate naar de laatste versie. Op Geforce forum werd me ook verteld dat de kaart kapot is nadat ik een uitgebreide report van alles daar had neergezet.

Ik hoop maar dat megekko met me mee wilt denken over een oplossing. Heb nu 1100 euro uitgegeven en ik heb nog geen kaart. Beetje vervelend voelt dat.

• Von Henkel
Het beste op dit moment is die RTX niet meer aan te schaffen ( of je hebt nog een reserve kaart)
Zie het meer als een Beta kaart wat je kunt testen, je kunt geluk hebben, of ….

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Von Henkel schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:55:
Het beste op dit moment is die RTX niet meer aan te schaffen ( of je hebt nog een reserve kaart)
Zie het meer als een Beta kaart wat je kunt testen, je kunt geluk hebben, of ….
Ja maar wat valt dan nog aan te schaffen? Ik ben hoog gecharmeerd van ray tracing in BFV (alleen mogen aanschouwen op Youtube helaas). De 1080 Ti's zijn er amper en voelt toch wat outdated. Zijn er AMD's die in de buurt komen?

Ik heb in mijn iMac Pro een Vega 64 zitten en daar ben ik ook niet zo kapot van.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hier nog even een filmpje voor degene die van mijn sores wilt genieten :P

YouTube: Gigabyte RTX2070 Gaming OC DOA out of the box

• Deathchant
  • Laatst online: 05-06 19:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Poeh je hebt wel veel pech. Ik weet als geen ander hoe het voelt om een 2e, 3e en zelfs 4e premium product te moeten terugsturen (bij mij was het de Dell U2713H monitor destijds). Ik vind het echt vervelend voor je.

Je zou al bijna denken dat het geen exemplarisch verschil meer is, 2x iets fout lijkt gewoon (bijna) een patroon.
Tja...wat kan ik zeggen...ik heb zojuist een offerte laten omzetten naar een order voor een complete PC in onderdelen behalve de videokaart. Ik heb een GTX970 en core i7 2600K en BF5 draai ik nu op alles low, 2560x1440 met 70-80fps en het ziet er nog enigszins acceptabel uit. Leuk vind ik het niet, maar ik heb me toch bedacht om geen RTX-kaart aan te schaffen voorlopig, totdat deze ellende (wat het dan uiteindelijk ook blijkt te zijn) voorbij is. De kaarten zijn nu al zo'n anderhalve maand uit en ik zie weinig progressie in waarom er zoveel RTX kaarten dit soort artefacts schijnen te vertonen. De ene reviewer zegt dat het een structureel issue is, de ander zegt dat het procentueel gezien niet meer uitvallen vertoont dan andere kaarten...1 ding is zeker: ik vind deze onzekerheid uitermate onprettig, en ondanks ik sta te popelen op een nieuwe kaart, laat ik het verlopig even voor wat het is.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ja en toch sta ik te "trappelen" om een derde RTX aan te schaffen. Drie keer is scheepsrecht toch? Maar eerlijk is eerlijk, ik ben ook zeer huiverig nu. Ik heb een optie open om een 1080Ti op te halen ergens, maar ik twijfel enorm want eigenlijk voelt hij wat outdated en support het niet de DXR ray tracing en DLSS. Nu weet ik ook dat DXR een moment is in BFV waar je dan aan vergaapt, maar uiteindelijk speel je toch op snelheid je multiplayer games en heb je niet eens de tijd om je te vergapen aan dat moois.

Maar toch voelt het niet lekker om een 1080Ti te kopen. Kijk dit filmpje maar eens en dan ben ik zwaar onder de indruk van DXR

YouTube: Battlefield V - Official GeForce RTX Real-Time Ray Tracing Tech Demo...

Afijn, Megekko werkt in ieder geval goed met me mee. Ben echt tevreden over hun afhandeling. Misschien toch maar een derde kaart aanschaffen. Moet toch nondeju een keer meezitten?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Yzord Vervelend om het zacht uit te drukken !

technical support van oa MSI en Gigabyte zijn er maar druk mee. Ik had eerst deze in gedachte pricewatch: EVGA GeForce RTX 2070 XC maar Jr. wou een 2080 tov nu 1080
ik wacht het hele verhaal even af. ook EVGA zie je dat er binnen enkele dagen een dode kaart verschijnt.
Probleem sowieso bij deze 3 merken.

edit: pricewatch: EVGA GeForce RTX 2070 XC Ultra hier nog geen klachten bij gezien. mocht je toch een RTX2070 willen

[Voor 19% gewijzigd door Hackus op 26-11-2018 15:22]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Yzord Ik heb het filmpje gezien en ik vind het zelf ook erg mooi, dus ik deel vele meningen niet over raytracing-schmaytracing; het ziet er gewoon mooi uit en het mag wat mij betreft verder geoptimaliseerd worden.
Waar ik wél vraagtekens bij stelde, inmiddels beantwoord, is of het voor mij ten koste mag gaan van de fps, en ik vind het in ieder geval het niet waard. Ja, het ziet er echt super uit en ik zou het het liefst willen hebben, maar nee, ik ga geen 800+ euro uitgeven voor een visuele kwijl-feature die (zeker bij een RTX2070) zorgt voor enorme performance inzakking, zeker niet als het bijkomend issue is dat je gewoon niet zeker bent of je een kaart met/zonder artefact-issues krijgt omdat het hele probleem nog niet gevonden lijkt te zijn.
Maar ja, dit is puur een persoonlijke keuze; ik game op 2560x1440 en ik ga geen kaart kopen speciaal voor raytracing om vervolgens naar de niet-native resolutie terug te moeten schalen naar "slechts" 60fps bij wijze van. Iemand anders denkt er wellicht anders over en wilt dan juist wél dat mooie raytracing hebben en neemt dan de fps en de resolutie-drop voor lief.

Ik juich het toe, maar voor mij staat het nog teveel in de kinderschoenen wat performance betreft, en dat is niet erg, zo gaat het met veel nieuwe ontwikkelingen (ja ja, ik weet dat raytracing al sinds de jaren 70 bestaat): perfectioneren heeft gewoon tijd nodig.

Ik ben ook van de mooie graphics, maar het is inderdaad wel een beetje zoals je zegt: als je in-game bent op multiplayer, dan gaan dingen zo snel....echt concentreren op al dat moois heb je dan te weinig tijd voor. Veel "puristen" claimen dat ze door de reflecties sneller iemand kunnen zien om voor zichzelf te rechtvaardigen dat het wel degelijk een praktisch functionele bruikbaarheid heeft in snelle fps shooting...Dat mag ;) Ik ben als pervent BF-speler in ieder geval nog niet van overtuigd van de raytracing-toevoeging in visuele, praktische bruikbaarheid in multiplayer.

Als het hele gebeuren bij nvidia op dezelfde manier verliep zoals normaliter het geval was, namelijk dat de nieuwe xx70-kaarten de oude generatie xx80(ti) zouden vervangen en nieuwe generatie xx60 kaarten de vorige xx70 kaarten vervingen, dan zou ik de RTX serie sowieso overgeslagen hebben en een "oude" GTX1080Ti gekocht hebben.
Als deze kaarten gewoon normaal zouden functioneren, zou ik nu dus een RTX2070 kopen als opvolger van mijn GTX970, puur omdat een GTX1080Ti absurd duur geworden is de afgelopen tijd, en ik wil zeker geen blower-style of reference kaart hebben, maar een met stevig goeie koeling zoals een strix of een EVGA (dus dan kom je op de 550-600 euro uit). Maar omdat deze perikelen nog spelen, voelt het voor mij als dubbele waarschuwing om het toch maar niet te doen. Dus ik moet gewoon even volhouden en mijn oude GTX970 nog even aanhouden. Met de bestelde i7 9700K moet ik in ieder geval de boel op medium kunnen zetten om dezelfde 70-80fps te kunnen hebben. Is toch alweer een trapje hoger ;)

Maar ik snap zondermeer je "3e keer is nondeju scheepsrecht" ;) Ik duim echt met je mee dat je nu wél een goeie kaart krijgt; iedereen bepaalt natuurlijk voor zichzelf de "genoeg is genoeg"-grens ;)
Hackus schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:19:
edit: pricewatch: EVGA GeForce RTX 2070 XC Ultra hier nog geen klachten bij gezien. mocht je toch een RTX2070 willen
660 euro...Op de eu.evga.com website krijg je de RTX2070 FTW3 voor 619 euro (dat heet: als ie beschikbaar is), dus 660 euro voelt dan een beetje als een ripoff. Maar het is wel goed om te weten dat deze minder/geen klachten heeft.
Maar ja hoe weet je zeker dat deze geen klachten geeft? Dat is nou net een beetje mijn probleem: ik weet het niet en ik voel hierbij zelf ook de onzekerheid of het nou wel of niet klopt....En totdat er iets bekend is van het issue (of het nou hynix vs samsung geheugen het issue is, of de vrm's te dicht bij de geheugenmodules gesoldeerd, of printplaatfouten of wellicht GPU-architectuurfouten) ben ik te huiverig om tot aanschaf over te gaan. Ik hou het wel goed in de gaten natuurlijk.

[speculatiemodus] Misschien krijgen ze het wel helemaal niet onder controle en besluiten ze om weer GTX1080ti chips te gaan produceren tegen een wat betaalbaardere prijs ;) Waarom ook niet, ze krijgen a) geen concurrentie van AMD en b) zouden ze erg goed scoren om de RTX-fuckups en GTX-shortages/uitfasering te mitigeren, bij mij althans wel ;) [/speculatiemodus]

[Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 26-11-2018 15:34]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Deathchant Ik volg al even de EVGA, omdat we er zelf één wouden kopen zoals ik aangaf.
zag net in wenslijst de 2e genoemde met (nog) geen problemen gemeld (zover ik kon vinden). zoals ik aangaf wil Jr. een 2080 ipv nu 1080. maar het staat ff in de vriezer ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja, ik denk dat het sowieso verstandig is om in ieder geval gamersnexus in de gaten te houden. Ik vind dat die gasten wel e.e.a. goed doorgronden; ook zij hadden kaarten ertussen van evga en gigabyte die het begeven hadden.

Soms krijg ik een beetje het gevoel alsof dit nou eenmaal het tijdperk is waar we in leven; waar vroeger alles gemaakt werd om 20 jaar mee te gaan en mensen dus ook 20 jaar met een lelijk bruin lederen/eikenhouten bankstel deden, is de tendens nu dat je elke 2 jaar een nieuwe telefoon "nodig" hebt, elke 5 jaar een nieuwe TV and so on met andere gadgets.
Ik merk het ook in werksferen: alles moet z.s.m. live gaan, al is het maar voor 70%; de rest wordt dan wel in latere fases gefixed (of niet :P), maar intussen wel de prijs vragen a lá dat bruinlederen, eikenhouten bankstel...
Apple's prijzen zijn absurd geworden. Die waren al pittig, maar nu al helemaal. Intel volgt, nvidia doet hetzelfde, Huawei ook...Iedereen doet eraan mee en er verandert niks aan de kwaliteit (lees: qua duurzaamheid en stabiliteit) van de producten.

Je kunt het of kopen en maar accepteren en workarounds vinden totdat je wél een goed exemplaar hebt, of je kunt het niet kopen en elke keer een "oude" generatie die zichzelf bewezen heeft kopen en dát gewoon accepteren.
Maar goed, ik wil het topic niet veranderen in een filosofische discussie omtrent dit alles, maar het is wel iets dat me aan het denken zet en hoe ik hier het beste mijn weg ik kan vinden, dus op zich heeft het een positieve invloed: je leert dingen af te wegen, keuzes te maken en vervolgens ook e.e.a. te accepteren dat het is zoals het is ;) Hoezo EVGA FTW, mindfulness FTW ;)

[Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 26-11-2018 15:43]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
YouTube: RTX 2080 Ti Failure Analysis: Artifacting, Thermals, Black Screens, ...

Volgens Gamersnexus is het "vrij duidelijk". Het is niet het geheugen, drivers, firmware of overheating van GPU of geheugen. Het is zeer waarschijnlijk een ontwerpfout. Wat dan nog grappiger is aan het hele verhaal is dat ze allemaal een QC Passed sticker hebben, terwijl Nvidia roept dat de kaarten testescapes zijn |:(

Afijn, Megekko heeft bevestigd dat ik mijn geld van de eerste kaart binnen 5 dagen weer terug krijg. Ze ondervonden zelfde probleem als wat ik had beschreven. Top service en snelheid. Dat is wel een review waard toch :)

• CHBF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
Yzord, Megekko is dat verplicht, ze verdienen geen lof omdat ze dat doen. Echter is zo'n review wel nuttig voor ons allemaal omdat mensen dan weten welke winkel wel en welke niet betrouwbaar is.
Mogelijk maar als je ziet hoeveel mensen een tweede of derde kaart moeten aanvragen na een defect dan is het niet enkel pech maar dan is het statistisch gezien zeer waarschijnlijk dat een flink percentage kaarten niet goed werkt. Zie bijvoorbeeld ook HardOCP Kyle Bennet die nu de derde poging heeft gewaagd met zijn 2080(Ti).
Ik denk dat Dune hier dezelfde redenering heeft.
_Dune_ schreef op zondag 25 november 2018 @ 02:26:
Volgens mij maakt Nvidia er een mooi potje van, te dure, niet naar verwachting prestaties, defecte kaarten afleveren. Blijkbaar is het niet alleen de 2080 die problemen geeft, zie ook dit nieuws artikel : nieuws: Nvidia erkent dat RTX 2080 Ti FE-videokaart problemen kan veroorzaken

[...]

Daar zou ik dan ook niet te lang mee wachten, deze kaarten zijn al schaarser aan het worden en de prijzen stijgen. :/
Mijn advies zou zijn om de kat uit de bomen te kijken en pas te bestellen wanneer de problemen zijn opgelost.

offtopic:
Goede handtekening, Dune. d:)b
Al die mensen die denken dat RAID (en dan heb ik het niet over RAID-0) een backup is...

[Voor 47% gewijzigd door CHBF op 26-11-2018 17:44]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
CHBF schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:38:
Yzord, Megekko is dat verplicht, ze verdienen geen lof omdat ze dat doen. Echter is zo'n review wel nuttig voor ons allemaal omdat mensen dan weten welke winkel wel en welke niet betrouwbaar is.

Mijn advies zou zijn om de kat uit de bomen te kijken en pas te bestellen wanneer de problemen zijn opgelost.
Megekko is dat wel verplicht maar mogen er hun eigen snelheid aan geven. Dit alles is in een tijdspanne van Black Friday/Weekend en CyberMonday gebeurd en al mijn twee kaarten zijn al in volle afhandeling. Ik vind dat netjes. Ze hebben schijnbaar toch medelijden met me om me een beetje voorrang te geven :)

En de kat uit de boom kijken is natuurlijk een optie, maar dat betekent dat ik in BFV maar een middelmatige speler wordt/ben. Met mijn huidige kaart vind ik het niet leuk om uren te gamen omdat ik gewoon tegen capaciteitsproblemen aanloop. En ik had nu juist deze gamepc aangeschaft om weer eens lekker te kunnen gamen.

[Voor 6% gewijzigd door Yzord op 26-11-2018 17:56]

• Uszka
Dat is de minst slechte van de 3 maar een logische keuze vind ik het niet in een redelijk high-end gamebak.

• CHBF
Yzord schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:56:
[...]

Megekko is dat wel verplicht maar mogen er hun eigen snelheid aan geven. Dit alles is in een tijdspanne van Black Friday/Weekend en CyberMonday gebeurd en al mijn twee kaarten zijn al in volle afhandeling. Ik vind dat netjes. Ze hebben schijnbaar toch medelijden met me om me een beetje voorrang te geven :)
Fair enough maar dat is natuurlijk een kwestie van klanten tevreden stellen zodat ze terugkomen, gewoon een verstandige manier van zaken doen. Maar zoals gezegd, vermeld het vooral want op die manier weten we welke winkels we moeten mijden en bij welke winkels we veilig kunnen kopen. ;)
En de kat uit de boom kijken is natuurlijk een optie, maar dat betekent dat ik in BFV maar een middelmatige speler wordt/ben.
:)
Ik weet niet of dat het zo werkt maar het is natuurlijk handig als je de kaarten (maps) kan leren wanneer de rest het nog aan het leren is. Naar het schijnt (Sterling) is de gameplay exact hetzelfde als bij BF1. Ik ben zelf niet comfortabel met het terug moeten sturen en zo maar als het voor jou geen bezwaar is, des te beter voor jou.
Betaalt Megekko de pakket/postkosten (het moet ook nog netjes verpakt worden) of zijn die voor jouw rekening? Verstuur jij het aangetekend?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
CHBF in "Grote problemen installatie RTX2070":
Betaalt Megekko de postkosten of zijn die voor jouw rekening? Verstuur jij het aangetekend?
Ze betalen me 5.95 euro per kaart terug, maar ik verstuur ze aangetekend met PostNL. Die paar euro kan er ook nog wel bovenop lol.
Uszka schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:06:
[...]

Dat is de minst slechte van de 3 maar een logische keuze vind ik het niet in een redelijk high-end gamebak.
Ja, ik was er al jaren uit met het bouwen van een eigen pc. Dacht dat het wel ok was.

• CHBF
Yzord schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:11:
[...]

Ze betalen me 5.95 euro per kaart terug, maar ik verstuur ze aangetekend met PostNL. Die paar euro kan er ook nog wel bovenop lol.
Ik heb geen idee hoeveel het precies kost. Verpakken zij het ook voor jou? Ik heb nog nooit zoiets verzonden. Ja, een paar € maakt het verschil niet wanneer je €500-600 betaalt.

[Voor 8% gewijzigd door CHBF op 26-11-2018 18:12]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
CHBF schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:12:
[...]

Ik heb geen idee hoeveel het precies kost. Verpakken zij het ook voor jou? Ik heb nog nooit zoiets verzonden. Ja, een paar € maakt het verschil niet wanneer je €500-600 betaalt.
Die snap ik niet. Wat bedoel je met verpakken zij het ook voor jou? Ik stuur de boel terug in de doos welke hun mij gestuurd hebben.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Yzord Retour door defect of Koa mag de verkoper niet in rekening brengen. je kunt gewoon dit systeem volgen en de kosten zijn voor de verkoper.
Kies jij als koper voor een andere verzendwijze, kan het zijn dat je deze extra kosten zelf moet betalen.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:18:
@Yzord Retour door defect of Koa mag de verkoper niet in rekening brengen. je kunt gewoon dit systeem volgen en de kosten zijn voor de verkoper.
Kies jij als koper voor een andere verzendwijze, kan het zijn dat je deze extra kosten zelf moet betalen.
Klopt, hun adviseren DHL4you, en ik PostNL haha. Kosten zijn voor mij idd.

• CHBF
Dan zou ik toch ook hun systeem volgen want als het mis gaat dan is dat voor rekening van de winkel (immers is het de winkel die voor deze verzendmethode kiest en deze in 'oplegt' aan de klant waarmee de winkel verantwoordelijk is) zolang jij er maar voor zorgt dat je een bewijs van inlevering van het pakket bij die postdienst (DHL) hebt. Waar ik nog benieuwd naar ben (@Hackus is of dat ze het verpakken dan ook moeten vergoeden. Ik heb zelf bijvoorbeeld geen lege doos en tape klaar liggen. Als die doos het bij uitpakken heeft overleefd en ik heb die niet weggegooid (geen oneindige ruimte om dat op te stapelen) dan is het probleem doos opgelost maar dan ga je altijd nog tape moeten kopen of het door de postdienst moeten laten verpakken. Een klein praktisch probleempje, niets echt een big deal maar ik wil graag weten hoe dat precies werkt.

[Voor 8% gewijzigd door CHBF op 26-11-2018 18:31]

• Goofy1978
Ik zou het niet opgeven hoor er zal toch wel een keer een goede tussen zitten.
Evga heeft erg goede garantie schijnt das toch wel handig bij rtx kaarten lol

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik bewaar altijd dozen. de tape kun je doorsnijden en de doos opvouwen, altijd handig. heb ook zo'n tape roller(of hoe dat ding heet) gehaald met paar rollen tape bij Action. (nog geen €10,-)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
CHBF schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:30:
Dan zou ik toch ook hun systeem volgen want als het mis gaat dan is dat voor rekening van de winkel (immers is het de winkel die voor deze verzendmethode kiest en deze in 'oplegt' aan de klant waarmee de winkel verantwoordelijk is) zolang jij er maar voor zorgt dat je een bewijs van inlevering van het pakket bij die postdienst (DHL) hebt.
Vergoeding en verzending:
Wij vergoeden voor een retourzending maximaal €5,75. Voor dit bedrag is het mogelijk het pakket via DHL aan ons retour te sturen. Meer informatie vind je op: https://my.dhlparcel.nl/#/shipment/new/receiver. Het staat je uiteraard vrij om gebruik te maken van een vervoerder naar eigen keuze maar eventuele extra kosten zijn voor eigen rekening.
Niks aant handje dus ;)
Goofy1978 schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:31:
Ik zou het niet opgeven hoor er zal toch wel een keer een goede tussen zitten.
Evga heeft erg goede garantie schijnt das toch wel handig bij rtx kaarten lol
Daarom nam ik de Gigabyte. Die heeft 4 jaar garantie, dus ik dacht "die geloven erin" haha.

[Voor 17% gewijzigd door Yzord op 26-11-2018 18:42]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:55
Wat een pech zeg... ik heb onlangs 2x https://www.megekko.nl/pr...rce-RTX-2070-WINDFORCE-8G in PC's geinstalleerd die beiden als zonnetjes draaien. Misschien de moeite waard om te kijken naar dit exemplaar?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Junia schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:44:
Wat een pech zeg... ik heb onlangs 2x https://www.megekko.nl/pr...rce-RTX-2070-WINDFORCE-8G in PC's geinstalleerd die beiden als zonnetjes draaien. Misschien de moeite waard om te kijken naar dit exemplaar?
2x? De RTX2070 ondersteunt geen SLI/NVlink....

• Junia
Deathchant schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:25:
[...]

2x? De RTX2070 ondersteunt geen SLI/NVlink....
In 2 verschillende PC's :)
Edit: Ik herinner me dat 1 van de computers wel een BIOS update moest ondergaan voordat de PC überhaupt naar Windows wilde booten, dit kwam pas nadat de GPU geplaatst was. Ik las echter in TS dat je al je bios had geupdate.

[Voor 35% gewijzigd door Junia op 26-11-2018 19:32]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Junia schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:31:
[...]
Ik las echter in TS dat je al je bios had geupdate.
Ja, laatste bios firmware staat er op. Van 30 oktober. Deed ook niks.

Ik heb trouwens de knoop doorgehakt. Het wordt een MSI Geforce 1080ti gaming X 11G. Dan maar geen DXR & DLSS. Ik ga mijzelf niet weer in de stress gooien. Geforce forum staat vol met DOA's, artifacts en teleurgestelde gebruikers.

Moet alleen helaas nog een halve dag wachten haha.

[Voor 37% gewijzigd door Yzord op 26-11-2018 20:05]

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Junia schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:44:
De gigabyte kaarten hebben fanproblemen :(

http://forum.gigabyte.us/thread/5624/rtx-2080-oc-fans-issue

Btw, heb je de gpu bios geüpdatet?

[Voor 3% gewijzigd door Yordi- op 26-11-2018 21:35]

• Junia
Yordi- schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:34:
[...]

De gigabyte kaarten hebben fanproblemen :(

http://forum.gigabyte.us/thread/5624/rtx-2080-oc-fans-issue

Btw, heb je de gpu bios geüpdatet?
(nog) niks van gemerkt, zal het eens nader gaan bekijken als ik weer bij degenen ben waarvoor ik de PC's in elkaar heb gezet. De BIOS update was nodig voor een wat ouder moederbordje (pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H), anders wilde deze niet meer voorbij zijn post komen, was schijnbaar een bekend probleem van het mobo.

[Voor 9% gewijzigd door Junia op 26-11-2018 21:56]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Zo, de 1080Ti zit er in en heb gelijk een Seasonic Prime Titanium 750W gekregen.

Ik koop wel weer een RTX als alle problemen de deur uit zijn. Maar als ik zie dat het aandeel Nvidia van 298 naar 144 dollar is gezakt vrees ik dat er veel meer aan de hand is.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 17:27
Hopelijk werkt deze kaart wél :)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Kaart werkt perfect. Klein beetje coil whine, maar dat hoor ik amper.

• stormseeker9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-04-2020
Heb zelf een MSI RTX 2070 Armor en die gaf vanochtend de geest. Gisteravond nog heerlijk kunnen gamen, ik zet hem uit - vanochtend alles boot, maar krijg gewoon een black screen. Soms ziet het er uit alsof die een signaal wil sturen (scherm switched tussen HDMI/DVI poort) maar krijg niks te zien.

Dan maar RMA aanvragen via Megekko en een nieuwe kopen...

Iemand anders dit probleem ook gehad?

*mod: heb dit topic gebruikt ipv nieuwe thread, dacht overzichtelijker*

[Voor 8% gewijzigd door stormseeker9 op 15-12-2018 13:34]

B450 Gaming pro Carbon ac, Ryzen 2700X, RTX2070 8GB DDR6, 16GB DDR4 @3466mhz, Evo 860, Kraken X52, Meshify C white

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
stormseeker9 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:30:

Iemand anders dit probleem ook gehad?
Het Geforce forum staat vol met dit probleem. Gewoon weken goed werken en dan boem, alles weg.

• stormseeker9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-04-2020
@Yzord op een van de chokes is de thermal strip ook niet goed geplakt...

https://imgur.com/a/BQqH8VC

[Voor 5% gewijzigd door stormseeker9 op 15-12-2018 16:48]

B450 Gaming pro Carbon ac, Ryzen 2700X, RTX2070 8GB DDR6, 16GB DDR4 @3466mhz, Evo 860, Kraken X52, Meshify C white

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dat ziet er idd wel knullig uit zeg.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee